Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 10:01   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Har du det?
hvilken, og er du fornøyd?
Gjelder madrass til voksne.

Ungene ønsker seg rammemadrasser.
Har IKEA ok slik?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:16   #2
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Vi har en hard madrass fra ikea, og den er helt topp for meg. Jeg får fort ryggvondt av myke madrasser, så jo hardere, jo bedre.

Ungene har også ikeamadrasser, men billigere og mykere.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:17   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Vi har Sultan rammemadrasser hele familien.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:18   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Tror det er Sultan jeg har. Kjøpt for 14-15 år siden, og er like gode enda.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:22   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Vi har akkurat kjøpt ny rammemadrass, den hardeste de har. http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...753#/00156751/
Storveis fornøyd ! Kjøpt mellomtykk overmadrass, om vi hadde hatt råd ville jeg nok gått for en litt tykkere variant.
Den gamle rammemadrassen holdt i 12 år, inkl. 4 svangerskap og en vannavgang.
Ved litt mer normalbruk hadde den nok holdt mye lenger, og det var den billigste vi fant på IKEA i 1999 !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:54   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Takk for tips.
Nå tror jeg at alle madrassene fra IKEA heter Sultan, så jeg trenger egentlig å vite typenavnet.
Vi voksne sakl ikke ha rammemadrass, men vanlige madrasser som legges i seng.
Vi kjøper muligens denne sengen:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:08   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Jeg husker ikke navnet på vår, men det var den dyreste madrassen ikea hadde i 2007. Det husker jeg, men hvor mye den kostet husker jeg heller ikke... Dog; Fornøyd er jeg. :-) Vi har vanlig madrass, til å ha i seng. I våres byttet vi soverom og har nå madrassen på gulvet bare i påvente av oppussing av dette rommet. Da skal vi ha rammemadrass/kontinentalseng istedet for vanlig seng.

Dere som har kontinentalseng/rammemadrass på 180x200, kommer hele den greia i en bit, eller er det to på 90 som man setter sammen og legger på en litt god overmadrass. (Kontinental har "vanlig" madrass oppå rammemadrassene?? Og overmadrass oppå det? Eller?) Noen som vil si noe om det? Novise. Burde kanskje bare ta en tur og se. Lengter etter større seng siden vi som regel ligger 4 stk i den på 160...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:11   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Vi har kontinetalseng nå.
den har en tykk madrass i bunn, en vanlig oppå der ogpå toppen en overmadrass.
Kom i løse deler.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:16   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Ok. Og den i bunnen kom "i full størrelse"? Altså 180x200 (f.eks) i én svær, uhåndterlig størrelse? *Har ikke lyst til å buksere en sånn greie opp i andre etasje, var klønetet nok med den på 160x200*

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:20   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Ja, jeg tror den kom i en del. Madrassen over der i to deler.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:26   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.726
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Jeg har rammemadrass og hele greia fra ikea, og er fornøyd.

Men jeg aner ikke hva den heter. Den er 9 år gammel.

*lite til hjelp*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:29   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.726
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg husker ikke navnet på vår, men det var den dyreste madrassen ikea hadde i 2007. Det husker jeg, men hvor mye den kostet husker jeg heller ikke... Dog; Fornøyd er jeg. :-) Vi har vanlig madrass, til å ha i seng. I våres byttet vi soverom og har nå madrassen på gulvet bare i påvente av oppussing av dette rommet. Da skal vi ha rammemadrass/kontinentalseng istedet for vanlig seng.

Dere som har kontinentalseng/rammemadrass på 180x200, kommer hele den greia i en bit, eller er det to på 90 som man setter sammen og legger på en litt god overmadrass. (Kontinental har "vanlig" madrass oppå rammemadrassene?? Og overmadrass oppå det? Eller?) Noen som vil si noe om det? Novise. Burde kanskje bare ta en tur og se. Lengter etter større seng siden vi som regel ligger 4 stk i den på 160...

Vi har to stykker på 90 cm nederst. Så har vi en hel "vanlig" madrass på 180 oppå, og en tynn overmadrass på toppen der igjen. Det beste med den er nemlig at den går i vaskemaskina vår (nå som vi har ny i alle fall) og derved løser sånne utfordringer som "oi, bleielekkasje fra lillejenta" og "Knerten har visst omgangssyke, midt i senga vår" etc.

Jeg synes forresten 180 er for smalt for 4 stykker også jeg. Vi er egentlig bare tre altså, men Knerten kommer stadig inn til oss, på litt varierende tidspunkt. Morgenkos er greit, men sånn i totiden gir litt nedsatt søvnkvalitet for minst en av de voksne...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:43   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

gurgle, vi har kontinental-seng. Den kom i 4 biter på 90*200, og en overmadrass på 180*200, men den kan jo brettes. Sokkelen under kom også i deler. De to madrassene som ligger i midten har et trekk så de ser ut som en madrass. Ikke vanskelig å flytte på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:43   #14
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg synes forresten 180 er for smalt for 4 stykker også jeg. Vi er egentlig bare tre altså, men Knerten kommer stadig inn til oss, på litt varierende tidspunkt. Morgenkos er greit, men sånn i totiden gir litt nedsatt søvnkvalitet for minst en av de voksne...

Ok. Takk! Ja, 180 er også litt lite, men siden ingen av oss er veldig lange så tenkte vi rett og slett å snu sengen 90 grader slik at den blir 2 meter bred og 180 cm lang... Og snu den tilbake når ungene ikke kommer inn lenger.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:45   #15
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

gurgle, vi har kontinental-seng. Den kom i 4 biter på 90*200, og en overmadrass på 180*200, men den kan jo brettes. Sokkelen under kom også i deler. De to madrassene som ligger i midten har et trekk så de ser ut som en madrass. Ikke vanskelig å flytte på.

Å flott! Takk! Må bare ut og titte skjønner jeg, siden det er forskjeller ute og går.

Beklager trådkupping....

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 12:00   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.726
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Ikea er god på valgmuligheter, du kan velge om "hovedmadrassen" skal være i en eller to deler, og dertil finnes overmadrassen i flere tykkelser etter eget ønkse (med tilsvarende priskategoriseringer) Vår er den tynneste mest fordi den ble kjøpt da vi måtte ut av studenthjemmet fordi vi var uteksaminert.... og enda ikke hadde jobb. Men nå er det at den går i vaskemaskinen så praktisk at vi beholder den noen år, og heller går for en tykkere når... vel ungene er litt større...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 12:03   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Hemnessenga knirker noe så inni granskauen at den droppet vi !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:19   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Jeg er mycke nögd med min Sultan-madrass, husker ikke hvilken men den var ganske dyr, tror det var over fire tusen for 120 cm.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:43   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Du kan jo levere tilbake madrassen og bytte den i en annen innen 90 dager hvis du ikke er fornøyd også. Broren min gjorde det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 02:35   #20
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrasser og rammemadrass fra IKEA

Jeg husker ikke navnet på våre madrasser, men vi har prøvd flere, både fra Ikea og andre steder, og har vel stort sett konkludert med at de fra Ikea er best pr. krone.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no