Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea eller Straikjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 22:23   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ikea eller Straikjøkken

Jeg blir gal.
Jeg har fått tegnet et Straikjøkke og fått 25% på innredningen. Ingen hvitevarer og uten kran endte det på 72000. Da har jeg og fått laget kjøkkenbord av benkeplater og en sittebenk med skuffer under.

Så går jeg inn på Ikea og prøver å tegne kjøkken. Tegnet selv sist.
Får ingenting til å gå ihop og ender opp med brede foringer i begge ender. Alt blir feil, ovn for nær vask, ventilator passer ikke blæ. Tror ikke det programmet var enkelt nok for meg eller..

Har noen det nye kjøkkenet til Ikea?
Er det så vanskelig å tilpasse som jeg tror?
Jeg ville tegne for å se prisforskjell, innbiller meg at Ikea er mye billigere?

Er det billigere?
Hva lønner det seg å velge?
Hjelp meg please.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 13:38   #2
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Snekkeren som monterte vårt kjøkken sa at det var litt mer styr med de nye kjøkkenene fra IKEA. Han sverget først til at vi burde velge IKEA og ikke Epoq som vi gikk for, men modifiserte seg etter at han hadde fått kjørt seg på et av de nye.

Men folk blir jo fornøyde med ulike løsninger. For meg var det i stor grad hjelpen vi fikk og vissheten om at alt kom til å passe perfekt, som avgjorde til slutt. Vårt kom vel på 50-60 000, og jeg anså det da som passe mellomsjikt pris. Da hadde vi kompaktlaminat benkeplate og underlimt vask med i prisen.
At vi skulle montert noe selv var uansett uaktuelt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 13:50   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Vi har det nye kjøkkenet fra Ikea. Vi kløna litt med å tegne, men fikk god hjelp på Ikea. Mannen monterte. Tror det var relativt greit.
Målene var ikke helt de samme som på det gamle kjøkkenet, så vi måtte ha en liten foring et sted, men helt greit.

Nå kjenner jeg ikke spesifikt til Strai, men Ikea er mye, mye billigere enn de fleste andre jeg har sjekket. (undersøkt bla. Norema i forkant)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 18:41   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Snekkeren som monterte vårt kjøkken sa at det var litt mer styr med de nye kjøkkenene fra IKEA. Han sverget først til at vi burde velge IKEA og ikke Epoq som vi gikk for, men modifiserte seg etter at han hadde fått kjørt seg på et av de nye.

Men folk blir jo fornøyde med ulike løsninger. For meg var det i stor grad hjelpen vi fikk og vissheten om at alt kom til å passe perfekt, som avgjorde til slutt. Vårt kom vel på 50-60 000, og jeg anså det da som passe mellomsjikt pris. Da hadde vi kompaktlaminat benkeplate og underlimt vask med i prisen.
At vi skulle montert noe selv var uansett uaktuelt.

Tusen takk. Har aldri hørt om det kjøkkenet før. Nå har jeg vært inne og tegnet det identisk med Straikjøkkenet og da kom det på 30 000 mindre. Jeg har vel og merke ikke tegnet inn sittebenk og kjøkkenbord av benkeplate som de hadde gjort på Strai men uansett blir det jo mye billigere.
Skal ta en tur på Elkjøp på mandag og få skikkelig hjelp. Kan jeg spare penger så gjør jeg det mer enn gjerne da vi og pusser opp badet.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-14, 22:53   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Jeg har hatt Straikjøkken. , men flytta i fra det. Skulle gjerne hatt ett igjen, heller enn Ikea kjøkkenet vi har nå.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 18:20   #6
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Hvis du søker på husprosjekt, så ser du åssen vårt ble til. Veldig fornøyd da vi var ferdig. Kjøkkenet er liksom hjertet i huset, og vi må trives der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 20:07   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Strau er mer eller mindre best på kjøkken, og har dere pengene hadde jeg ikke vært i tvil!

Vi har fått tegnet kjøkken fra HTH, Drømmekjøkken, Designa, Strai og Sigdal - valget har falt på Strai. Nå støtter vi jo også lokal bedrift ved å velge Strai, men de kom best ut med løsning vs pris og totalinntrykk. Mulig kjøkkendtømmen vår ryker i år, pga noen kommunale pålegg som fort kommer seg på 6-sifret, men det blir Strai når vi kommer så langt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 23:03   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Strau er mer eller mindre best på kjøkken, og har dere pengene hadde jeg ikke vært i tvil!

Vi har fått tegnet kjøkken fra HTH, Drømmekjøkken, Designa, Strai og Sigdal - valget har falt på Strai. Nå støtter vi jo også lokal bedrift ved å velge Strai, men de kom best ut med løsning vs pris og totalinntrykk. Mulig kjøkkendtømmen vår ryker i år, pga noen kommunale pålegg som fort kommer seg på 6-sifret, men det blir Strai når vi kommer så langt.

Tja. Vi har vel pengene men er usikker på om jeg er villig til å bruke så mye på kjøkken når det ikke er nødvendig.
Har hatt ikeakjøkken i ti år nå og det er like fint og da tenker jeg at sparer jeg litt på kjøkken så kan jeg pusse opp litt et annet sted og.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 23:03   #9
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Skal sjekke den tråden Dronningen. Takk, takk.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 08:50   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Tja. Vi har vel pengene men er usikker på om jeg er villig til å bruke så mye på kjøkken når det ikke er nødvendig.
Har hatt ikeakjøkken i ti år nå og det er like fint og da tenker jeg at sparer jeg litt på kjøkken så kan jeg pusse opp litt et annet sted og.

Den ser jeg.

Vi har ikke engang vurdert Ikea, iom. mannen min er helt steil på at et Ikea-kjøkken aldri skal inn i hans hus, så den kampen har jeg ikke tatt. Men at Ikea er mye kjøkken for pengene, det er jeg ikke i tvil om.

Vårt Strai-kjøkken kommer på ca 105k uten hvitevarer, 190k med de hvitevarene de har foreslått og som vel er de mest aktuelle (ikke de aller dyreste og mest fancy). Men vi skal ha fhv. mye innredning og må ha en del spesialtilpasset på dybde etc. Strai kom faktisk best ut på pris sammenlignet med de andre tre, foruten Designa.

Men at det er MYE penger, det er det!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 09:28   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikea eller Straikjøkken

Vårt kom på 50-60 000 uten hvitevarer (ink benk, og vask som nevnt), og så ca. 30 000 for hvitevarer. Siden vi kjøpte det på Elkjøp så fikk vi også rabatt på hvitevarer der, som vi benyttet til å velge noen dyrere produkter.

Vi så jo også at f.eks. benkeplate i stein hadde gjort det voldsomt mye dyrere for oss, og en del andre valg. Men likevel syntes vi at vi fikk det bra. Kjøkkenet var en del av en større ombygging/oppussing, så vi hadde vårt budsjett, og det måtte bare holde. Jeg fikk fargene/stilen jeg ville, vasken/kranen jeg ville, og en del andre detaljer, og så jo at andre ting spilte liten rolle hvor egentlig kom fra. Alt ble bedre enn det som var der fra før.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no