Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Pent jobbtøy til mann

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 10:31   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pent jobbtøy til mann

Mannen har fått ny stilling på jobben - er nå blitt sjef for fleire tilsette, og det blir langt fleire møter med kundar og kontaktar. Kleskoden i firma tilseier ei oppgradering av garderoben. Pent, men ikkje for pent, trur eg. Slips og svartdress er ikkje nødvendigvis greia, så her må vi prøve å finne ein mellomting mellom bryllupsdressen og ullgenseren.

Eg er liksom fullstendig blank på dette, og han ber meg om råd. Kva er moderne nu til dags f. eks? Antar at det er snakk om å kjøpe enkeltspent, men skal det vere to eller tre knappar Og som alt anna i livet reknar eg med at kvalitet på stoff betyr aller mest - det kjipaste er vel slaskete, krøllete stoff i ein dress...

Går det an å leve med ein fin jakke frå H&M eller Ellos, eller er det fullstendig no-no? I så tilfelle - kva ser ok ut egentlig? Han treng både bukser, blazer og jakke. Er f.eks denne jakka grei? http://www.ellos.no/dv/20-Ytterplagg...41xe?Nr=302855

JA, eg innrømmer glatt at her er eg på tynn is. Har aldri interessert meg så veldig for mannemote.

Sist redigert av Syrin : 25-09-11 kl 11:02.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:54   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pent jobbtøy til mann

Opprinnelig lagt inn av Syrin;

JA, eg innrømmer glatt at her er eg på tynn is. Har aldri interessert meg så veldig for mannemote.

Min kjære bruker dockers, en type tøy bukser, og skjorter og så har han hengende mange dress jakker. I flere brun toner med striper og ruter og forskjellige stoffer som han bruker til ulike årstider. Det er akkurat passe pyntet til norsk pent på jobb.

Han har også noen mere formelle antrekk når han møter kunder som har strengere dresskode, dvs utlandet eller shipping i Norge.

Gammel 25-09-11, 11:57   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes utrolig mange kule skjorter nå iallefall. Slike med f.eks annet mønster INNI knappestolpen og kontrastfarger på knappene etc. Direktøren vår har noen helt utrolig fine skjorter - de er av et svenskt merke som jeg ikke husker navnet på, men ah...de er stilige altså) (Enn at jeg vet hvilket klesmerke direktøren vår bruker - vel, jeg har vært borddama hans på festiligheter og da finner man visst ut slikt og...)

Stenströms heter det vel.

Gammel 25-09-11, 11:57   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1268
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det dress og slips som er greia, eller kan pene jeans og dressjakke fungere?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:59   #5
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han kjøper dockers buksene her http://us.dockers.com/home/index.jsp

Anbefaler ellers å finne en litt dyrere herre kles butikk for å få et par antrekk til å begynne med. Min favoritt butikk er Being There, super service for meg mens jeg venter. Behagelig stol, cappucino eller te og ekspeditøren finner frem antrekk, får de tilpasset. Og så må jeg bare godkjenne. Desverre er den butikken ikke i Norge, så det hjelper nok ikke deg.

Gammel 25-09-11, 12:24   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mannen bruker svart bukse, skjorte og som regel genser med v-hals. Om sommeren bare bukse og skjorte. Når han har viktige møter går det i dress og slips.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:51   #7
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tusen takk, kom gjerne med meir tips Dette var nyttig!

Dress og slips er unødvendig stivt - bortsett frå dei heilt store møta, og kanskje utlandet. Han brukar aldri jeans (eller joggebukser), det går i dockers (?) og svarte bukser med litt for billig kvalitet.

Gammel 25-09-11, 13:30   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Mannen bruker svart bukse, skjorte og som regel genser med v-hals. Om sommeren bare bukse og skjorte. Når han har viktige møter går det i dress og slips.

Det der er meg seier mannen. Forøvrig seier han at bukse og jakke må "henge saman" når han skal i møte. På ein vanlig kontordag kan nok Dockers passe fint, takk for link meisje - dei buksene fall i smak både hos meg og han som skal ha Blir dei solgt i norge i butikk også?

Gammel 25-09-11, 14:49   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

En litt ok chino (f eks mørk blå), skjorter i lyseblått med striper / ruter / ensfarget, og noen fine semskede sko? Det bruker i allefall min mann mye. Han bruker også pene jeans.

Gammel 25-09-11, 18:02   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klarer han ikke kle på seg selv? :litt rystet:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:20   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sjefene hos oss går stort sett i bukser og jeans. Av og til en dressbukse. Av og til en dressjakke. Men ikke så ofte med dress egentlig.

Nå skal det sies at vi jobber i et veldig uformelt miljø. Men jeg vil si at sånn til hverdags så er pene jeans, chinos e.l. og skjorter helt OK. Med et utvalg av dressjakker eller ullgensere til å ha på utsida.

Gammel 25-09-11, 19:20   #12
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det finnes utrolig mange kule skjorter nå iallefall. Slike med f.eks annet mønster INNI knappestolpen og kontrastfarger på knappene etc. Direktøren vår har noen helt utrolig fine skjorter - de er av et svenskt merke som jeg ikke husker navnet på, men ah...de er stilige altså) (Enn at jeg vet hvilket klesmerke direktøren vår bruker - vel, jeg har vært borddama hans på festiligheter og da finner man visst ut slikt og...)

Stenströms heter det vel.

Stenströms-skjorter er både veldig fine og har skikkelig god kvalitet. De koster litt å kjøpe (rundt 1000,- pr. stk), men de holder seg også fine veldig lenge. Absolutt verdt pengene!!

Gammel 25-09-11, 19:29   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mannen min sitt firma er det fin dongeri eller andre bukser (ikke dressbukser) og skjorte som er arbeidsuniformen når de skal vises frem.

Gammel 25-09-11, 19:50   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Klarer han ikke kle på seg selv? :litt rystet:

Han kler på seg sjølv kvar dag, utan at eg er involvert. Han er over normalen opptatt av å kle seg godt. Eg har aldri følt behov for å blande meg opp i kva han tar på seg. Så når han nå først kjem og spør meg om råd, så blir eg litt i villrede - for dette har eg ikkje peil på.

Han er meir opptatt av tøy og sko enn den jevne norske mann vil eg påstå.

Gammel 25-09-11, 21:37   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ville kjøpt noen fine skjorter i OK kvalitet, ensfargete penbukser samt chinos type og noen fine gensere.

Gammel 25-09-11, 22:03   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Til vanlig:
mørke jeans, svarte bukser eller andre ensfargede bukser + skjorte, uten slips. Enten v-genser over, eller blazer. Ikke joggesko, men et hakk opp.

Til møter:
dresser m/skjorte og slips, dress-sko.

Jeg ville ikke kjøpt dresser på HM eller Ellos, men heller funnet en 3-4 ok dresser han kan skifte mellom et annet sted. Min mann går i hvert fall lei av å bruke den samme dressen hele tida, så han må ha noen å skifte mellom som ser litt ulike ut + ha en i en helt annen stil til private fester.

Sånn type losjakke på linken din er helt greit til ytterjakke til vanlig. Jeg ville kjøpt en mer formell frakk til møter som krever dress.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:16   #17
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Giih... dette kan bli kostbart. Og ja, han treng nok ein dress til, i det minste.

Gammel 25-09-11, 22:25   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Manneklær i god kvalitet er dyrt.

Ellers: det Snippa skrev.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.