Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Luftballonglanterner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 00:55   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Luftballonglanterner

Her er en link hvor man kan kjøpe flotte luftballonglanterner. Jeg har selv bestilt 10 stk røde hjerteformede. Fine å sende opp på nyttårsaften istedet for raketter også.

www.vitenwahl.no

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 01:28   #2
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Luftballonglanterner

Flott tips! Jentene drømmer om lanterner etter "Tangled". Utsolgt nå så jeg men skal følge med om de får inn igjen.

Gammel 14-11-11, 07:59   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morgaine, her.

Flott tips! Jentene drømmer om lanterner etter "Tangled". Utsolgt nå så jeg men skal følge med om de får inn igjen.

De skulle passe på å ha lageret fullt i god tid før nyttårsaften.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:04   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest, mn hvordan er miljøvennligheten i slikt? Og er det sånn at de plutselig faller ned i hodet på folk?

Jeg elsker Tangled, og føler at livet mitt ikke er helt før jeg får sendt opp noen lanterner.

Gammel 14-11-11, 12:56   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har sett dem brukt, og man risikerer at de tar fyr og/ eller kræsjer med trær, hus o.l. Og tar fyr.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 13:42   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har sett dem brukt, og man risikerer at de tar fyr og/ eller kræsjer med trær, hus o.l. Og tar fyr.

Dette står det om dem: bl.a. at en skal ha en stor åpen plass.

Sitat:

Fyrverkeri er så "last year". Send opp din egen varmluftsballong!

Du mottar alt du trenger for å sende opp varmluftsballongen til over 300 meters høyde. Alt du trenger er en stor åpen plass og fyrstikker/lighter.

Disse kinesiske lyktene har satt sikkerheten i høysetet. De er laget av brannhemmende papir som er biologisk nedbrytbar. Trygt for naboene dine, og bra for kloden.

Mener jeg leste noe sånt i fjor når noe sånt ble sendt opp at de skaper problemer for fly og sånn om de blir sendt opp for nærme flyplasser. Det var noe med at det var forbudt i nærheten av flyplasser eller noe mente jeg at jeg leste. Men skal ikke si det sikkert om det var forbudt, men noe greier var det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 13:50   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Du skal være 10 kilometer unna nærmeste flyplass. 30 meter unna nærmeste bebyggelse.

Brann- og redningsetaten er forøvrig ikke spesielt positive til flyvende lanterner, og det er greit å ta en liten telefon til det lokal brannvesenet for å høre om de tillater det i det hele tatt.

Gammel 14-11-11, 13:55   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Brann- og redningsetaten er forøvrig ikke spesielt positive til flyvende lanterner, og det er greit å ta en liten telefon til det lokal brannvesenet for å høre om de tillater det i det hele tatt.

Ja, for det kan sikkert være forskjellig fra kommune til kommune også om de tillater det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 14:11   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 632
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to sånne liggende, men jeg har aldri turt å sende dem opp. Jeg stoler ikke helt på at de er så lite brannfarlige som de påstår selv. Om den går høyt nok opp vil den slukne før den ramler ned, men man har jo ingen garanti for at den gjør det. Og selv om papiret ikke brenner så lett, så kan jo det den treffer brenne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.