Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-10, 23:24   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?

Vi har flere konfirmasjoner i familien i vår, nevøer og nieser på mannen sin side. Jeg tror det blir til at vi gir penger. Hva er vanlig å gi for tiden?

Gammel 28-03-10, 23:28   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?

Jeg tror det varierer veldig mye fra familie til familie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:31   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tror det varierer veldig mye fra familie til familie.

Ja det gjør kanskje det... jeg vet jo hva jeg fikk da jeg konfirmerte meg for *kremt* endel uker siden, men jeg har over hodet ikke oversikt over hva som er vanlig nå.

Gammel 28-03-10, 23:32   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ga kr 1000,- til nevø, men vi er liten familie. Tror ikke det er noe uvanlig å gi 500,- heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:33   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer.
Vi har lagt oss på 1000,-/1500,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 00:05   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en stor familie, og noe mer enn kr 500 til nieser eller nevøer ville gitt store utgifter enkelte år. Men jeg har også skjønt at det er langt under hva enkelte andre gir.

Gammel 29-03-10, 00:08   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg hadde nok lagt meg på sånn ca. 600-700 tenker jeg. Ikke mer hvert fall.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 08:27   #8
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hm. Vi er invitert i konfirmasjon til sønnene til mannens kusine. Han er fadder til en av dem, uten at han har brydd seg noe særlig. De bor langt unna, så det blir en utgift med reisen. Jeg har tenkt at disse gutta (brødre, dobbelt-konfirmasjon) skulle fått 500 kroner hver.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 08:48   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Niese nummer to står til konfirmasjon i år.
Har kjøpt til første en alliansering med en diamant som søsteren også får i år.
Betalte rundt 1400,- for den.

Nevøen til samboer fikk 1000,- i penger da han ble konfirmert i fjor.

Gammel 29-03-10, 09:09   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er ein liten familie, og har gitt 1000 i gave til konfirmasjon.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:42   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne tråden fikk meg til å tenke på en veninne av meg. Hun påsto at det var helt normalt å gi fadderbarnet sitt 10.000 i konfirmasjonsgave. Det ironiske er at jeg er fadder til sønnen hennes. Hun var faktisk helt seriøs.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:52   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Morella
I vår familie har det blitt gitt 1000,-

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:53   #13
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Denne tråden fikk meg til å tenke på en veninne av meg. Hun påsto at det var helt normalt å gi fadderbarnet sitt 10.000 i konfirmasjonsgave. Det ironiske er at jeg er fadder til sønnen hennes. Hun var faktisk helt seriøs.

Nice try!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:54   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi gav 1000 til nevøen i fjor. Lurer på hva vi skal gi datter til gode venner i år. Naboer får 2-300 kroner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:55   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Håper du fikk igjen på skatten, Morella.
Min nevø/fadderbarn skal konfirmeres i år, og jeg tenker at vi gir han mellom 600 og 1000.

Gammel 29-03-10, 09:59   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje at vi muligens kan ha gitt rundt 700 kroner da første nevø ble konfirmert for 9 år siden. Eller var det 500? I går googlet jeg iherdig for å finne ut hva 700 kroner den gang vil tilsvare nå, siden en niese er konfirmant i år, men jeg fant ikke ut av det. Men noe forskjell er det vel. Dessuten tror jeg foreldrene viser forståelse for at vår økonomiske situasjon også er bedre nå enn da, og at det av den grunn kan bli litt skjevt. Vi har tenkt å gi litt i overkant av 1000 kroner.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:59   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har gitt 1000,- til nevøer og niese. Men vi er ingen stor familie.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:05   #18
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Her er det vel egnetlig lommeboken som bestemmer

Vi gav vår niese gave til verdi av ca 1000,- for et par år siden.

Gammel 29-03-10, 17:19   #19
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har gitt 1000,- til nevøer og nieser de siste årene. Noen av dem er vi/jeg fadder til. I år skal lillesøsteren til mannen konfirmeres. Vi er faddere. Bør hun få mer? Søster er jo nærmere enn nevø/niese.. Hmm. Tenker. Hva tenker dere andre?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 17:25   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nice!

Ang dagens sats, jeg tror det varierer utrolig mye. Når deg gjelder familie så tror jeg det er like vanlig med 500 som med 1500. Vi har veldig liten familie og veldig tett kontakt, for oss har det vært naturlig å legge oss på 2000 kr + en liten oppmerksomhetsgave alla kortholder i stål.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.