Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-12, 16:48   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

1. Det kommer ingen bilder her.

2. Jeg har svart hår. Egen hårfarge er ganske mørk, det er ikke sånn at ettervekst skriker lang vei selvom jeg farger håret svart. Men nå er det sånn at jeg er litt lei, tror jeg. Er det noe jeg kan gjøre med hår som har vært farget sort i mange år? Sånn annet enn å la det vokse ut såklart. (Det er over halvmeteren med hår så å la det vokse ut er ikke tema.)

3. Hvis det går an å gjøre noe - hva er pent nå? Hvilke farger er fint? Jeg skal fortsatt ha langt hår med lang lugg og litt oppklipp. Men hvilke farger kan man farge til når man er såpass mørk i utgangspunktet?

  Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:49   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Skulle til å anbefale det jeg gjorde - klippe det pinnekort og bleke det hvitt.

Men så så jeg at du vil ha langt hår, og da trekker jeg min anbefaling om å bleke det.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:50   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Du må rett og slett komme med et bilde.


__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:51   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Hva med å legge inn noen striper som så farges brune eller nært din hårfarge, så vil ikke skillet vises så godt. Blir litt glidende overgang til en annen, litt lysere farge.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 16:51   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Svart er jo - som rødt - umulig å bli kvitt annet enn å klippe det bort. Man kan selvfølgelig avfarge og sånn, men det sliter jo noe voldsomt på håret. Personlig synes jeg brun - sjokoladebrun - er en veldig fin farge.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:53   #6
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Du er jo skikkelig pen med det svarte håret, så ikke lysne det i hvert fall. En venninne er like mørk som deg, og hun farget det svart med mørke, røde striper. Tror du også ville blitt veldig fin med det.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:57   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Farge det brunt, for å få en varmere tone. Eller ta striper.

Du har jo langt hår også, det kan jo være greit å få en forandring gjennom og feks klippe det opp litt? Gradere det?

Du kler mørkt hår godt da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:58   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Sånn at fargen blir litt varmere.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:59   #9
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Bleike brede striper og farge de kastanjebrunt med noen lysere striper innimellom.

Eller du kan gjøre som jeg gjorde; shave vekk alt unntatt luggen og farge den råååsa.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:20   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Jeg hadde ei venninne som hadde naturlig svart hår. Hun farget det med fargen Aubergine noen ganger og det ble veldig fint.
Ellers har jeg hatt knall røde striper i et ganske så mørkt og langt hår en gang. Det var også ganske kult.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:24   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Jeg tror ikke striper og sånt vil syns noe særlig - det er veldig mørkt nå. Skal man bleke stripene først og farge dem etterpå?

  Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:27   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Jeg bleket ikke først.
Farget hele håret og tok deretter røde folie striper.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:25   #13
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

[quote=Obelix;3417937]Jeg hadde ei venninne som hadde naturlig svart hår. Hun farget det med fargen Aubergine noen ganger og det ble veldig fint.quote]

Det blir du sikkert også fin med. Og ikke klipp deg, da. Du ha jo skikkelig fint hår. :misunnelig:

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:34   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Hvis det er svart må du sikkert bleke stripene først og så farge de i ønsket farge hvis du vil ha forandring. Det har jeg gjort mange ganger. Men de siste fem årene har jeg sluttet å farge det så mørkt, stripet bort det aller mørkeste først, og brukte deretter farge nær min naturlige hårfarge. Nå har jeg ikke farget det på tre år.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:34   #15
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.405
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Hm, har du faktisk helt svart farge på håret? Jeg er nok litt blind for jeg trodde du hadde en veldig mørk brunfarge, brunsvart. Men nå er jeg heller ikke så innmari god på andres detaljer.

Kan du ikke bare prøve med røde striper hos en frisør? Det syns jeg du skal. Tror du hadde blitt fin med det også. Aubergine høres også bra ut. Jeg er ikke så veldig redd for å endre pittelitt på slikt selv, jeg hadde prøvd. Du kan farge over med svart hvis du blir misfornøyd.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 21:39   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Stripe det i litt varmere toner?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 22:39   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Svart som er pent nå kan lett bli hardt når man blir eldre. Så kanskje noen varme mørke striper? For å gradvis myke opp?
Men. Det er jo umulig å synse når man ikke ser deg da.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 22:47   #18
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Ikke orangerøde striper, sant? Kald, mørk rød, som kirsebær.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 23:16   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Jeg hadde mørke røde striper ja. Tror også jeg hadde noen som var noen nyanser lysere enn hårfargen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 23:50   #20
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med hårfargen min?

Du kan også leggen inn extentions med fargeeffekt. For eksempel rødt eller noe. Det vurderer jeg da farge sitter dårlig i mitt hår.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no