|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
30-11-17, 14:19 | #1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Dommedagsklokka er stilt nærmere midnatthttps://www.dagbladet.no/kultur/den-...omben/68932097
30-11-17, 14:43 | #2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg synes de er skumle begge to, men kan ikke gå rundt å tenke på det hele tiden. Det vil gjøre vondt verre for min del iallefall.
30-11-17, 15:16 | #3 |
Yes, we can!!
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg vet ikke, verdens nest største atommakt ble i flere år ledet av en kontinuerlig dritings og totalt utilregnelig gærning, og vi kom oss gjennom det også.
30-11-17, 15:19 | #4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg tror det går fint. Må vel det? |
30-11-17, 15:20 | #5 |
Epikur
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattNei, jeg er ikke redd. Det har vært verre før, og det gikk bra. Dette handler om terrorbalanse, bare uttrykt med litt større og dummere ord enn vanlig. :historiker:
30-11-17, 15:25 | #6 |
Yes, we can!!
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattOg så er jeg bare skrudd sammen sånn at jeg sjelden bekymrer meg. Hva er vitsen med det, når det gjelder ting man ikke kan gjøre noe med?
30-11-17, 15:37 | #7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnatt
Dette. |
30-11-17, 15:40 | #8 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
|
Dette.
30-11-17, 16:29 | #10 |
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg tenker litt på det, men velger å ikke forholde meg til det. Da blir jeg jo helt tullete. Det er jo ikke noe jeg får gjort hvis "Pompel og Pilt" finner ut at de vil trykke. |
30-11-17, 16:57 | #11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattNei, eg er ikkje redd.
30-11-17, 17:08 | #12 |
Yes, we can!!
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattAltså, HVIS det skulle skje, hva vil det da hjelpe at vi har ligget våkne og tenkt på det?
30-11-17, 17:40 | #13 |
finner ut av mye
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattÅ gruble på det vil bare gjøre vondt verre for min del så det velger jeg å ikke forholde meg til.
30-11-17, 17:42 | #14 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg har, på dette viset, mye av min far i meg - det å ikke gå og være bekymra for noe man ikke kan gjøre noe med. Jeg kjenner det er en god egenskap å ha arva, spesielt i disse tider.
30-11-17, 20:31 | #15 |
Tøff
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg er som andre her slett ikke i stand til å på daglig basis skremmes av og bekymre meg over et stort bilde jeg har null innflytelse på.
30-11-17, 22:23 | #16 |
Introvert optimist
|
Jeg har sett det skrevet flere ganger at folk lengter tilbake til dn tida da de trodde at verre president enn Bush jr. var det ikke mulig å få.
30-11-17, 23:58 | #17 |
Fola Blakken
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJeg syns det er ubehagelig med Trump i Det Hvite Hus. Jeg er redd for legitimeringen av fascisme og dreiingen mot et totalitært og mer voldelig samfunn. Jeg syns mannen er avskyelig og at tilhengerne hans er enten onde eller dumme eller begge deler.
01-12-17, 10:57 | #18 |
Yes, we can!!
|
Sv: Dommedagsklokka er stilt nærmere midnattJa, enig med nolo, men når det gjelder den generelle samfunnsutviklingen så er det ting man faktisk kan gjøre noe med, i det daglige, og derfor lar jeg det ta større plass mentalt også.
01-12-17, 11:48 | #19 |
|
Ja, det er viktig. Dommedagsklokka omhandler vel kun kjernefysisk trussel, og det får jeg ikke gjort noe med, og kan ikke tenke så mye på. De andre effektene av å ha en rabiat narsissist i verdens mektigste stol er mer ting man i det minste kan prøve å motvirke så godt man evner selv. |
|
|