Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-15, 21:32   #1
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 918
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"?

Fargelegging for voksne er i vinden, som en motvekt til stress og alle duppedittene vi knotter alt for mye på. Les mer her.

Det jeg lurer på er hvilke tusjer/fargeblyanter dere anbefaler til voksne? Jeg er ute etter et sett med en bred pallett.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 21:47   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Copic tusjer?
Tror de fins i sånn 350 farger

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 21:52   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Derwent har gode fargeblyanter i store sett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 22:35   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Går ikke Copic gjennom?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 22:56   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

De Copic-tusjene jeg har med en bred og en tynnere spiss, er ihvertfall langtfra tynne nok til denslags fargelegging. Jeg ville brukt fargeblyanter og ikke tusj, mye mer dynamisk og levende overflate.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-15, 23:39   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Tusjer går igjennom, jeg bruker fargeblyanter.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 07:37   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg synes Staedtlers fargeblyanter gir fine farger og er god å bruke. Ergrosoft og anti break. Finnes i større esker en denne hos ARK.

http://www.amazon.com/Staedtler-Ergo.../dp/B000FFT1KA

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-15, 08:03   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg kjøpte de der fra Staedtler på 0.3 mm som de nærmest selger med, jeg. De finnes i flere størrelser (ant. i pakken).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 07:02   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg kjøpte Staedtlers men synes egentlig de er for hard i blyet. Vanskelig å variere hvor hardt man farger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:00   #10
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.602
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg bruker barnas fargeblyanter fra Lyra og synes de fungerer godt.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:16   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg har settet på 72 farger fra Derwent, mange fine farger. Har hatt det i mange år. De tykke fra Lyra er også gode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:50   #12
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 918
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har settet på 72 farger fra Derwent, mange fine farger. Har hatt det i mange år. De tykke fra Lyra er også gode.

Blir ikke de tykke for tykke? Eller må man spisse hele tiden?
Tror jeg skal sjekke ut Derwent.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 08:58   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

De tykke kan gi en ganske tynn strek når de er nyspisset, men til detaljert farging som i en sånn bok vil det være bedre med tynne blyanter. Og mer økonomisk med tanke på at du vil måtte spisse dr tykke veldig mye. Men de tykke Lyra-blyantene er veldig gode til sitt bruk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 09:01   #14
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg bruker fargeblyanter fra Lyra.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:30   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg kjøpte Staedtlers men synes egentlig de er for hard i blyet. Vanskelig å variere hvor hardt man farger.

Jeg har de der filtpennene, ikke blyanter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 17:38   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

Jeg har tynne fra Lyra, viser det seg.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 18:14   #17
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"

På Panduro anbefalte de gelroller-penner. Vet ikke helt hvor fornøyd jeg er.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 00:09   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"?

Jeg bruker Staedler ergo soft, fungerer greit, men mangler noen nyanser, men til mitt bruk funker de.
Jeg har den magiske skogen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1430431695337-159753981.jpg (391,3 KB, 68 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 00:13   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke fargeblyanter/tusjer er best til "Den hemmelige hagen"?

Her er paletten min: (lånt Frøkna sine)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1430431965128-2107990394.jpg (422,9 KB, 61 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no