Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-11, 09:30   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Kor har det blitt av den store, nasjonale kanalen egentlig?

Eg merkar at mine tv-vanar har endra seg mykje i løpet av 10 år. Eg ser noko mindre på TV enn før, og eg ser på heilt andre kanalar. Eg har distansert meg meir og meir frå dei norske kanalane. Det er har gått såpass langt at eg merkar at eg har satt meg sjølv til sides i t.d. diskusjonar på arbeidsplassen. Eg har høyrt om, og av og til sett på det eg antar er kjende ting som Nytt på Nytt, eg har høyrt navnet Christine Koht, og ledd av Anne K. Herland i ny og ne. Harald Eia veit eg kven er ja. Eg er elles ufattelig, ufattelig dårlig på kjente navn og personar, i alle fall i underholdningsbransjen. Og ja, eg veit at mange av dei er faktisk morsomme og flinke. Det å ikkje vite kva som foregår på norsk tv er på ingen måte snobbete skryt - det er rett og slett litt hemmande å ikkje vere orientert.

Nå merkar eg at dette blir overført til ungane også. Ungane ser på barnetv, newton og eit eller annan kjæledyrprogram som går av og til. Elles ser dei tegnefilm på andre kanalar, helst Tom&Jerry, Flintstone og tilsvarande. Dei har ikkje sett Grand prix junior f.eks, og eldste er jo 7 år. I deira verd er TV berre barneprogram. Vi vaksne ser TV etter at ungane er i seng. Dei har aldri sett nyheter f.eks. Det vi vaksne ser er gjerne nedlasta film og seriar, eg sløvar gjerne framfor BBC lifestyle med matlaging, husbygging og interiør. Mannen ser film på ein eller annan kanal, sport og dokumentarar, men sjeldan på NRK/TV2. Nyheter ser vi helst ikkje på norsk kanal (og der mister eg jo også ein del kulturell input som er kjekt å få til lunsjpausen neste dag) (a la: "såå du den katten som satt fast i den lyktestolpen, som de snille brannmennene reddet ned, det var så koselig").

Eg lurer rett og slett på kva TV-vanar folk har. Både når det gjeld kva kanalar ein velger, om ein eventuelt føler seg litt desorientert fordi ein ikkje ser på det veldig mange andre ser på, og kva tv-vanar ungane har. Mine er altså 5 og 7 år, så dei vil kanskje gjere krav om meir norsk underholdningstv ettersom dei veks til og høyrer kva andre ser. Eg er jo ikkje imot at dei ser på Grand Prix f.eks.

I hin hårde dager, i min barndom, såg jo alle saman alt på same kanal, og Folket var samlet Nasjonskanalen er jo så godt som borte.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:34   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Ser ikke TV. :bidrar heller lite:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:35   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg tenkte senest i går på hvor ofte folk diskuterer noen jeg knapt har hørt om og i alle fall ikke har noen mening om. (Christine Koht, for eksempel. ) Det er vel et slags "tap" at ikke alle ser på det samme og er informert om det samme, men jeg synes det tapet er veldig lite i forhold til hva vi har vunnet ved å ha et så ufattelig mye bredere kultur- og underholdningstilbud enn det som fantes i min barndom. Selv ser jeg aldri på norsk TV, jeg ser knapt på (live) TV i det hele tatt, men jeg ser veldig mange gode TV-serier som vi kjøper, jeg ser masse film, og jeg ser innimellom programmer på nett-TV fordi jeg har fått med meg at et bestemt program for et par dager siden var spesielt interessant. Og så bruker jeg uhorvelig mye tid på nettet og får i grunnen mye mer ut av det enn av å se på TV og være prisgitt det en gitt kanal finner det for godt å sende på et gitt tidspunkt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:37   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg ser aldri norskproduserte programmer, og skulle jeg dumpe innom en norsk kanal så er det for å se en amerikansk TV-serie. Har tre jeg følger med på, ellers blir det lite tv-titting. Kan hende jeg ser BBC lifestyle, men altså ingen norske.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:39   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Artig at denne tråden kom no. Dette diskuterte eg nemlig med venninner i går kveld. Til mi store forskrekking visste dei ikkje kva program Puls var noko! "Koselig med peis" hadde dei heller ikkje fått med seg og dei såg aldri Dagsrevyen, Nytt på nytt, dramaseriane fredags kveld osv. Eg vart skikkelig overraska!

For meg er NRK1 kjernekanalen heime. Det er den som står på om vi ikkje skal sjå noko spesielt ein anna plass, det er den eg sjekke programmet på først. NRK1 er i mine auer den beste kanalen eg har. Junk på FEM, TV2, TV3 og sånn ser eg også på, men NRK1 er

Men så høyre jo eg berre på P1 også da.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:40   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg laster ned det meste jeg ser på så når jeg først ser på TV ser jeg mest på NRK, og innimellom TV2. Det er ikke så ofte - men jeg ser jo på nytt på nytt, Senkveld og innimellom andre norske programmer. Og ski, da. Også ser jeg på NRK nett-tv når jeg lager middag hvis det er et program jeg har hørt om og har lyst til å se. Jeg ser aldri på TV3, TV Norge eller noe sånt, med mindre det er noe helt spesiellt.

Ungene (4 og 8) ser mest på NRK Super når de ser på TV, en sjelden gang på Disney. Også ser jeg på Idol /X factor med eldste - og vi laster ned engelsk og amerikansk versjon når den norske ikke er på lufta - helgerituale Nå er vi igang med American Idol, men med nye dommere er det litt nedtur.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:40   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg ser nesten aldri TV live, bare via PVR. Dermed har jeg ikke noe forhold til hvilken kanal ting går, men det er så og si bare serier, og nesten utelukkende HBO. Jeg tror de oftest går på NRK3 eller SVT. Filmer ser vi på, eh, andre måter, vanligvis.

Jeg har også sett Storbynatt og tilsvarende, men det er fordi Captain vil se dem. Jeg hadde klart meg fint uten.

:humørløs:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:41   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Men for å svare litt mer utfyllende, jeg har fremdeles inntrykk av at folk har en "felles TV-opplevelse", om enn ikke i like stor grad som før, da man hadde bare NRK. Det er jo veldig mange som ser de samme TV-programmene, spesielt på helg, og jeg føler meg ofte som den eneste på jobb og i nabolaget som ikke ser Nytt på Nytt, Skal vi Danse, Korslag, X-faktor og ørten andre talentshow, sinna snekkere og fødsler i bygde-Norge. I alle fall om man skal dømme etter alle samtalene om TV jeg overhører og hvor det er tydelig forventes at dette er noe alle har sett og fått med seg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:42   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Artig at denne tråden kom no. Dette diskuterte eg nemlig med venninner i går kveld. Til mi store forskrekking visste dei ikkje kva program Puls var noko! "Koselig med peis" hadde dei heller ikkje fått med seg og dei såg aldri Dagsrevyen, Nytt på nytt, dramaseriane fredags kveld osv. Eg vart skikkelig overraska!

Ble du overrasket over at det finnes folk som ikke ser på disse tingene, eller over at akkurat disse venninnene ikke gjør det? (Jeg har sett en håndfull Nytt på nytt-sendinger fordelt over de årene det har gått, men det er sikkert et halvt år siden sist, og da så jeg det på nett-TV fordi det var noen jeg kjente som var med. De andre tingene du nevner ser jeg aldri på.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:43   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Og jeg har også samme opplevelse av å være helt ute, særlig når det diskuteres alskens sang/danse/whatever-konkurranse. Jeg lurte hele programmet på hvem denne glatte smørkjekkasen var på Nytt på nytt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:44   #11
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ble du overrasket over at det finnes folk som ikke ser på disse tingene, eller over at akkurat disse venninnene ikke gjør det? (Jeg har sett en håndfull Nytt på nytt-sendinger fordelt over de årene det har gått, men det er sikkert et halvt år siden sist, og da så jeg det på nett-TV fordi det var noen jeg kjente som var med. De andre tingene du nevner ser jeg aldri på.)

Begge deler i grunn. Men mest at det finns folk som ikkje ser NRK. Spesielt for desse venninnene mine er at dei alle er glade i å sjå på tv og dermed vart eg overraska over at dei ikkje ser NRK i det heile tatt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:45   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenkte senest i går på hvor ofte folk diskuterer noen jeg knapt har hørt om og i alle fall ikke har noen mening om. (Christine Koht, for eksempel. ) Det er vel et slags "tap" at ikke alle ser på det samme og er informert om det samme, men jeg synes det tapet er veldig lite i forhold til hva vi har vunnet ved å ha et så ufattelig mye bredere kultur- og underholdningstilbud enn det som fantes i min barndom. Selv ser jeg aldri på norsk TV, jeg ser knapt på (live) TV i det hele tatt, men jeg ser veldig mange gode TV-serier som vi kjøper, jeg ser masse film, og jeg ser innimellom programmer på nett-TV fordi jeg har fått med meg at et bestemt program for et par dager siden var spesielt interessant. Og så bruker jeg uhorvelig mye tid på nettet og får i grunnen mye mer ut av det enn av å se på TV og være prisgitt det en gitt kanal finner det for godt å sende på et gitt tidspunkt.

Joda, eg er heilt med på den, men kanskje du menger deg med folk som også brukar TV-mediet på same måte som deg sjølv? Eg jobbar i alle fall med folk som faktisk ser ein del på norske kanalar - og i dei samtalane som foregår så er eg berre satt til side Det kan nok stemme at dei i langt mindre grad enn meg oppdaterer seg via nettet. Eg les nyheter først og fremst på nett, f.eks.

Forøvrig er eg gift med ein kar som faktisk jobbar for ein stor norsk TV-kanal, men det fører ikkje til at han ser på sjølv...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:46   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Og hvem er det?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:46   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Joda, eg er heilt med på den, men kanskje du menger deg med folk som også brukar TV-mediet på same måte som deg sjølv? Eg jobbar i alle fall med folk som faktisk ser ein del på norske kanalar - og i dei samtalane som foregår så er eg berre satt til side

Jeg tror ikke kollegene mine har det samme forholdet til mediet som jeg har, men TV-programmer er heller ikke noe som dominerer lunsjdiskusjonene eller noe sånt. Ellers har jeg mange års erfaring med å tune ut så snart det er snakk om sport og VM og OL og slikt, så jeg bruker bare den samme plug-inen hvis noen skal diskutere danseprogrammer eller noe sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:50   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg vet jeg har irritert meg høylytt over det før, men det bugger meg fremdeles når folk mener jeg bare er kokett når jeg ikke visste hva GLOW-dansen og sånn er, og at jeg hadde virkelig ikke visst hvem Tone Damwhater var from Adam hvis hun ikke hadde knabbet Aksel Hennie.

Cuya; det er ESC-Didrik. Visstnok. Jeg synes ikke han skal forsøke seg på humor.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:50   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke kollegene mine har det samme forholdet til mediet som jeg har, men TV-programmer er heller ikke noe som dominerer lunsjdiskusjonene eller noe sånt. Ellers har jeg mange års erfaring med å tune ut så snart det er snakk om sport og VM og OL og slikt, så jeg bruker bare den samme plug-inen hvis noen skal diskutere danseprogrammer eller noe sånt.

Ja, det er en hendig plug-in. Den var dog ikke helt tilstrekkelig i lunsjen i går, hvor kollegaene mine insisterte på å bruke hele lunsjen til å diskutere levetiden på toaletter på 2000-tallet vs førti år tilbake. Det var klin umulig å spore gubbene inn på noe annet, og til slutt ble jeg så lei at jeg bare måtte ta med meg kaffekruset og flykte inn på kontoret. Men det var strengt tatt en digresjon.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:53   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Men er tida når heile familien benka seg framfor TV'en på lørdagskvelden forbi?

Og Tussa - eg er også glad i NRK, men det er nok mest av sentimentale grunnar nu for tiden.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:56   #18
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Jeg er en TV-slave. Jeg elsker å se på TV. PVR'en min får kjørt seg, for å si det sånn.
Jeg ser hovedsaklig på de norske kanalene, kanskje mest TV2. Men ser også enkelte ting på NRK, TVnorge og TV3. Og noe på Canal+.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:56   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Akkurat nå ser vi stort sett kun på Nrk. Mest Nrk Super egentlig, siden vi voksne ser lite på TV. Ser ingen serier heller. (Hva driver jeg egentlig med om kveldene?)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:56   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tv-vanar - bruk av norske kanalar

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Men er tida når heile familien benka seg framfor TV'en på lørdagskvelden forbi?

Tja.. Jeg tror ikke det, vi ser hvertfall på Idol sammen (men vi ser det jo mest for eldstes skyld). Vi ser ikke nytt på nytt sammen - ungene liker jo ikke sånt, og mannen skjønner særdeles lite norsk, så det er bare slitsomt å se sammen med han, for da må jeg oversette og går glipp av halvparten av vitsene.

Men ingen av de programmene er jo på en lørdag da. Så kanskje du har rett?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no