|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Gibbiceps?Hvordan er de som algespisere? Effektive? Og hvor store blir de egentlig? |
![]() |
![]() |
#2 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gibbiceps?De blir opp mot 1 meter, langt fra særlig effektive algespisere annet enn som helt unge.
![]() |
#3 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Gibbiceps?Min erfaring er at de tar litt alger når de er små, men de blir fort større og spiser ikke særlig mye mer alger enn mollyer gjør da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Gibbiceps?Ok - så de ser egentlig bare tøffe ut da altså. Den har faktisk tatt for seg ganske godt på alger på ei rot, men min er ikke kjempestor heller da. Skal sjekke om den liker agurk |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gibbiceps?
Skrell agurken og tre en bit innpå baksiden av en liten skje. Så legger den seg fint til bunnen. Andre fisk hos meg setter også pris på litt agurk eller squash
![]() |
#6 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Gibbiceps?Algespisere generelt får stort sett litt for mager kost om de "bare" må nøye seg med algene i et akvarie. Det finnes sånne pelletser osv som er mat til algespisere og bunnlevere, men som susse sier; agurk og squash er smaskens. Jeg har også foret med grønt eple, salat, minimais og paprika. Alt har blitt gnagd ned i full fart. Når jeg har hatt eplesnegler, er det riktig morsomt å se når jeg har hivd oppi en agurkbit (bruker også en skje som søkke)... Da "skynder" alle sneglene seg borti biten og på 1-2-3 sitter 20 eplesnegler tett i tett på ti cm agurk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Gibbiceps?
Den får mer mat enn bare alger altså - jeg har sånne tabletter, og forer med en om dagen nå som det er mye alger. Den er ikke så stor heller. |
![]() |
![]() |
#8 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Gibbiceps?Der er jo bra, mente ikke å antyde at du ikke fora fiskene dine... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Gibbiceps?Ancistrus bør absolutt ha en rot i akvariet ja, det er pga fibrene i treverket som hindrer at de blir forstoppet rett og slett.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Gibbiceps?Gibbicepsdummingen ville ikke ha agurk nei. Skrellet en god bit, og tredde på en skje, som jeg satte ned i grusen slik at den skulle ligge støtt. Har ikke snust på den en gang tror jeg. Ingen av de andre fiskene heller forsåvidt, men nå vet jeg ikke om jeg har fisker som er så interessert i slikt? |
![]() |
![]() |
#14 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Gibbiceps?Platy? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|