Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva skal jeg ha på min forblåste hageflekk?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 23:16   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva skal jeg ha på min forblåste hageflekk?

Ja, som dere ser på sida her, bor jeg i Hammerfest og vi bor på en topp og hagen er sørvendt. Det vil si at det er mye vind. Vi har midnattsol så det er solrikt, når vi har pent vær og det varierer jo.

Jeg skal så plen i år. Altså det er en slags moseplen der nå. Halve hagen ble sådd i fjor så den delen er fin da. Jeg liker krokus, men naboen sa at det bare er tull med sånne for de kommer så tidlig og er kjedelige resten av sommeren. Jeg skal sette ned noen løk til høsten? Jeg har funnet en blå stjerneforma blomst på hjørnet her. Er det scilla det heter mon tro. Når den vokser på hjørnet her så kan den vel vokse i min hage også, men hva annet kan passe? Jeg skulle ønske meg en busk eller tre av noe slag, men det kan ikke være et pysetre... Så hvilke tåler mye? Burde jeg bare finne en fjellbjørk med det samme? Finnes det noen slags nyttevekst jeg kan ha? Stikkelsbær? Bringebær? Rips? Jeg ser andre hager med rabarbra, så det kan jeg jo skaffe. Sår man rabrabrafrø da?

Det eneste jeg har nå er en rad med ridderspor.

Hva med plenen? Må man gjødsle den? Altså den jeg sådde i fjor.

Hvis jeg vil ha krokus, kan jeg så dem rett ned i plenen da, eller er det lurere med blomsterbed?

Bill merk: ny på hage

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no