|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() Ubetalt permisjonJeg siitter her med en venninne og lyver. Tror jeg. Jeg har sagt hun ikke kan nektes å ta ut ubetalt permisjon i forbindelse med at hun har blitt mamma, men så blir jeg litt i tvil; må det være rett etter endt barselpermisjon? Hun har jobbet siden januar.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubetalt permisjonJeg skjønner ikke spørsmålet helt? Hun ønsker å være hjemme med en nyfødt, men hun har ikke jobbet 6 måneder av de siste 10?
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Ubetalt permisjonJeg er ikke sikker på om jeg skjønner deg riktig, men bortimot alle arbeidstakere har rett til permisjon ifm barnefødsel/adopsjon, uavhengig av om de har rett på permisjonspenger.
EDIT: Ser at det gjelder en stund etter svangerskapspermisjonen og da har hun ikke rett etter AML (slik jeg leser nr. 2 der), men som regel har arbeidsplasser avtaler som gjør at det gjelder det innen et par år eller tilsvarende. Om hun er fagorganisert, har hun helt sikkert rettigheter. Be henne høre med tillitsvalgt på jobben, om hun har en.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 25-03-10 kl 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ubetalt permisjonHun starta å jobbe i januar etter å ha hatt fødselspermisjon og nå ønsker hun å være hjemme med barnet i ulønna permisjon?
![]() |
#6 |
Tøff
|
![]() Sv: Ubetalt permisjon
Spot on. =) Beklager tåkete fremstilling. Jeg hadde svært hjelpsomme barnehender (og stemmer, og plastikkhammere) som surret rundt meg tidligere.
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Ubetalt permisjon
Kan nok ikke nekte nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ubetalt permisjonARbeidsmiljøloven § 12-5. Foreldrepermisjon Sist redigert av m^2 : 25-03-10 kl 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ubetalt permisjonOgså var det redusert stilling: |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |