Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 14:53   #1
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Hvilken båt er ok?

Den nye Superspeedbåten. Er den en balje utpå der?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:05   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Jeg har ikke prøvd den altså, men hørte at endel som hadde prøvd den hadde vært rimelig dårlige ja. Men det kan jo ha vært mye sjø da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 20:18   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.434
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Fordelen med superspeed er jo at turen går veldig kjapt, slik at du slipper å være dårlig lenge. Og den er jo svær, så jeg tipper at det er stabilisatorer i den slik det er i fergene.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:45   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.830
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Reisesyketablett fungerer veldig godt på sjøsyke også. : også sjøsvak:

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:13   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

De hurtigbåtene anbefaler ikke jeg for de som blir sjøsyke.
VI prøvde en for noen år siden, og det var mange sjøsyke ombord.
Sønnen til venneparet vi dro sammen med fikk en hel reisesyketablett og var alikevel grønn i ansiktet. (med vanlig båt samme strekning, samme dag gikk det bra)

Jeg blir så godt som aldri sjøsjuk (har ikke blitt det i annet en liten jolle på søen, og da ikke skikkelig syk, bare små kvalm) selv jeg ble litt småuggen i magen i den hurtigbåten.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:20   #6
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Nå er jo Superspeed og Silvia Ana L de eneste som kjører for colorline, og jeg ville valgt en av dem.
Velger du Masterferries så er du nesten garantert å bli dårlig.

Jeg er ekstremt sjøsvak og kjører kun med color line. Har ikke prøvd den nye, men den er nok bedre enn Silvia Ana L.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:40   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Vi tok sånn hurtigbåt i sommer fra Krsand til Danmark. Masterferries.
Lillemor kastet opp på gulvet stakkars.
Vi fant ut at midt i båten nedenfor trappene var best å oppholde seg. Først satt vi oppe i den "dyre" avdelingen. Der ble til og med jeg nesten dårlig (har aldri vært båtsyk). Men altså midt i båten er å anbefale. Og det er bare noen timer så det er kanskje like greit å få det overstått raskt?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 00:53   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Silvia Ana var det vi kjørte med ja.
Den anbefaler jeg IKKE.

Det skvulpet jo som bare det selv om det var minimalt med bølger.
Måtte sitte i stol, for det var nesten umulig å gå for man seilet fram og tilbake.
Med "vanlig" båt hadde vi ikke det problemet.

De nye båtene er forhåpentiligvis litt mere stabile ja.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 08:34   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Hjelp!!
Det er Superspeed vi kikker på ja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 11:39   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Å fy eg blir kvalm av tanken. :ekstremt sjøsvak:
Lykke til hvertfall. Fordelen er jo at det går ganske kjapt.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 11:42   #11
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Superspeed tar nesten 2000 passasjerer da... Den vi tok fra LArvik tviler jeg tok mer enn 500.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:25   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Og de ER bra?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 18:29   #13
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Vi tok masterferries i fjor og det kostet 1100 kr tur/retur. Var best å sitte helt på toppen, ble ikke dårlig på vei hjem. Utrolig deilig med en båttur på
bare 2 timer og 15 min da.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 18:31   #14
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

http://www.masterferries.com/

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 18:49   #15
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Ja jeg fikk opp den siden da jeg googlet masterferries.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 11:37   #16
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Tidl. Mastercat, nå Fjordcat er helt horribel i sjø. Verre enn Silvia Ana (R.I.P.). Prostafen er et must! Fordelen med hurtigbåtene er at dersom de faktisk går, så er man fremme på to og en halv time.

Skal ta Superspeed om en ukes tid. Hørt at den er ok, men jeg gruer meg. Jeg er ekstremt sjøsvak jeg også...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 11:41   #17
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Fordelen med superspeed er jo at turen går veldig kjapt....

Det tar 3,5 time. Det minner mer om gode gamle Quarten enn Silvia Ana. Ble skuffet, jeg. Var sikker på den skulle gå raskere...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:19   #18
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Tidl. Mastercat, nå Fjordcat er helt horribel i sjø. Verre enn Silvia Ana (R.I.P.). Prostafen er et must! Fordelen med hurtigbåtene er at dersom de faktisk går, så er man fremme på to og en halv time.

Skal ta Superspeed om en ukes tid. Hørt at den er ok, men jeg gruer meg. Jeg er ekstremt sjøsvak jeg også...

Hvordan gikk det?
Jeg snakket med noen som hade reist med Super Speed2 fra Larvik forrige helg og de ble dritd¨rlige i 5-7 meter bølger... skulle ikke båten tåle det??

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:21   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Ta en Postafen eller to, så sover du hele veien.

:tok Silvia Ana i fjor sommer:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:28   #20
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båt Kristiansand-Hirtshals for en som er ekstremt sjøsvak

Denne dama sovner ikke av to postafen.. og jeg har tre uger med meg også. Og en sjøsvak mann.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no