Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-06, 10:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Er det noe regler for det?

Vi har en byggeplass utenfor vinduet og de begynner kl. 0700 hver dag i uka, men i helgene har det vært stille. Denne helga begynte de å dunke ned sånne digre metallpåler i 08-0900 tiden, og selv om jeg ikke sover er det fryktelig irriterende å høre på.

Bydelsoverlegen får jeg ikke tak i før på mandag ang. tillatelser, men vet noen om de har lov til å drive på sånn i helgene også, eller om de bare tar seg lov?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:12   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Jeg trodde at det var ok etter klokka åtte i helgene og etter sju i ukene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:19   #3
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Vi har hatt det slikt i to mnd vi også nå. Her begynner de klokka sju, hverdag som helg. Og de gir seg som oftest ikke før kl. 19. Utrolig irriterende de første ukene, men jammen har jeg blitt rimelig immun nå.

Uansett, det er utrolig irriterende.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:22   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg trodde at det var ok etter klokka åtte i helgene og etter sju i ukene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:27   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Jeg tror desverre at de har lov til å holde på. Fryktelig irriterende for deg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:28   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Her blir det bygd et hus i nærheten og de begynner 07 på hverdagen også gjør huseieren litt selv i helgene men da aldri før etter 09.

Men det er greit, blir jo en vanesak å høre på snekring, saging mm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:30   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Men det er greit, blir jo en vanesak å høre på snekring, saging mm.

Det er litt annerledes, men sikkert irriterende det også. Her er det et digert leilighetskompleks som bygges og enorme metallpåler blir banket ned i bakken slik at alt rister.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:30   #8
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

usj, skikkelig irriterende!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:39   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Det er ikke noe som regulerer arbeidet i helg, bortsett fra helligdager inkludert søndag. Da skal det være helligdagsfred fra 0000 til 2400.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 11:51   #10
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er ikke noe som regulerer arbeidet i helg, bortsett fra helligdager inkludert søndag. Da skal det være helligdagsfred fra 0000 til 2400.

Hmm... Tror faktisk de har lov å starte etter klokken 13.00 på søndager.
Da har du iallfall lov å klippe plenen, måke snøen, snekre på huset etc.
Før den tid kan du faktisk ringe politiet om naboen ikke roer seg ned etter din kommand. Det har jeg hørt iallfall

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:09   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Lørdag har de lov ja. Søndag er det egentlig ikke lov i det hele tatt (leste jeg i en artikkel nå i sommer -som jeg typisk ikke finner igjen).
Om de driver på på en søndag kan man ringe politiet faktisk. I følge artikkelen jeg leste brydde ikke politiet seg så mye om hva "naboen" gjør hvis han er privatperson, men firmaer har ikke lov.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:13   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Hmm... Tror faktisk de har lov å starte etter klokken 13.00 på søndager.
Da har du iallfall lov å klippe plenen, måke snøen, snekre på huset etc.
Før den tid kan du faktisk ringe politiet om naboen ikke roer seg ned etter din kommand. Det har jeg hørt iallfall

Det står om det i Granneloven, men jeg sliter med å få opp lovdata sine sider.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 12:15   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Vi har klaget på firma som har drevet på til 21-22 her på kveldene, de ble stanset umiddelbart. Vet hvordan du har det. Har det slik i perioder, her også. Borring, hamring og graving. Alltid den verste jobben like etter at lillegutt er lagt ut i vogna.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 13:00   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Hmm... Tror faktisk de har lov å starte etter klokken 13.00 på søndager.
Da har du iallfall lov å klippe plenen, måke snøen, snekre på huset etc.
Før den tid kan du faktisk ringe politiet om naboen ikke roer seg ned etter din kommand. Det har jeg hørt iallfall

Det er Helligdagsfredloven som regulerer dette, og den sier:

Sitat:

§ 3. Helligdagsfred På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

Loven er vel i kategorien sovende, tror jeg. I hvert fall for privatpersoner.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 13:52   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Jeg tror jeg er godt kjent hos politiet, jeg ringer ofte. Mest på grunn av bilalarmer som går og går og går. Jeg er nok kjent som hun der masa fra ...gata.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 14:17   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

eller om de brøytet litt mer stille,

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 14:27   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I natt var jeg bitch og ringte politiet og klaget på overdreven brøyting halv to om natta. Det kom en hjullaster og slamret og gnurte skufla på asfalten utafor butikken her borte. Et sabla rabalder. Ikke snør det heller, det er mildvær, så jeg skjønte ikke vitsen. Ringte politiet som mente de måtte kunne brøyte på nattestid når det ikke er trafikk, og dessuten ikke hadde noen biler å sende.

Jeg sa at jeg skjønte det, men dette er midt i et boligstrøk, og jeg hadde ikke klaget om det hadde vært snøvær, eller om de brøytet litt mer stille, eller om det hadde vært nærmere morgen - men halv to liksom!

Uansett, jeg følte meg bedre etter å ha ringt. :kjeftesmella:
Og jeg tror faktisk politiet var oppom her etterpå.

å ringe politiet om snøbrøyting... er ikke det litt vel overdrevet da? Herlighet hva politiet må styre med.... For jeg er rimelig sikker på at det er de som ringer politiet dersom de står fast i snøen når de skal kjøre ut bilen om morgenen, dersom det ikke er brøytet også.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 21:47   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Ring Arbeidstilsynet!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 21:50   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Problemet når de brøyter kl. 02.00 om natta, er at man vet at nå ligger det en skavel i innkjørselen, det er like godt å få tatt den så sover man så mye bedre etterpå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 23:05   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.457
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan en byggeplass begynne å bråke, på en lørdag?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ring Arbeidstilsynet!

Jepp, skjer det flere ganger gjør jeg nok det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no