|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
16-12-12, 13:18 | #1 |
Ser lyst på livet
|
Spinnoff fra bloggenJeg leste i avisa i dag, om at om man stempler mennesker som ressurssvake, så blir de det, stempler man dem som ressurssterke, så klarer de mer. Det var Ole Hamre i dagens bt som sier dette. |
16-12-12, 13:21 | #2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Spinnoff fra bloggen
|
16-12-12, 13:30 | #5 |
Halloen!
|
Hvis du sikter til den store blogg-tråden her inne, har iallfall ikke jeg oppfattet det som om noen mente at man ikke skulle gi folk som trenger det f.eks økonomikurs, jobbsøkingskurs m.m. Jeg er også for å gi familier med svært overvektige barn (og voksne) kostholdsveiledning og oppfølging, ikke minst oppfølging. |
16-12-12, 13:35 | #7 |
Ringskrømt
|
Så din oppfatning (med den andre tråden friskt i minne) er at de som blir oppfattet som nedlatende og respektløse er de samme som ønsker å gi folk i vanskelige livssituasjoner redskaper til å komme seg ovenpå? Og at det gjør man ved å be dem skjerpe seg, slutte å sutre og innimellom all den nedlatende "seg sjøl å takke"-formaningen be dem skrive ned alle de flotte matoppskriftene som kommer med innimellom?
16-12-12, 13:36 | #8 |
Er frisk!
|
Sv: Spinnoff fra bloggenÅ gi mennesker som sliter kompetanse til å hjelpe seg selv, tror jeg alle er enige i at er lurt. Jeg er i allefall det - men medisiner og behandling må ofte komme først dersom man er syk.
16-12-12, 13:57 | #10 |
Halloen!
|
Og det skjønner jeg, tro det eller ei. Har man nettopp mistet huset sitt, blir det litt eh..malplassert?...å dra en: "Har du hørt at det er billigere med kålrabi enn Grandiosa?" |
16-12-12, 13:58 | #11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo en enorm forskjell på "Om du bare gjør sånn som meg, bla bla bla...." og "Jeg har noen gode tips til deg, er du interessert?"
16-12-12, 14:04 | #12 |
Ser lyst på livet
|
Jammen når man selv drar Grandiosa-kortet da? |
16-12-12, 14:04 | #13 |
Medlem siden: Oct 2006
|
Nei nå tror jeg du har missforstått ganske kraftig. Det er vel ingen som mener at man ikke kan gi fattige gode råd for sunnere og billigere mat. Eller økonomisk rådgivning for den del. |
16-12-12, 14:04 | #14 |
Ser lyst på livet
|
Når vedkommende ikke er interesser da? Men bare syter og forventer gaver? |
16-12-12, 14:09 | #15 |
|
Er det ikke slik det er da? Mange har mest lyst til å syte og klage, og ønsker slett ingen gode råd eller løsninger. Jeg er slik sjøl jeg. Kommer jeg sliten og trøtt hjem fra jobb fredag ettermiddag, har jeg lyst til å sutre en del om det. Jeg er da ikke særlig åpen for mannens forslag om ting jeg kunne gjort for å bli mindre sliten. |
16-12-12, 14:32 | #16 |
Ser lyst på livet
|
Så det man vil ha er anerkjennelse for at livet er kjipt, og ingenting mer? |
16-12-12, 21:25 | #17 |
|
Ja er det ikke slik da? Jeg liker i allefall ikke masse gode råd når alt jeg har lyst til er å sutre. |
16-12-12, 22:03 | #20 |
|
Sv: Spinnoff fra bloggenNoen ganger synes i hvert fall jeg det er deilig å få høre "Ja, jeg skjønner at dette er vanskelig." og ikke noe "men" etterpå. Jeg har noen få venner som skjønner når det passer med det men'et etterpå og når det ikke passer, og de er gull verdt.
|