Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bør barnevakten få i lønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-08, 20:21   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg lurer på hva som er vanlig å betale når man har barnevakt?

Min datter på 16 år har blitt spurt om å sitte barnevakt for to jenter på 1 år og 8 år. Moren lurer på hva som er passende å gi. Jeg har ikke peiling lenger. Har aldri betalt for barnevakt selv.

Noen som vet?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:22   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Sønnen min på snart femten fikk nettopp 350 da han passet to gutter på seks og fire år, fra klokka 17 til 24.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:33   #3
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Sønnen min på snart femten fikk nettopp 350 da han passet to gutter på seks og fire år, fra klokka 17 til 24.

Det syns jeg var mye..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:36   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det syns jeg var mye..

Syns du? Det var jo tross alt 7timer og han hadde sannsynligvis ansvar for legging og denslags også. Jeg syns egentlig det var litt lite jeg.

Men sånn ellers så har jeg ikke peiling...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:37   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

De var jo våkne de første tre timene, og han måtte gi dem mat og stelle dem og legge dem. Så jeg syns egentlig ikke det var så ekstremt mye. Han får ofte 200 for å passe dem 3,5-4 timer mens de sover. Dette er noen vi kjenner godt, og han får ikke noen fast timelønn, men pleier å være fornøyd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:38   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det syns jeg var mye..

Synes du? 50 kr timen med legging av to små? Jeg synes det hørtes helt ok ut for en på femten.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:38   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg fikk 25 kr timen for 10-12 år siden, og 200 for en hel helgekveld. Det var vanlig takst her vi bodde i alle fall. I dag er kanskje 35 kr timen passelig?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:39   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

I Oslo så er det vanlig med mellom 80 og 100 kr timen. Og det selv om barnet sover fra barnevakten kommer til h*n drar igjen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:41   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg ville forresten regulert det litt ut i fra alder på barnevakten også. En tolvåring som trillet en tur med minsten, f.eks, hadde fått mindre enn en attenåring som tok legging og slikt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:05   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

De to 16-åringene jeg har hatt her, har fått mellom 60 og 70 kroner timen. 20-åringen, som er nesten ferdig barne- og ungdomsarbeider får 100 kroner timen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:40   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Her er det vanlig å betale 25,- i timen for hvert barn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:42   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

I Oslo så er det vanlig med mellom 80 og 100 kr timen. Og det selv om barnet sover fra barnevakten kommer til h*n drar igjen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:47   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg er veldig glad for x antall tjenester til gode fra lillebror i passende barnevaktalder. Nå kan jeg høste godene fra alle gangene jeg har lagt ut penger for han, kjørt han rundt omkring eller stilt gjesterom til disposisjon og dermed reddet han fra hytteturer med mamma og pappa.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:06   #14
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg fikk rundt 300kr for en kveld da jeg passet to barn.
Jeg elsket det jeg gjorde, og det gjorde meg ingenting om jeg fikk lite eller mye.

Dette er 5 år siden.

Vi bruker en jente på 16, og hun får ca 50kr timen for å passe begge to.
Hun har sålangt kun passet på dagtid da.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:07   #15
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Det var jammen i meg store variasjoner. Jeg tenkte mer rundt 200,- kr for en kveld. Hundre kroner timen syns jeg er mye å gi. Godt vi har en mormor som stiller opp når det er behov.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:29   #16
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Vi har aldri hatt betalt barnevakt, men har ei ungjente på 13 år som vi kjenner. Vi kommer til å leie henne inn for å være grei med henne, dvs. så hun kan tjene seg noen kroner. Har da tenkt på en timepris på 30-40 kr.

Men tror det kommer litt an på hvor i landet man bor?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 12:27   #17
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Vi har aldri hatt barnevakt som vi har måttet betale for, men vi har en trillepike som får 35,- pr. time hun har lillesøster. Hun har sagt at hun godt kan sitte barnevakt om vi trenger det, og da ville jeg betalt det dobbelte (siden det da er kveld og 2 barn). Men så spørs det jo om hun ville at vi skulle kjøpt inn mat og snacks. Da hadde hun fått mindre. Hun er forresten 14.

Man vil jo at gode barnevakter skal komme igjen

Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 12:58   #18
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Jeg kjenenr at jg er glad storesøster blir 13 straks og etterhvert kan sitte barnevakt for søsknene sine.
Vi hadde ikke hatt råd til å gå ut på byen vi hvis vi i tillegg skulle betale 4-700 kroner for barnevakt og gjerne handlet inn noe digg til dem i tillegg.

Kanskje jeg endrer syn på det når jeg begynner å jobbe og vi har to inntekter..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 14:07   #19
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Mine to faste barnevakter får 200 pr. kveld, og begge er veldig fornøyde med det.
Nå skal det jo legges til at det er etter leggetid og at de sjelden har noe særlig med jobb utover å lese bøker og høre musikk eller se film i stua.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 14:36   #20
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva bør barnevakten få i lønn?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det syns jeg var mye..

Vi betaler også kr 50 per time, så dette er helt greit det. Men når man sitter såpass sent betaler vi enten for drosje hjem eller skysser selv i tillegg til selve betalingen. Om de da ikke bor veldig nært.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
barnevakt, lønn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no