Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-14, 15:03   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Sånn jeg forstår det, så har fastleger i Norge i dag en ganske gullkantet avtale med de ulike kommunene, hvor man blant annet får overført en viss sum pr pasient som står på lista.
Man må kjøpe denne lista?
En fastlege får penger fra stat eller kommune for å gjøre en jobb for kommunen?

Så har vi den nye regjeringen som ønsker å presisere eller trekke tilbake den hittil rådende reservasjonsretten som har eksistert.


Vi har i Norge, lovfestet rett til å få tatt abort inntil uke 12.

Man trenger ikke gå til fastlegen for å ta abort? Man kan bare gå rett til sykehuset?

De aller fleste leger skriver ut resepter på p-piller/spiraler/henviser til abort om nødvending.

Dersom noen ikke ønsker å gjøre en del av jobben,
kan de ikke enten henvise til en gynekolog? Veldig mange kvinner går jo i dag også til gynekolog for å få gjort en del av disse tingene, da fastlegen kanskje ikke ønsker å gjøre det?

En annen ting, om man ikke klarer å gjøre en del av det som er jobben, hvorfor er man da fastlege i en kommune, hvor man får tilskudd eller hva det nå heter, hvorfor ikke finne på noe annet?

Det er mine tanker, men det må være noe jeg overser tenker jeg, når diskusjonene går såpass høyt mange steder.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:17   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Man må bygge opp sin egen liste (ny fastlegehjemmel), eller kjøpe driften til en som alt har en hjemmel. Man får x kroner per person på listen, uansett om de kommer til legen eller ikke.

Og ja, man burde absoplutt finne seg en annen jobb enn å være offentlig tilsatt fastlege - hvis man ikke vil gjøre hele jobben. Mener jeg.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:20   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Greia er vel at de ikke vil ha noe som helst med prosessen å gjøre, og dermed heller ikke henvise til gynekolog.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:23   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Greia er at de setter egne religiøse greier foran pasientenes lovsatte rettigheter og burde bli jagd ut av byen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:27   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Greia er at de setter egne religiøse greier foran pasientenes lovsatte rettigheter og burde bli jagd ut av byen.


Hør, hør!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:38   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Hvorfor, eller hvordan kom vi dithen at vi engang diskuterer om en yrkesgruppe skal måtte forholde seg til loven eller ei?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:35   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Greia er vel at de ikke vil ha noe som helst med prosessen å gjøre, og dermed heller ikke henvise til gynekolog.

Men herlighet, da burde man jo aldri fått lov til å være fastlege heller.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:47   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men herlighet, da burde man jo aldri fått lov til å være fastlege heller.

men er det ikke flott da?
Allerede i dag sitter det fastleger rundtom som nekter å sette inn spiral, som nekter å skrive ut p-piller, som nekter å skrive under på begæring om svangerskapsavbrudd (de henviser ikke, de bare skriver under på at kvinnen har fått info om abort) og leger som ikke henviser til prøverør...
Disse har jobb i dag, med den loven vi har. Hvordan skal de bli om de faktisk FÅR rettigheter?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 15:48   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

http://www.dagen.no/2013/10/01/samfu...ikk/krf/170965

Dette sier vel litt om tankene bak.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 18:02   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

http://www.dagen.no/2013/10/01/samfu...ikk/krf/170965

Dette sier vel litt om tankene bak.

Og komentarfeltet sier mye om de som er for denne retten.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 16:35   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Jeg synes den var fin den kronikken skrevet av en yrkesoffiser. Det er vanskelig å motsi parallellene hun trakk mot å nekte å utføre oppgave i strid, når man en gang hadde valgt å bli yrkesoffiser.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 16:42   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.833
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Greia er at de setter egne religiøse greier foran pasientenes lovsatte rettigheter og burde bli jagd ut av byen.

Godt oppsummert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 16:55   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Sitat:

– Det er en nes*ten like stor dag for nors*ke leger og helse*ar*bei*de*re. Men først og fremst for pa*si*en*te*ne, for en av de vik*tigs*te pa*si*ent*ret*tig*he*te*ne er at helse*ar*bei*de*res etis*ke in*tegri*tet blir iva*re*tatt. Det er en pa*si*ent*ret*tig*het som nå blir løf*tet opp, sier Haa*land.

Fra Dagen. :rabla:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 16:56   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Det esme sa.

Alt helsepersonell kan reservere seg mot å utføre aborter. De kan imidlertid ikke nekte hverken å henvise, opplyse, gi helsehjelp til før og etter abort. Noen fastleger har tatt seg til rette og reservert seg mot å henvise til/opplyse om abort, noen har dratt den lenger ig nekter å sette inn spiral, henvise til assistert befruktning eller skrive ut p-piller. ut v byen med dem. Alternativt kan de jo finne seg en annen jobb. Geriatrien/sykehjemsmedisinen skriker etter dyktige leger, der er det lite aborter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 17:05   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Lurer på hvor denne saken ender, nå som mange av kommunene sier at de ikke vil tillate det hos seg? Særlig høyreordførere, visst. Det fikk de den.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 17:06   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lurer på hvor denne saken ender, nå som mange av kommunene sier at de ikke vil tillate det hos seg? Særlig høyreordførere, visst. Det fikk de den.

Jeg synes heller ikke (virkelig ikke!!) noe om at det skal være opp til hver enkelt kommune heller. Det er da fullstendig ulogisk?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 17:53   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lurer på hvor denne saken ender, nå som mange av kommunene sier at de ikke vil tillate det hos seg? Særlig høyreordførere, visst. Det fikk de den.

Problemet er vel at det gjerne er ordførere i store kommuner som sier dette. Så da havner vel de fastlegene som ønsker reservasjonsrett i små kommuner med konservative politikere. Der det faktisk kan bli et stort problem for kvinnene at legen ikke utfører disse oppgavene.

Jeg ser virkelig ikke helt forskjellen på å henvise til en kollega som så henviser videre og det å henvise direkte til sykehuset. Man er jo uansett en del av prosessen. Da får man heller finne seg jobb et sted der man ikke trenger å jobbe med kvinners forplantningsorganer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 17:06   #18
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Hvordan har de klart (eller i hvert fall forsøkt..) å snu det til at det skal styrke kvinners rettigheter? Blant annet Julie Brodtkorb uttaler det i øst og vest. Jeg skjønner ikke en d**** av det, rett og slett.

Ja, det er en kommentar til det Polyanna quoter også. Ke??

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 17:06   #19
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Hva er greia med stjernene, Polyanna?

Ellers - kom gjerne med enda flere argumenter! :enig med Esme og pøbelsara men samler på poenger:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-14, 21:46   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hva er greia med stjernene, Polyanna?

Ellers - kom gjerne med enda flere argumenter! :enig med Esme og pøbelsara men samler på poenger:

Det ble sånn da jeg klippet og limte og så rakk jeg ikke å redigere.



Eller det er egne banneord som jeg avbryter med. Velg den tolkningen du liker best.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no