Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soyabønner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 13:53   #1
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Soyabønner

Noen som vet hvor grønne soyabønner er å få kjøpt eller annet navn de kjøpes under?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:13   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soyabønner

Det er Edamame-bønner du tenker på? Åh, det er knallgodt! Har bare funnet det i sushisjapper.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:39   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyabønner

Edamame! I Oslo har jeg bare funnet det i de to butikkene til A-Food (Brugata og Osterhausgaten). I Sverige finnes de i ICAs eget sortiment, de er kjempegode, og jeg hamstrer når jeg har sjansen!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 14:47   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soyabønner

Åh. Det leter jeg stadig etter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 15:05   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soyabønner

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Edamame! I Oslo har jeg bare funnet det i de to butikkene til A-Food (Brugata og Osterhausgaten). I Sverige finnes de i ICAs eget sortiment, de er kjempegode, og jeg hamstrer når jeg har sjansen!

A-food er mellom Gunerius og 7-elven, er det ikke? Rett nedenfor busstoppet? Er det frosne bønner de har her?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 16:18   #6
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyabønner

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

A-food er mellom Gunerius og 7-elven, er det ikke? Rett nedenfor busstoppet? Er det frosne bønner de har her?

Den lille filialen av A-Food ligger her, ja. Det er frosne bønner. Har aldri sett ferske.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 18:04   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyabønner

Jeg er nysgjerrig- hvordan bruker dere de? Spiser som snacks? Og hvordan tiner dere de?
Er de i Sverige også frosne?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:04   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soyabønner

Kjøpte 3 frosne pakker på A-mat i Brugata i dag.

Hvordan tilbereder du dem Xian? Jeg varmet/ surret dem i soyasaus i en stekepanne, hadde i litt ekstra salt og litt hvitløk. Men jeg lurer på om de burde vært kokt ørlite granne. De var litt harde. Men veldig gode.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:12   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyabønner

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Kjøpte 3 frosne pakker på A-mat i Brugata i dag.

Hvordan tilbereder du dem Xian? Jeg varmet/ surret dem i soyasaus i en stekepanne, hadde i litt ekstra salt og litt hvitløk. Men jeg lurer på om de burde vært kokt ørlite granne. De var litt harde. Men veldig gode.

Men spiste du belgene, Daffy? Belgen er jo veldig treen. I motsetning til hva som gjelder for sukkererter, skal man bare spise bønnene.

Jeg damper edamamebønnene i cirka tre minutter, heller over i dørslag, og har dem i en bolle med flaksalt over. Så liksom drar jeg bønnene ut av belgen med tennene (de sitter ikke fast i det hele tatt, men slipper lett taket). Bruker dem som en snacks/forrett.

Man kan også rense bønnene på forhånd, og ha dem i salat, f eks.

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er nysgjerrig- hvordan bruker dere de? Spiser som snacks? Og hvordan tiner dere de?
Er de i Sverige også frosne?

Jeg tiner dem ikke, har dem bare frosne oppi kjelen. Se ellers svaret til Daffy, gnuri.

Jepp, de svenske fra ICA er også frosne. (Skulle ønske norske ICA kunne selge dem også!)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:33   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soyabønner

Ah, da har de sikkert flere varianter av bønnene. De jeg fant var frosne og ferdig rensende bønner. Men jeg ville egentlig ha med belger også. Det er så digg å tygge lette på den salte belgen og dra ut bønnene. Jeg må tydeligvis tilbake til A-mat!

Der hadde de forøvrig utrolig mye godt. Frosne dim sum blant annet. Hvor får man kjøpt bambusdamperne som brukes på kinaresauranter?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 10:08   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soyabønner

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ah, da har de sikkert flere varianter av bønnene. De jeg fant var frosne og ferdig rensende bønner. Men jeg ville egentlig ha med belger også. Det er så digg å tygge lette på den salte belgen og dra ut bønnene. Jeg må tydeligvis tilbake til A-mat!

Der hadde de forøvrig utrolig mye godt. Frosne dim sum blant annet. Hvor får man kjøpt bambusdamperne som brukes på kinaresauranter?

Ah, det var da godt å høre, jeg fryktet et øyeblikk at du og familien satt og tygget iherdig på belgene, som riktignok smakte godt av soyasaus og hvitløk, men de er jo ikke til å få svelget omtrent. Jeg grep en venninne i det her rett før jul; jeg hadde satt en bolle edamame på bordet, men måtte fly til komfyren. Da jeg kom tilbake satt hun og tygget og tygget med tårer i øynene.

Nå kom jeg forresten på at jeg skal bestille de edamame-snacksene som Benzo tipset om i en annen tråd.

Den store A-Food i Ostarhausgaten selger bambusdampere i forskjellige størrelser. Tror jeg har sett dem på Åhlens også.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 11:06   #12
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.252
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Soyabønner

Tusen takk alle for tipsene!

Tror jeg skal tipse min lokale Rema 1000 kjøpmann om dette produktet. De har igrunnen bønner i alle varianter og disse vet jeg mange er på jakt etter. Typisk at det er så vanlig i Sverige men ikke i Norge.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no