Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Din verste teambuildinghistorie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 13:14   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Din verste teambuildinghistorie?

Vi har nettopp fått invitasjon til et arrangement på jobben, der man
kan friste med felles gruppeaktiviteter, herlig musikk og god underholdning!

Jeg kjenner at jeg grøsser litt og får bilder av å gå på kull og tautrekking på netthinna.

Har du et teambuilding-minne du vil dele?

Gammel 18-03-10, 13:17   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Du må nok stålsette deg, Palmen. Det ligger an til at du skal delta på singstarkonkurranse. Lagkonkurranse faktisk. Når teambuilderne spør hva som er din yndlingssang må du passe på.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:18   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater sånt!

Gammel 18-03-10, 13:18   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å jadda.

Det verste er vel da ene posten på programmet bestod i å lære å sette sprøyte på seg selv. Jeg har totalt sprøytefobi og brøt ut i krampegråt og gikk fra stedet. Skikkelig fin oppladning til fest.

Gammel 18-03-10, 20:34   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Å jadda.

Det verste er vel da ene posten på programmet bestod i å lære å sette sprøyte på seg selv. Jeg har totalt sprøytefobi og brøt ut i krampegråt og gikk fra stedet. Skikkelig fin oppladning til fest.

Kult da - det tror jeg at jeg må prøve.
Jeg har prøvd å legge PVK på meg selv, men det funket heller dårlig.
Har vært på ulike teambuildingsopplegg der vi har spilt rollespill. DET SUGER NOE SÅ INN I........ja - jeg virkelig HATER rollespill!

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:27   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Å jadda.

Men hva var det I sprøyta?

Gammel 20-03-10, 09:48   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men hva var det I sprøyta?

Vet du, det aner jeg ikke. Håper for mine kollegaers skyld at det var noe helt uskyldig.

Gammel 20-03-10, 12:21   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du, det aner jeg ikke. Håper for mine kollegaers skyld at det var noe helt uskyldig.

Men hva er tankegangen bak det at det å sette sprøyte på seg selv skal bygge teamfølelse? Det er et eller annet som jeg bare ikke skjønner altså. Jeg skulle greit satt en sprøyte på meg selv, men uansett om jeg erhadde hatt skrekk for det eller ei, så forandrer det da ikke forholdet jeg har til andre arbeidskollegaer? Jeg skjønner det bare ikke.

Gammel 20-03-10, 12:46   #9
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hva er tankegangen bak det at det å sette sprøyte på seg selv skal bygge teamfølelse? Det er et eller annet som jeg bare ikke skjønner altså. Jeg skulle greit satt en sprøyte på meg selv, men uansett om jeg erhadde hatt skrekk for det eller ei, så forandrer det da ikke forholdet jeg har til andre arbeidskollegaer? Jeg skjønner det bare ikke.

Det er fordi du skal bli bedre kjent med deg selv og dine kollegaer. Du ser hvem som bare hardt og brutalt bare gjør det de "må". Og hvem som knekker sammen under press. Selve det å kunne sette sprøyte eller ikke har ikke noe med saken å gjøre, de bare velger ett eller annet som de skal føles som en utfordring for de fleste.

Jeg synes slikt er bare viss vass! Jeg ser for meg de folkene som lager slike opplegg, der er de samme som har basketballstativ på kontoret... De jobber i en annen virkelighet, og dessverre synes sjefer og andre luringer at det nok er bra for oss andre å gå inn i den virkeligheten av og til. For min del tror jeg ikke det blir noe mer og bedre team av den grunn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:18   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Singstar? Kaprifol, nå er du bare slem, altså.

Gammel 18-03-10, 13:19   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Kan jo fortelle om den gangen vi hadde teambuilding på Svalbard, hele kompaniet (forlagsfolk) skulle kjøre snøscooter fra Longyearbyen til Barentsburg, og undertegnede kræsjet kraftig inn i det som må ha vært Svalbards eneste stolpe - midt ute i isødet.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:21   #12
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Claire:

Gammel 18-03-10, 13:25   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Putball. Minigolfversjon med fotball - vi var på et øde sted mot grensen til Sverige. Jeg kom på det eneste laget hvor kapteinen hadde en strategi. Jeg tror kapteinen ble ganske skuffet etter hvert da vedkommende innså at det ikke bare var å fortelle meg (eller andre på laget) nøyaktig hvor vi skulle plassere ballen. (Hver bane var lang også. Det var 9 hull. Jeg ødela et skopar på denne seansen, husker jeg.)

http://www.putball.no/

Gammel 18-03-10, 13:34   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Putball. Minigolfversjon med fotball - vi var på et øde sted mot grensen til Sverige. Jeg kom på det eneste laget hvor kapteinen hadde en strategi. Jeg tror kapteinen ble ganske skuffet etter hvert da vedkommende innså at det ikke bare var å fortelle meg (eller andre på laget) nøyaktig hvor vi skulle plassere ballen. (Hver bane var lang også. Det var 9 hull. Jeg ødela et skopar på denne seansen, husker jeg.)

http://www.putball.no/

Gammel 18-03-10, 13:25   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lære å sette sprøyte på seg selv!?

Jeg har aldri vært med på snål teambuilding, det er ikke så mye av det i vår bransje. Vi gjør så mye snålt til vanlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:29   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg forresten flashback til vår runde med "hemmelig nissevenn" på jobb. Jeg klarte å vri meg unna, men skrekken sitter i meg fortsatt:
http://www.foreldreportalen.no/forum...hemmelig+nisse

Gammel 18-03-10, 14:12   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har aldri vært med på snål teambuilding, det er ikke så mye av det i vår bransje. Vi gjør så mye snålt til vanlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:32   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Jeg har også vært innom sauesanking, hinderløpetrillebårtrilling i blinde (med passasjer) og høyballrulling. Mye moro man kan finne på når man er på en gård.

Gammel 18-03-10, 13:34   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Har vel faktisk vært på en teambuildingshelg med min gamle jobb. Jeg var med på å kjøre firhjulstrekker rundt ei løype, det var faktisk kjempefestlig. Jeg kjørte alene da, så så veldig teamarbeid var det egentlig ikke...

Der jeg er nå har vi ikke hatt denne typen teambuilding. Vi drar i felt (skauen), og så drikker vi oss fulle sammen etterpå. Egentlig foretrekker jeg akkurat slik teambuilding.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:39   #20
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Heldigvis har jeg ikke så forferdelige skrekkhistorier å fortelle. Noe av det verste jeg har vært med på, er å stå midt i en sirkel mens man skal lene seg bakover mens de andre tar i mot. Lære å stole på sine kollegaer, altså. Ikke en øvelse jeg likte i utgangspunktet, og spesielt ikke gravid i 6 måned. Jeg er lite interessert i å risikere å deise på rygg og skade minien i magen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.