Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langpanne-sjokoladekake (haster)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 10:14   #1
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Langpanne-sjokoladekake (haster)

Philip (6år) skal ha barnebursdag i dag, og vil ha sjokoladekake.
Utrolig nok har jeg aldri i mitt liv lagd langpannesjokoladekake...

Kan noen hjelpe meg med en god og enkel oppskrift ASAP?

Bursdagen begynner kl 17......

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:16   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne sjokoladekake (Haster)!!

Kjøp ferdig langpannemiks i butikken, den er superenkel (og glutenfri)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:16   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne sjokoladekake (Haster)!!

Toro langpannekake
Ta oppi en hel stratos i småbiter så blir den så god atte.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:20   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Eller bruk oppskriften på Bakekakao-pakken og litt kortere steketid.

Toros sjokokake er faktisk veldig god.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:25   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Kan også skrive under på at Toro sin er god.

Ellers bruker jeg denne:

3 egg
4,5 dl sukker

Dette piskes, og så tilsettes

250g smeltet smør
6dl mel
3ts bakepulver
3ts vaniljesukker
2ss kakao
2,5dl melk

Stekes på 180 grader i ca 25 min (jeg bruker en litt mindre form, da må jeg steke litt lengre pga av at den blir den del høyere)

Sjokoladekrem:

200g melkesjokolade
200g margarin
500g melis
6ts vaniljesukker
8ss kaffe
1 eggeplomme


Ingen slankemat.

Lykke til med kake og bursdagsfeiring.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:26   #6
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Enig her, hvorfor ta sjansen når de ferdigpakkene er så gode som de er. Ingenting er kjedligere enn å måtte lage en til, hvis den ikke blir bra.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:45   #7
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Jeg må innrømme at det føles litt feil å bruke kake-pose, men med så mange positive og så dårlig tid - og så liten erfaring i sjokoladekake baking tror jeg at jeg må gå for det alternativet.

Fant forøvrig ikke sjokolade langpannekake på bakesiden av bakekakaoen.. På Freia sine sider var det mange ulike sjokoladekaker, men ikke vanlig sjokoladelangpannekake. Jeg har jo ikke kunnskaper til å vurdere disse oppskriftene fra hverandre/opp mot hverandre...

Da er nok Toro det beste alternativet ja....

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:48   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Lykke til med bakingen og bursdagen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:57   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.874
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Jøss. Nå må jeg si at du er iskald. HAdde fått hetta jeg.!

Jeg har aldri før vært noe særlig på å lage sjokoladakake. De blir altfor mørke, harde og hever ikke.... har alltid blitt skikkelig miss!!..
.. til jeg prøvde CACAS sin. Utrolig enkel og du klarer rett og slett ikke å bomme... og de forsvinner alltid!! Og smørkremen er nammenam!
Alt i mikseren og rett i form kledd i bakepapir. Jeg bruker liten langpanne, 30*40cm. Blir utrolig høy og fin i rund form også men passer best med langpanne i barneselskap. Pass på steketiden så den ikke blir tørr.
Oppskriften (lys sjokoladekake): http://www.cacas.no/tips/Oppskrifter/oppskrifter.htm

Lykke til med kakebakingen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:58   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.493
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Her er iallefall link til Madam Mims sjokoladekake. Den er kjempegod og slår aldri feil:
http://www.foreldreportalen.no/forum...03&postcount=9

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Adrienne : 02-05-07 kl 11:08.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 10:59   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Det er noe galt med linken, Adrienne.

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 02-05-07 kl 11:12.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:09   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.493
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Sånn går det når en prøver å være effektiv. Nå er det fikset, tror jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:22   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Jeg må innrømme at det føles litt feil å bruke kake-pose, men med så mange positive og så dårlig tid - og så liten erfaring i sjokoladekake baking tror jeg at jeg må gå for det alternativet.

Fant forøvrig ikke sjokolade langpannekake på bakesiden av bakekakaoen.. På Freia sine sider var det mange ulike sjokoladekaker, men ikke vanlig sjokoladelangpannekake. Jeg har jo ikke kunnskaper til å vurdere disse oppskriftene fra hverandre/opp mot hverandre...

