Folk som legger veldig mye i det andre sier
Jeg har en kompis som har en tendens til å putte ord i munnen på meg. Dvs om han forteller meg noe, og jeg kommer med en helt generell jatte-bemerkning i mine øyne, så kan han si: "Ja jeg skjønner at du mener jeg er et fjols nå, men sånn er det altså". To minutter etterpå maler han på det samme med "du kommer til å tro at jeg er en idiot resten av livet, men det er greit nok!" (jeg har ikke sagt stort i mellomtiden). Her om dagen logget jeg av msn rett etter å ha chattet kort med han, fordi jeg hadde lyst til å se noe på tv. Dette var da rett etter at han hadde vært litt kort på msn. Får da en sms hvor han beklager seg osv osv. Jeg skulle jo bare se på tv jeg, og reflekterte ikke mye over hans korthet ettersom han allerede hadde sagt han hadde en mindre bra dag. Her om dagen ga jeg han et slags kompliment, hvorpå han skal grave om hva jeg mente med det. Jeg mente det jeg sa jeg.... Alt må diskuteres.
Kjenner jeg blir litt svett av dette. Vanskelig å føre en samtale med en person som hele tiden tilegner det man sier mye mer enn det som er ment.
Mulig jeg er "underfølsom", men jeg sier det jeg mener da, verken mer eller mindre. 
Noen som kjenner seg igjen i dette?
|