Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jenta fra framtiden

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-08, 21:31   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jenta fra framtiden

Noen som husker denne serien? Den ble sendt på NRK på tidlig 90-tallet. Handler om Alana fra år 3000 som ble kidnappet og endte i år 1990.

(Kilde: youtube.com)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:40   #2
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jenta fra framtiden

Den der hadde jeg glemt. Men nå husker jeg :mimre:

Gammel 22-05-08, 21:41   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jepp! Den husker jeg.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:41   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke den, men husker Maika (?) fra verdensrommet. Den var skummel!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:58   #5
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja! Jenta fra verdensrommet husker jeg ikke, men Majka fra verdensrommet derimot. Skummel og veldig fascinerende på en gang, husker jeg.

Gammel 22-05-08, 22:05   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den hugsar eg godt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:06   #7
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Kjenner igjen jenta, men tror ikke jeg har sett det. Gikk det på 80tallet?

Gammel 22-05-08, 22:06   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Alana gjorde inntrykk, ja.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:08   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fulgte spent med på den, men tror ikke jeg syntes den var videre skummel. "Blindpassasjer" derimot... Den var skummel!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:09   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den serien husker jeg godt.

Gammel 22-05-08, 22:09   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, denne har jeg aldri sett - men "Majka - jenta frå verdsrommet" er et at de klareste tv-minnene mine fra barndommen. Det var usigelig kult når hun svevde bortover, rett over bakken.

Gammel 22-05-08, 22:09   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker den.

Gammel 22-05-08, 22:31   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Kjenner igjen jenta, men tror ikke jeg har sett det. Gikk det på 80tallet?

Fra wikipedia:

Majka, ei jente fra Verdensrommet er en slovakisk TV-serie på 13 episoder fra 1978.
Handlingen finner sted i en slovakisk landsby. En jente kommer fra på besøk fra planeten Gurun og er sammen med noen barn og ungdommer der. Hun ser ut som et vanlig menneske, men hun kan fly og har på seg et spesielt belte. Programbladet beskrev serien som «eit spanande og vitskapeleg eventyr, slik vi kjenner det i dag og slik det kan hende vil utvikle seg i framtida.»

Gammel 22-05-08, 22:34   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åjaa den (altså den i hovedinnlegget) husker jeg såå godt, jeg ELSKET den! Har aldri glemt intro-melodien heller, husker jeg satt og nynnet med. Årh, takk for påminnelsen, dette var absolutt en av de beste seriene mine da jeg var mindre.

Gammel 22-05-08, 22:34   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Kupper litt mer jeg.

http://www.abcnyheter.no/node/41276

Gammel 22-05-08, 22:36   #16
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Fra wikipedia:

Majka, ei jente fra Verdensrommet er en slovakisk TV-serie på 13 episoder fra 1978.
Handlingen finner sted i en slovakisk landsby. En jente kommer fra på besøk fra planeten Gurun og er sammen med noen barn og ungdommer der. Hun ser ut som et vanlig menneske, men hun kan fly og har på seg et spesielt belte. Programbladet beskrev serien som «eit spanande og vitskapeleg eventyr, slik vi kjenner det i dag og slik det kan hende vil utvikle seg i framtida.»

Takker. Da så jeg nok den ikke, om den ikke har gått i reprise på 90-tallet.

Gammel 22-05-08, 22:39   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Vanilja: Den gikk i 1981 her, men da var du vel ikke gamle jenta.
Jeg må ha vært 7 år.

Gammel 22-05-08, 22:47   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

denne gikk hver fredag? på go elg?!?
Jenta fra fremtiden

Gammel 23-05-08, 00:29   #19
senti
Nybegynner

senti sin avatar

Medlem siden: May 2008
senti har et hav av muligheter foran seg
Standard

Måtte bare

Gammel 23-05-08, 00:29   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åjaa den (altså den i hovedinnlegget) husker jeg såå godt, jeg ELSKET den! Har aldri glemt intro-melodien heller, husker jeg satt og nynnet med. Årh, takk for påminnelsen, dette var absolutt en av de beste seriene mine da jeg var mindre.

Jeg nynner fremdeles på den, jeg. Har gått og nynnet på den flere ganger og irritert meg over at jeg ikke husker hvor jeg har melodien fra. Men nå fikk jeg opplaringen!

Vi pleide å leke "Alana" også. Jeg var alltid Alana, for jeg var den eneste som hadde hvit hårbøyle. Festet noe sort greier på, slik at den så ut som den i serien.

(Men jeg så serien på The Childrens Channel. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.