Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 15:55   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Flommen i Pakistan er nå større i ødeleggelsesomfang enn det tsunamien var, og jeg syns jeg leser mindre om det, og hører mindre om det. I morgen er det gratis støttekonsert i Oslo, og jeg fant bare ut av det ved en tilfeldighet, mens støttekonserten til inntekt for Haiti var umulig å unngå.

Har dere støttet en veldedighetsorganisasjon som jobber med flomkatastrofen i Pakistan?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 16:00   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Ja. Men ikke i samme grad. :innrømmer:

(Sånn som fotnote kan jeg nevne at denne støttekonserten ikke er, eh, organisert på samme måte som den forrige, i mye større grad et hastverksprosjekt. Men skuffende med lite mediedekning anyhow.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 16:01   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

som fotnote kan jeg nevne at denne støttekonserten ikke er, eh, organisert på samme måte som den forrige, i mye større grad et hastverksprosjekt. Men skuffende med lite mediedekning anyhow.)

Nettopp det er jo også et tegn på mindre engasjement.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 16:02   #4
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Store deler av familien min bor i Pakistan, så det kommer veldig nært på og det føles veldig naturlig for meg å bidra med det jeg kan.
Jeg gir alltid gjennom Unicef, så også denne gangen.

http://www.unicef.no/Hjelp+verdens+b...rside+nødhjelp

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 16:33   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Nei, det er veldig synd å si det, men denne flomkatastrofen vet jeg lite om. Det er selvsagt tragisk med alle det rammer, så også engasjerer det jo, men som allerede nevnt er det mindre baluba rundt dette i media enn andre katastrofer, og på den måten kommer det jo dessverre litt i skyggen ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 18:25   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har dere støttet en veldedighetsorganisasjon som jobber med flomkatastrofen i Pakistan?

Nei, ikke utover det faste beløpet til Leger Uten Grenser. Hm.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 18:29   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Ok, Unicef it is.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 18:38   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Store deler av familien min bor i Pakistan, så det kommer veldig nært på og det føles veldig naturlig for meg å bidra med det jeg kan.
Jeg gir alltid gjennom Unicef, så også denne gangen.

http://www.unicef.no/Hjelp+verdens+barn/giverside+nødhjelp

Det samme går for oss og vår familie.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 19:46   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp det er jo også et tegn på mindre engasjement.


Njah. Hovedsakelig fordi de som arrangerte sist da faktisk hadde tid, nå er det høysesong for alle og det er andre som står bak. Det er ikke engasjementet (tror jeg?), men det er begrenset hva man får til med to dagers varsel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 19:56   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Joda, det er høysesong for festivaler og folk er generelt busy, men det er ikke å komme unna at engasjementet er mindre hos de gode folka, de som kunne sagt at vi venter litt med konserten, og dermed får markedsført den skikkelig, vi får tak i gode artister og vi får samlet inn enda mer penger.

Akkurat det samme skjedde da Pakistan ble rammet av jordskjelv en stund etter tsunamien. Engasjementet blant folk flest og pressen var ikke til stede.

Jeg oppfordrer alle til å gi så det svir denne gangen også, slik man gjorde for Haiti.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 20:01   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Jeg skal gi, det er ikke det, altså.

Men det var ikke engasjementet det sto på hos noen av de som sa nei, det var at de ikke fikk mulighet til å gjøre det på en okei måte. :sta:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:11   #12
Erasmus
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 32
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Her var det engasjement, ja.

For min egen del er svaret nei. Lager man atombomber, hisser til krig og støtter taliban, møter man til slutt karma.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:20   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Ja, barn og familier på landsbygda i Pakistan er fæle på å lage bomber. De fortjener virkelig vår vrede.

For en idiotisk ting å si.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:25   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Nei, dessverre. Laber mediedekning, flytting og ametåke er min dårlige unnskyldning.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:33   #15
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Her var det engasjement, ja.

For min egen del er svaret nei. Lager man atombomber, hisser til krig og støtter taliban, møter man til slutt karma.

Jeg blir målløs.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:39   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Dette innlegget varsler en rødprikk. En uten koselig kommentar. Iphonen lar meg bare gi grønne.

Og nei, jeg har ikke gitt noe. Enda. Men takk for påminnelsen, jeg skal gi. Her i USA har det vært skammelig lite fokus på det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:42   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dette innlegget varsler en rødprikk. En uten koselig kommentar. Iphonen lar meg bare gi grønne.

Og nei, jeg har ikke gitt noe. Enda. Men takk for påminnelsen, jeg skal gi. Her i USA har det vært skammelig lite fokus på det.

Det kan vel henge sammen med at USA har en noe større tetthet av sånne uvitende hillbillies som Erasmus.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:44   #18
Erasmus
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 32
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, barn og familier på landsbygda i Pakistan er fæle på å lage bomber. De fortjener virkelig vår vrede.

For en idiotisk ting å si.


Dødstallene fra Pakistan er bare småtterier i forhold til Haiti og tsnumaien, og da mister media interessen. Uten media, intet engasjement.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 19:56   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

En viktig forskjell er nok at det var få europeiske turister i dette området. I tillegg til at de rammede stort sett er muslimer. Dette gjør dessverre at media ikke dekker det like godt som en del andre katastrofer, vi får vite mindre om hva som foregår, og vi føler at det hele er veldig langt borte.

Jeg tenkte nylig på at det var på tide å "gjøre noe". Har jeg gjort det? Nei. Henger det sammen med mediaeksponeringen? Helt sikkert.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 20:23   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flommen i Pakistan - engasjerer du deg?

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Dødstallene fra Pakistan er bare småtterier i forhold til Haiti og tsnumaien, og da mister media interessen. Uten media, intet engasjement.

Det er jo utrolig synd, for det er jo nå de trenger pengene desperat, kanskje, kanskje det er et ørlite håp om å begrense skader og redde fles mulig mennesker.

Media har utrolig mye makt, sukk....

logger meg på Unicef, jeg nå!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no