|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Einsam
|
![]() Sv: Streiken...Har heller ikke sett noe, men følger litt med på www.ks.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken...www.unio.no er en grei kilde ift lærere, førskolelærere og andre universitets- og høyskoleutdannede. Men sånn generelt er det vel ikke så mange som vet om det skjer noe før det har skjedd og kommer i media. Jeg er i streik men har ikke mer info enn det som står i avisene og ellers på nett og er tilgjengelig for alle.
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Streiken...ok takk for linker.
![]() |
#5 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken...Syns egentlig det er litt lite informasjon om streiken. Jeg jobber selv i barnehage og assistenter og fagarbeidere er tatt ut, og barnehagen er stengt. Jeg har fått unna en del skrivearbeide og skal fortsette i morgen. Har hørt rykter om at jeg blir flyttet til en annen barnehage på tirsdag, men har ikke fått endelig beskjed enda. Også har kommunen sendt ut permitteringsvarsel.
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Streiken...Det siste som står i diverse medier på nett er at Unio vurderer å opptrappe streiken. Dette er noe de skal ta stilling til i begynnelsen av uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() Sv: Streiken...Streiken kan bli langvarig. UNIO har vist tegn til å ville gå i forhandlinger, men KS rikker seg ikke. Så lenge streikeuttaket ikke gjør at det blir fare for liv og helse vil det heller ikke bli tvungen lønnsnemnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken...Opptrapping fra og med tirsdag fikk vi beskjed om. Da blir det reduserte åpningstider i barnehagen, med mindre den stenges da - siden det ikke er vasket der siden tirsdag/onsdag forrige uke |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Streiken...Tirsdagen er ikke opptrapping, men utjevning/justering. De vil ta stilling til evt opptrapping over helga (4 dagers meldefrist før uttak) så vil mest sannsynlig ikke blir opptrapping før over neste helg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Streiken...Jeg sier det rett ut jeg. Jeg syns det er et herk å ha snuppa hjemme, og hvis ikke streiken blir ferdig nå, så går jeg på veggene.
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Streiken...Her er det stengte barnehager, søppelet stinker (fordi BIR ikke henter restavfall) gamle mennesker får ikke stå opp før kl 12.00. På tide at noen tar til fornuft snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Streiken...Kommer de ingen vei må regjeringen komme på banen, det har både KS og UNIO/YS/LO prøvd å få til lenge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streiken...Den aller beste kilden er www.riksmeklingsmannen.no
![]() |
#15 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Streiken...Men når kvalifiserer det for "fare for liv og helse"? Når gamlemor på sykehjemmet får liggesår på grunn av manglende personale? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Streiken...Godt spørsmål nicomama. Det er helsetilsynet som avgjør det. De melder videre til helseminister som vurderer og evt henviser til arbeidsminister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Streiken...Jeg håper inderlig at det søkes om, og får innvilget dispensasjon for de ansatte på forbrennings annlegget. Nå lukter det sånn søppel i borettslaget at det er forferdelig, og litt søppel blir det jo uansett hvor godt man kildesorterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
En anelse distre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Streiken...Jeg synes også at de skulle begynt å komme til enighet nå, om ikke kan det bli slitsomt økonomisk. Jeg berget forrige uke, men uka som kommer må jeg ta av ferien min så jeg blir nødt til å avlyse noe ferie i sommer. Etter det må jeg ta ut ulønnet permisjon, det passer ikke økonomien særlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Streiken...I Trondheim er vi heldige som bare har bydrift i streik og ikke renholdsverket. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|