Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan får jeg fjernet en partisjon på harddisken?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 11:08   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvordan får jeg fjernet en partisjon på harddisken?

Jeg har to partisjoner på maskina mi, siden jeg hadde tenkt å ha en liten (D-20GB) hvor kun operativsystemet skulle ligge (XP), men etter at jeg la inn XP og hadde bare tull med å finne egnede drivere til maskinvare, la jeg inn Vista på den andre partisjonen.
Nå kunne jeg tenke meg å fjerne XP, og forsøkte meg med å gå i Kontrollpanel->Adm.verktøy->Datamaskinbehandling->Lagringsplass->Diskbehandling.
Da skal det gå an å høyreklikke på disken man vil endre, og det skal komme opp mange valg som feks format, krymp, fjern osv.
Format og fjern kommer ikke opp. Må jeg legge inn Partition Magic eller noe liknende for å gjøre det, eller hva?

  Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:36   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan får jeg fjernet en partisjon på harddisken?

Det betyr antageligvis at XP-partisjonen står som primary partition. Da kan du ikke slette den. Mulig det finnes en funksjon i Partition Magic for å slå sammen, har ikke brukt det selv så der er jeg blank.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 12:18   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan får jeg fjernet en partisjon på harddisken?

AHA - selvsagt!
Får jeg endret den andre da tro? Det må jeg sjekke - altså sette den som primary partisjon hvis det går.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no