Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvordan få knappen til å sitte der den skal - How to!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-09, 21:41   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Hvordan få knappen til å sitte der den skal - How to!

Jeg har laget en tutorial i Bloggen min som jeg håper mange kan få glede av.
Jeg bruker denne metoden hver dag så og si, når jeg skal sy i knapper som har en tendens til å flytte på seg.
(Hvordan sy i knapper med maskin tutorial, lover jeg å komme med om ikke lenge.)

1. Jeg legger knappene på stoffet slik jeg vil de skal være.
Så TAPER jeg over dem med blank vanlig tape!

2. Jeg senker nålen forsiktig ned i det ene hullet i knappen for å få den skikkelig på plass, før jeg senker sømlabben ned og begynner å sy i knappen.

3. Når knappene er ferdig isydd, fjernes tapen.
Voila! Ferdig! Knappen har ikke flyttet seg en millimeter. Ganske enkelt genialt!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 21:43   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få knappen til å sitte der den skal - How to!

Takk for tips! Venter spent på hvordan-sy-i-knapp-med-maskin-tutorial, for det kan jeg ikke. Jeg syr knapper for hånd.

Gammel 16-04-09, 21:50   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Smart!

Gammel 16-04-09, 21:53   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Lurt tips! :noterer i huskeboken:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.