Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva man ikke finner på nettet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-10, 23:19   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hva man ikke finner på nettet ...

Jeg driver og sjekker ut litt ang Ritalin og Cincerta og kommer over denne siden.
http://www.wendel.no/ADHD%20og%20Ritalin.html

Blir rimlig oppgitt over å lese slike ting.

Dette er en side med Alternativ opplysning om ADHD.

Gammel 19-07-10, 23:51   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva man ikke finner på nettet.....

Ja ja. Ikke så mye å si til den saken.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 00:44   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva man ikke finner på nettet ...

Åh. Himmel.

Gammel 20-07-10, 01:42   #4
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hmmm, jaja....

Gammel 20-07-10, 03:01   #5
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Å hjelpe meg...

JA, det er mange som har for lett for å ty til medisiner. Men herlighet! Den dama har neppe hatt barn med adhd!!
*temmelig oppgitt jeg også*

Gammel 20-07-10, 07:32   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kan jo brukes som et strålende eksempel på at man ikke umiddelbart må tro på alt man leser på internettet.

Gammel 20-07-10, 08:03   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, her i USA er det mye overdiagnotisering og overmedisinering. Har ei venninne som er lærer, med ørten unger på medisin. Hun forteller at noen ganger er enkelte unger skikkelig ville fordi de har glemt å ta medisinen. Da gir hun dem en drops og sier det er medisin, og vips, så er de lam igjen.

Selvfølgelig er ikke dette noe som fungerer for alle. Men det er litt skremmende at det fungerer for noen.

Ellers har vår eldstemann, med lærevansker fulgt et opplegG for leseproblemer, og teorien som ligger til grunn der er at ADHD har samme opprinnelsensom dysleksi - at man tenker i bilder og ikke i ord, og at man derfor tenker mye fortere enn andre og derfor blir utålmodig og rastløs og ikke alltid klarer å ta de beskjeder som blir gitt. Veldig forenklet. Men vi har sett utrolig effekt på vår datter med leseproblemer og konsentrasjonspeoblemer (ikke hyperaktiv). Hun leste frivillig i Harry Potter for meg i kveld. På engelsk. Det går ikke superfort, men hun leser.

Jeg sier ikke at medisiner er feil, men jeg tror ikke at det er eneste løsning. Og tro meg, jeg var skeptisk som fy i forkant, for jeg tenker i tekst ikke i bilder o de øvelsene som ble beskrevet var hokkuspokkus for meg. Men min kjære sa umiddelbart etter å ha lest samme boken at han tenkte i bilder ognhadde null problemer med øvelsene som skulle gjøres (forestille seg et kakestykke som svevde rundt i luften og som han styrte plasseringen av med tankene). Så da så.

(må innrømme at jeg ikke leste linken du la ut da. )

Gammel 22-07-10, 23:48   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

"Alt du ikke får vite om ADHD og Ritalin" er den eneste boken på norsk som gir deg nøytrale opplysninger om emnet.

Nøytrale?!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.