Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 19:00   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

I'm curious. Hva er best måte å møte forutinntatthet og denslags på?

Hilsen alenemor i utradisjonelt yrke med utradisjonelt forhold.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:03   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Veldig, veldig få fordommer. Så få at det kanskje er ingen?

Hilsen fru ekstremt A4.

(Forventninger til person og rolle, derimot. Don`t get me started.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:17   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Jammen, du bor jo på bøgda. :full av fordommer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:21   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jammen, du bor jo på bøgda. :full av fordommer:

Ja, men jeg møter fint lite fordommer pga av bosted. Bortsett fra fra de som bodde på bøgda tidligere, og som tror de vet alt om bygder, bygdemennesker, bygdedyr og andre viktige ting i livet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:23   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, men jeg møter fint lite fordommer pga av bosted. Bortsett fra fra de som bodde på bøgda tidligere, og som tror de vet alt om bygder, bygdemennesker, bygdedyr og andre viktige ting i livet.


Vi vet alt. Du har bare ikke oppdaget det ennå.

Men hey, så fint at folket ikke opplever fordommer til vanlig, kanskje jeg bare er misantropisk anlagt i dag? Could happen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:23   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Tja. Folk ser ikke ut til å akseptere det med pappaen til barnet mitt, og synes jeg er både det ene og det andre. Men, dem om det. Bryr meg overhodet ikke.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:27   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vi vet alt. Du har bare ikke oppdaget det ennå.



Jeg har nettopp innsett at jeg takler fordommer med humring og knegging.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:28   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.903
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Ingenting nå men når jeg var alene var det ikke måte på til fordommer pga det. Dessuten sa jeg nei til noe pga økonomien så fikk jeg høre at alemødre får så mye støtte at det kunne da ikke være noe problem. Man blir da rik av å være alene med barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:30   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.



Jeg har nettopp innsett at jeg takler fordommer med humring og knegging.


Vennlig fjas også, ser jeg. ( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:34   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Det er sikkert et tonn fordommer mot meg ute og går, men hittil har folk vært hensynsfulle nok til å la meg leve med paranoiaen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:34   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Vel, livet vårt er vel ganske så A4.

Men har måtte jeg "forsvare" at jeg så veldig ung ut (og når man i tillegg er lita og blond..). Særs i jobbsammenheng. Jeg har undervist i universitetsmiljø, og jeg ble stadig tatt for student så til slutt gjorde jeg det til vane og ha "gjesteforeleser" skiltet hengende konstant rundt halsen.
Jeg har også fått spm på jobbintervju: "For meg så ser du ut som ei ung søt jente, hva har du å tilby bedriften"?
I RL så har jeg mye i "kjæften", og det har reddet meg mang en gang.

Nå tror jeg at det skal litt mer til, føler at tredje ungen (eller var det barnet ) har lagt på meg sånn ca 10 år..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:37   #12
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

En ikke helt A4-familiesituasjon har vel av og til avstedkommet noen fordommer. Uten at det har brydd meg nevneverdig.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:47   #13
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Jeg er overvektig= jeg må være steindum.

hvordan jeg takler det? Noen ganger lar jeg bare dem tro det, andre ganger åpner jeg kjeften og setter dem på plass.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 19:53   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

, altså?

Jeg går ikke rundt og er personlig fornærmet pga forutinntatte holdninger, men det er svært lite effektivt.

"Ja, du kan faktisk snakke med meg om [teknisk greie] selv om du kun kjenner til navnet mitt som "hu unge berta""...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:12   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.901
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vel, livet vårt er vel ganske så A4.

Men har måtte jeg "forsvare" at jeg så veldig ung ut (og når man i tillegg er lita og blond..). Særs i jobbsammenheng. (...)

Nå tror jeg at det skal litt mer til, føler at tredje ungen (eller var det barnet ) har lagt på meg sånn ca 10 år..

Jeg kan signere dette, ser jeg, bortsett fra at det var barn nummer 2 som gjorde jobben.

Som ufrivillig barnløs tror jeg at noen betraktet meg som en egoistisk "karrierekvinne" som frivillig hadde valgt bort barn, men det kan være at dette kun foregikk i mitt eget hode.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:17   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Jeg er 29 år, kronisk, alvorlig hjertesyk, uten at det overhodet er mulig å se det på meg. Det medfører litt av hvert. Hvordan jeg takler det kommer veldig an på overskudd og dagsform, men det er mange situasjoner som oppleves såre.

Å være asiat er heller ikke knirkefritt, men det var verre da jeg var yngre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:22   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?


La meg se.
Jeg er 180 cm.
Jeg er litt tykk på en ganske brautende måte
Jeg er schwær i kjeften
Jeg ler høyt og mye
Jeg prater veldig mye
Jeg er dødsharry
Jeg har langt hår som jeg farger sort
Jeg kan observeres på vei ut på byen i sortsorte klær og skjørt som er for korte for damer på min alder og med min kroppsvekt, men jeg tar det igjen med dyp utringning.
Jeg har mannsdominert yrke hvor jeg er en domina på sett og vis
Jeg har alkoholisert og psykisk syk mor
Jeg har en far som har rømt
Jeg har en skilsmisse som er samtaleemne og interessant selv for de som ikke kjenner meg
Sønnen min har lang svart pannelugg og sorte klær med hodeskaller
Det er alltid jeg som kjører når vi skal noe sted

Jo - jeg vekker vel bittelitt oppmerksomhet her på bygden.

Hvordan jeg møter dette? Med et fett flir og en påpekning om at alle spørsmål kan besvares med at jeg tross alt tjener mye mer enn [insert de andre kvinnene i bygden].

(Det virkelig festlige er at jeg tror ikke jeg tjener så innmari, men jeg er tøff nok i trynet og har stor kåk så alle tror det. Heldigvis vet ikke bygden hvordan man beregner bruttoinntekt ut fra den skattbare. )

  Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:25   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Du har iallfall ganske store fordommer mot bygda di, SF. Det virker nesten som om alle andre damer der er blonde nek som ikke engang kan gangetabellen....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:26   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Du har iallfall ganske store fordommer mot bygda di, SF. Det virker nesten som om alle andre damer der er blonde nek som ikke engang kan gangetabellen....

Fordom?
Det er ikke fordom. Det er fakta.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:28   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?

Jeg blir tatt for å være en hel del yngre enn jeg er = dum, i enkeltes øyne. Som mor er dette tidvis morsomt, tidvis irriterende. Ble tatt for å være søstern til poden av moren til en i klassen (huh?). Poden stod ved siden av mormor da hun hentet han på SFO og sa til denne mamman da hun lurte på om han ville være med hennes sønn hjem en dag: "Nei det der er ikke mamma.. det er MORMOR assa!!".

Jeg studerer noe som er utradisjonelt for mitt kjønn. Det går stortsett bra, og jeg syntes det er mer fordeler enn bakdeler.


Sist redigert av Joika : 08-02-10 kl 22:34.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no