Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny tørketrommel, eller …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Ny tørketrommel, eller nytt tørkestativ
Ny tørketrommel 43 71,67%
Nytt tørkestativ 16 26,67%
Kjøp nye håndklær/sengtøy (dustepoll) 1 1,67%
Deltakere: 60. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 09:35   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Ny tørketrommel, eller …

Tørketrommelen vår har sagt at nok er nok, og trukket seg fra tjeneste.

Det er nok ikke noe poeng å fikse den, den var gammel og hadde kranglet en stund.

Sitter nå og lurer på om jeg skal svi av noen lapper og kjøpe en ny, eller om jeg skal være gnien og bare kjøpe et til tørkestativ.

Aggumenter:
Trommel blir bare brukt til håndklær og sengetøy
Mannen elsker harde håndklær
Eldste hater harde håndklær
Vi har plass til et til tørkestativ uten å måtte ha det i stua
Det blir plass til hyller på vaskerommet det trommelen nå står (oppå vaskemaskinen

Gammel 28-08-10, 09:40   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny tørketrommel, eller...

Jeg hater tørketrumlede klær. Og det sliter jo sånn på klærne. Vi har brukt vår 2 ganger i vinter Så jeg hadde gått for tørkestativ (inne, tørker ikke noe ute)

Kjøpte tørketrummelen på januarsalg da turbo var litne pga liten plass å tørkeklær på,de måtte stå i stua. Brukte den ofte helt til vi flyttet da turbo var 1 år. Etter det er den brukt 2-3 ganger i året og er nå oppbevaringsplass for støv

Sist redigert av Honda : 28-08-10 kl 15:24.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:36   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tørketrommel, eller...

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg hater tørketrumlede klær. Og det sliter jo sånn på klærne. Vi har brukt vår 2 ganger i vinter Så jeg hadde gått for tørkestativ (inne, tørker ikke noe ute)

At det sliter så mye på klærne er mer en myte. Klart, det er en del klær som ikke bør i tørketrommel, men loet/støvet som er igjen i tørketrommelen etter klærne er i utgangspunktet løst og ellers er noe som kan være en fordel fjernes bl.a. i forhold til allergi.

Info fra Miele om en undersøkelse i Sverige fra SIFO (det som tilsvarer Forbrukerrådet i Norge): http://www.mieleshop.no/text.cfm?path=3,15,104

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 09:51   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tørketrommel, eller …

Ny tørketrommel.
Jeg bruker min bortimot hver eneste dag

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 09:53   #5
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Man må jo ha tørketrommel.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 09:56   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss ville klesvasken blitt et mareritt uten trommel.
Det ville rett og slett tatt for lang tid med tørken, og jeg ville jo aldri blitt ferdig.

I tillegg har vi en kraftig pollenallergiker i hus og har sluttet å tørke klesvasken ute(o ggjort sesongen mye bedre for W).

Gammel 28-08-10, 10:08   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Er det en ting jeg virkelig ikke klarer meg uten så er det tørketrommelen.
Så det er ikke tvil om hva jeg ville ha valgt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 10:47   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Tørketrommel.

Gammel 28-08-10, 10:57   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Altså, har du god plass til å tørke klær uten at det sjenerer på noen som helst måte?
For det blir jo gjerne tørket klær HELE TIDEN?
JEg hadde gått for trommel. Uten tvil.

Gammel 28-08-10, 11:00   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man har masse masse tørkeplass så hadde jeg droppet trommelen tror jeg. Og brukt tøymykner istedet. Problemet til de fleste er vel at tørken hoper seg opp, og dermed vaskingen også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 11:10   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Med god tørkeplass så hadde jeg latt være å kjøpe ny trommel.

Gammel 28-08-10, 11:20   #12
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tørkestativ, det er både billigere og mer miljøvennlig med den begrensede bruken du har.
Noen håndklær er også myke selv om de tørker i friluft.

Gammel 28-08-10, 11:23   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller hatt tørkeskap jeg. Et sånt et tenker jeg på å kjøpe etterhvert.

Gammel 28-08-10, 11:25   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ville heller hatt tørkeskap jeg. Et sånt et tenker jeg på å kjøpe etterhvert.

Jeg bruker tørketrommel omtrent bare til sokker og undertøy ..., syns annet tøy mister farge, fasong og størrelse i trommelen.
Hvordan funker et tørkeskap i forhold til dette?
Er tøyet like fint etter en ´runde i skapet`?

Gammel 28-08-10, 11:50   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg bruker tørketrommel omtrent bare til sokker og undertøy ..., syns annet tøy mister farge, fasong og størrelse i trommelen.
Hvordan funker et tørkeskap i forhold til dette?
Er tøyet like fint etter en ´runde i skapet`?

Ja du kan sette på varmen så sterkt som du vil, og så er det supert til å tørke alt mulig annet også, våte parkdresser, sko, votter etc. Man kan innrede mye som man vil. Jeg liker heller ikke tørketromlede klær og bruker tørkestativ nå, jeg synes det er greit i forhold til tørketrommel, for klærne er jo i praksis ferdigbrettet når man tar det ned fra stativ. Så for meg er tørkeskap et alternativ, ikke tørketrommel.

Gammel 28-08-10, 11:26   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kastet ut trommelen ifbm renovering av badet i vinter etter at den bare hadde vært brukt til håndklær de siste 5-6 årene. Jeg har ikke savnet den ett sekund. Så jeg sier gå for tørkestativ.

Gammel 28-08-10, 11:58   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tørkeskap på fjellet, og det funker veldig bra det! Det eneste er at det er litt knotete til sengetøy synes jeg, for det er jo ganske smalt og sengetøyet må brettes små mange ganger og tar dermed lengre tid å tørke. Men optimalt så ja - laaaaange tørkesnorer i taket på et digert vaskerom, med to vaskemaskiner og tørkeskap! Og digert brettebord med Sheldon-bretter, og permanent oppslått styrkebord og TV på veggen... (Og au pair til å drive sjappa...) *drømme*

Gammel 28-08-10, 12:15   #18
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker også vår tørketrommel mest til håndklær og sengetøy, da jeg synes tromling av andre klær gjør de fort stygge. Men tørkestativ tar plass, og har omentrent alltid to stativ oppe til tørk av klær. Det er nok. Er veldig glad for å ha trommelen til det bruket vi har. Elsker dessuten myke håndklær.
Veldig grei å ha "i nøden" også, om det er ett plagg som ikke er helt tørt, men som tørker på noen minutter i trommelen.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:23   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi har tørkeskap på fjellet, og det funker veldig bra det! Det eneste er at det er litt knotete til sengetøy synes jeg, for det er jo ganske smalt og sengetøyet må brettes små mange ganger og tar dermed lengre tid å tørke. Men optimalt så ja - laaaaange tørkesnorer i taket på et digert vaskerom, med to vaskemaskiner og tørkeskap! Og digert brettebord med Sheldon-bretter, og permanent oppslått styrkebord og TV på veggen... (Og au pair til å drive sjappa...) *drømme*

Sheldon-bretter ønsker jeg meg også. Finnes det å få tak i på ordentlig?

Gammel 08-09-10, 19:54   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Sheldon-bretter ønsker jeg meg også. Finnes det å få tak i på ordentlig?

Javisst, jeg har kjøpt mitt i Oslo!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.