Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehage

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 13:27   #1
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Glutenfri kost og tilrettelegging i barnehage

Nå blir det mange tråder om glutenfritt fra meg men håper dere står over med meg.

Syns barnehagen til nå ikke har vært veldig flink med tilpassing av kost. De har varmmat en dag i uken og smørelunsj en dag. De har bestilt brød og melk (skal ha laktosefritt en stund) til han, men unnskylder seg med at de må handle inn stort og for mange måneder av gangen slik at det er vanskelig å tilrettelegge. Er det virkelig slik at de ikke innimellom kan kjøpe inn små kvanta av f.eks pasta, pålegg og diverse slik at min sønn også kan få makaroni med fiskekaker tilpasset hans kost? I tillegg er jeg usikker på om hvordan de gjøre smøremåltid. Har gitt beskjed om at de må ha egen fjøl, eget smør, ikke bruke samme leverpostei hvis de har smurt på en vanlig skive etc. Tror ikke de tar det like alvorlig, så jeg må nok ta ett møte igjen ganske kjapt.

Hadde vært artig å høre hvordan andre barnehager ordner dette.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.