|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Gavebord i bryllup o.l.Har vært i bryllup nå i helgen - og der var det selvfølgelig ett superflott gavebord. Masse flotte gaver som ble beskuet, endel penger og gavekort. Og jeg ble litt "satt ut" egentlig - altså jeg syntes det er veldig gøy og se på alt det flotte brudeparet har fått, men jeg får meg ikke helt til å åpne konvolutter med gavekort og se HVOR mye de har fått av penger og verdi på gavekort - jeg ser at OK de har fått gavekort, men jeg føler det blir litt for mye snoking å se verdien på gavekortet. Eller er det helt normalt? Det var flere som åpnet gavekortene og annonserte høylydt hvor mye de var på og hvem de var fra - for meg blir det litt rart..
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.Jeg tror jeg oftest har sett at både gavekort og penger ble tatt til side, slik at det ikke ble liggende til allmenn beskuelse på bordet. Det høres definitivt både tryggere og mer taktfullt ut, synes jeg.
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.I bryllup jeg har vært i og hatt oversikt over gavebordet så har gavekort og penger blitt "inndratt" av overgavebordkontrolløren og beløp/"pengegave"/gavekort bare notert på det obligatoriske kortet.
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.
Det høres ut som den mest smakfullenåten å gjøre det på, ja.
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.Kontantene ble fjernet, men de rene gavekortene ble liggene. Og det står jo på fronten av kortet hvor gavekortet kommer fra - for jeg er det helt uvesentlig hvor mye de har å shoppe for der, jeg syntes bare det er litt "rart" å skulle snoke i hvor stort beløpet her..
![]() |
#8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.Det har jeg ikke lagt merke til. Selv er jeg kun intr. i hva de har fått i gaver. Dvs. ikke gavekort/ penger.
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.Jeg fikk et liknende sjokk da jeg var i bursdagen til ei venninne fra Thailand. Der var det offentlig gaveåpning et stykke ut i festen. Gaver ble åpnet av en kompis, ei tante leste kortene og jubilanten smilte og takket. Da de kom til pengekonvoluttene ble alle summer høylutt talt opp, annonnsert og applaudert. Det var tydelig at dette var helt riktig måte å gjøre det på for thaiene, som utgjorde flertallet av festlyden.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Indiana, USA
![]() |
![]() Sv: Gavebord i bryllup o.l.Jeg skal gifte meg om noen få mnder og vi kommer ikke til å ha pengegavene ligge på bordet. Hvis folk er nysgjerrige, så kan de lese det i gaveboka :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|