Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 20:13   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Egentlig bare en filleting, men jeg ble ganske overrasket i dag da jeg klagde på en bluse som jeg kjøpte for noen uker siden. Den er brukt en gang og vasket for hånd, og da jeg skulle bruke den igjen oppdaget jeg at kanten nederst på det ene ermet var løsnet fra stoffet. Vel, jeg har ikke kvittering, men jeg tok den med til butikken i dag - Vero Moda i Tønberg (så er det også nevnt ) Der kunne damen (daglig leder) opplyse meg om at klær av chiffon-stoff kjøper man på eget ansvar. Jeg så vel litt sånn ut: , men det viste seg å være fakta. Kjøper man klær av så tynt stoff, da kan man ikke reklamere, for "det er noe alle vet, at det lett går i stykker." Da burde dere gi beskjed til kundene om det, mente jeg, og jada, det gjorde de ALLTID (oki, det var nok bare en glipp da jeg kjøpte blusen).

Men seriøst: noen som har hørt om dette? Kan man ikke klage på klær som er laget av chiffon eller andre tynne stoffer? (tviler vel på at det var chiffon, men hun kalte det for det)

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:42   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Det var fascinerende uvitenhetnivå til Vero Moda i Tønsberg. Selvfølgelig er det ikke unntak fra reklamasjonsretten for klær i chiffon.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:43   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Se klageguiden på Forbrukerportalen for fremgangsmåte:

http://forbrukerportalen.no/klageguide

Du sorterer under "varen har en mangel og jeg vil reklamere".

Det at chiffon/tynne stoffer tåler mindre er en kjent sak, men de skal tåle å følge vaskeanvisninger. Hvis håndvask er angitt og den er vasket ved håndvask så skal det tåles. Angis håndvask og du slenger den i en vaskemaskin (selv i vaskepose) så er det på eget ansvar.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:45   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Det høres ut som sprøyt fra ende til annen ja. Selvsagt skal også slike plagg holde mer enn til en gangs bruk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:01   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Om det er sånn, så må det stå på plagget. "Kan kun brukes 1 gang pga ubrukelig kvalitet". De har ikke sitt på det rene, så nei. Dette kan de ikke si.

Jeg fikk beskjed om å barbere vekk digre nupper på en bukse på Bik bik en gang. Lo høyt da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:31   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Eh, ja, jeg er visst ikke så god til å klage, så jeg bare sa at dette var elendig service og her skal jeg aldri handle mer (lett, for jeg har vel kun kjøpt den blusen i løpet av de siste 3 årene). Og så lot jeg blusen ligge igjen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:46   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Iflg forbrukerkjøpsloven har du rett til å reklamere på et produkt i minst to år om ikke annet er oppgitt. Feks datomerking.
Hadde ikke melken hatt holdbarhetsdato på seg, kunne du reklamert på den etter to år fordi den var sur.

Dama i butikken burde tatt seg et aldri så lite kurs i forbrukerkjøpsloven.
Der står det også, at om feilen melder seg innen 6 mnd fra kjøpet, er det grunn for å tro at feilen var tilstede ved kjøp. Altså har man sterkere rettigheter de første 6 mnd fra kjøp.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:05   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Ja, det er kanskje en ide`å sende en mail til Vero Moda om dette, å snakke mer med daglig leder her, tror jeg er meningsløst. Hun fikk meg til å føle at dette burde jeg visst og man kjøper da ikke chiffon om man bryr seg om hull, liksom.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 20-04-11 kl 22:12.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:06   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Høres ut som om det kan være en idé med en tilbakemelding direkte til en høyere oppe i Vero Moda - systemet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:11   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

De ansatte i butikken skal gå ut i fra at kundene ikke har peiling og gi slik informasjon ved salg av produktet. Har de ikke gjort det er det helt klart din rett å reklamere, det hjelper ikke å si at "dette er noe alle vet". Det er ikke din feil at de gikk ut i fra at du burde ha visst dette, feilen ligger hos de.

Jeg lurer også, hvorfor i all verden ønsker butikker å selge produkter som har så dårlig kvalitet at kunder handler de på eget ansvar??

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:19   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

De ansatte i butikken skal gå ut i fra at kundene ikke har peiling og gi slik informasjon ved salg av produktet. Har de ikke gjort det er det helt klart din rett å reklamere, det hjelper ikke å si at "dette er noe alle vet". Det er ikke din feil at de gikk ut i fra at du burde ha visst dette, feilen ligger hos de.

Jeg lurer også, hvorfor i all verden ønsker butikker å selge produkter som har så dårlig kvalitet at kunder handler de på eget ansvar??

Det hjelper ikke at de sier noe om det! Det har ingenting å si fra eller til. De har ikke lov til å legge begrensninger på loven på den måten.
Da må det stå skriftlig, kun til engangsbruk. Kun håndvask ol.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:21   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Høres ut som om det kan være en idé med en tilbakemelding direkte til en høyere oppe i Vero Moda - systemet.

Hvis jeg bare fant noen å maile til! Tønsberg er visst eid av Vero Moda Molde AS og de har ikke mail-adresse.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:22   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Det er det dummeste jeg har hørt!


Selvsagt er det ikke noe unntak for chiffon.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:24   #14
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det dummeste jeg har hørt!


Selvsagt er det ikke noe unntak for chiffon.

Joho, i Tønsberg er det det, så. Og dessuten: det nytter ikke å klage på klær med paljetter eller som var hekla, heller, for det blir også fort ødelagt og det må man bare leve med. Sitat: daglig leder.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:25   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

De eies av Best seller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:25   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Joho, i Tønsberg er det det, så. Og dessuten: det nytter ikke å klage på klær med paljetter eller som var hekla, heller, for det blir også fort ødelagt og det må man bare leve med. Sitat: daglig leder.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 23:30   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De eies av Best seller.

Ja, over Molde igjen? Er litt vanskelig å finne ut av det, for på hjemmesiden til Tønsberg står det at de er eid av Vero Moda Molde.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 00:10   #18
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.206
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Du er helt sikker på at du ikke har vært med på skjult kamera?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 00:15   #19
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Du er helt sikker på at du ikke har vært med på skjult kamera?

Jeg begynner å lure litt. Hun mente også at man kunne jo ikke vite om jeg hadde hektet i noe og sånn sett laget hullet. Altså, det var ikke et hull, det var en 10 cm revne der ermet er festet i en liten kant nederst, så det var jo sømmen som hadde løsnet. Men det var jo ikke vits i å klage, det er jo sånt som skjer med chiffon.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 00:16   #20
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chiffon-stoff og reklamasjon på Vero Moda

...! Teiteste kundebehandlingen jeg har hørt om på lenge.

Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no