Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det er farlig å drikke for mye vann (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 10:43   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er farlig å drikke for mye vann (VG)

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=153885

Alt med måte. Jeg har hørt det før, men det er jo greit å vite hvor mye som er farlig da.

Gammel 26-07-07, 12:04   #2
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er farlig å drikke for mye vann

Denne skal jeg vise til mamma, så får jeg kanskje fred. Hun mener nemlig de 2 literne med vann jeg drikker daglig er i minste laget.

Gammel 26-07-07, 18:22   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Denne skal jeg vise til mamma, så får jeg kanskje fred. Hun mener nemlig de 2 literne med vann jeg drikker daglig er i minste laget.

Mamman min er ganske OK på det, men jeg har og har hatt enkelte kolleger. Jeg drikker når jeg er tørst, jeg har målt en gang hvor mye det ble (jada, jeg er passe gal). Bortimot halvannen liter på en dag. Leste et intervju ved midnattsmaraton i Tromsø, han sa at han aldri drakk mer enn to-tre slurker om gangen. Mer vann får magen til å skvulpe og så blir man kvalm sa han. Og det forklarte en god del for meg.

Men at vann er beste tørstedrikken er det vel ingen tvil om (?).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:59   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker vann når jeg trener, men det holder med 1/2 liter til ei treningsøkt. Det er tidligere blitt opplyst at man ikke skal drikke for mye vann når man trener, så jeg har ikke tort å drikke så mye.

Gammel 26-07-07, 22:12   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av dem som drikker lite. Til nå i dag har jeg drukket :teller: 1 glass vann, 0,5 L Farris og en kopp kaffe. Og jeg fullammer. Snuppa er 8 uker og snart 6 kg, så ingenting tyder på at jeg har lite melk.

Forrige gang presset jeg i meg vann en masse, men denne gang har jeg fulgt tørst/utørst.

Nå ble jeg forresten tørst!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:12   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drikker når jeg er tørst.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 03:01   #7
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammelt nytt..

Legen min har alltid sagt at jeg skal drikke når jeg er tørst og stoppe når tørsten er over.

Jeg blir dårlig hvis jeg drikker for mye.
Kvalm og ekkel i kroppen..

Vann takler jeg i små mengder. yæk

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.