Da er nok Toro det beste alternativet ja....

Og så ringer du Solregn og får oppskriften på sjokoladeglasur fra moren hennes
Knallgod
Hun anbefalte meg denne Toro langpannekakemixen, og den er virkelig god og enkel

GRATTIS til Philip Mica

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:24   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Denne er saftig og god, og uten egg:

12 dl hvetemel
9 dl sukker
3 ss kakao
1 ss vaniljesukker
1 ss natron
1 l kefir
200 gr smeltet smør

Bland natron i litt kefir før det blandes i resten.

Glasuroppskriften har jeg selvfølgelig rotet bort...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 11:34   #15
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Ok Adrienne, magefølelsen min sa at jeg skulle satse på din og Mim sin oppskrift . Here we go!

Møtte selvfølgelig på en hindring med engang - piskes i mikseren?! Hm jeg har da ingen mikser, eller kjøkkenmaskin. Jeg har min kitchen Aid blender som jeg bruker til alt... Men det fungerte det, ble eggidosis. Så da kan jeg fortsette.

Legger jeg bakepapir i langpannen?

Nå er det ingen vei tilbake
Oppdaterer selvfølgelig hvordan kakebakingen utarter seg.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jøss. Nå må jeg si at du er iskald. HAdde fått hetta jeg.!

jeg har ikke bedre fornuft. Hadde familieselskap i går, og har dealet med advokat pga noen juridiske saker i dag tidlig, og har ikke hodet helt med meg. Forhåpentligvis går kaken i orden, og jeg kan dra på butikken og kjøpe pølser, brus, engangs stæsj og slikt. Ting til skattejakt rebus har jeg, men jeg må også lage denne skattejakt rebusen... ja, ja kaken først

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:45   #16
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Nå er jeg ikke rent lite stolt, deigen ble fantastisk (har forspist meg litt å den nå.. og kaken er nettopp tatt ut av oven og den ser kjempebra ut. Lot den stå i 30 min så jeg er sikker på at den ikke blir rå innvendig. Utrolig endelig er jeg nesten som en "skikkelig" mamma som kan lage langpannekake, for det er jo noe alle "ordentlige" mødre kan?

Jeg har jo lurt meg unna sjokoladekake baking lenge, fått hjelp av andre feks Solregn, stemoren min etc. Nå har jeg klart det selv - ikke dårlig !

Da er det ut og skaffe pølser, brus og slikt. Siden det er så fint vær skal jeg prøve å få meste av bursdagen ut i hagen. Litt over 4 timer til barna er ventet, så her er det bare å stå på. Heldigvis kommer min kjære venninne Aba hit og hjelper til enda hun har Marcus fri denne uken

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 12:51   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Så flink du er!

Selv "baket" jeg min første langpannesjokoladekake for 2 dager siden, men jeg brukte da (selvsagt) Toro sin pose.

Den ble kjempegod, jeg føler meg som en bra mamma, og jeg føler meg endelig voksen. Man er ikke voksen før man kan bake en kake.

Lykke til med feiring!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:01   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Jeg elsker å bake og bruker som regel aldri poser, men jeg klarte å lage en mislykket sjokoladekake i 2-årsdagen til vesla, så mannen kjørte ned på butikken i en helvetes fart og kjøpte en Toro langpannekake som faktisk ble veldig god. Jeg hadde hjemmelaget smørkrem oppå, og laget en dobbel "ramme" av nonstop, og et stort 2-tall i nonstop inni rammen. Veldig flott.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 23:32   #19
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Må bare si at kaken ble perfekt! Utrolig at jeg klarte å lage noe så godt i så stort format som langpanne

Glasur hadde jeg verken tid eller selvtillit nok til å lage, men min egen glasurvariant en boks Nuggatti fungerte strålende til formålet.

Barna syns kaken var strålende, og det er jeg enig i

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 08:55   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.493
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpanne-sjokoladekake (haster)!!

Så bra. Den kaken er virkelig god og lett og bake, den har seilt opp som min favorittlangpannekake. Nugatti som glasur var faktisk en veldig god ide, hørtes godt ut.

Gratulerer som ordentlig kakebaker.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no