Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-09, 09:30   #1
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

http://www.kjendis.no/2009/01/22/kje...ngrep/4482723/

Skal vi avskaffe monarkiet på grunn av navnevalg?
Ja jøss... greit du er navneforsker, men nå har du virkelig driti på draget mener jeg!!!

Frekt og utidig og mobbing av uskyldige barn. Takk og lov for at ingen av dem kan lese enda.

__________________
Noen som har en gode ide til signatur??
oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:37   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Sitat:

Unnskyld, men må jeg ha lov til å falle besvimet om av latter? Og hvorav denne forkjærlighet for bokstaven h i utlyd

Sitat:

Jeg skulle ønske at foreldrene kunne begynt å kalle barna sine Kari, Eva, Knut og Kjell igjen.

Disse utsagnene beviser jo bare at Vinje har blitt en gammel, sur gubbe som ikke klarer å følge med på verken mote eller forstå at tidene forandrer seg. Jeg ville personlig aldri valgt disse mellomnavnene, men Maud, Emma og Leah synes jeg er fine navn.

Finn-deg-noe-annnet-å-gjøre-Erik

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:37   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Utfallet var litt voldsomt, kanskje, men jeg må dessverre si at jeg også fniser i skjegget av disse navnene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:39   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Jeg husker svigermor rynket på nesen da hun fikk høre navnet på sitt første barnebarn. Jeg ble enda mer fornøyd med valget jeg.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:39   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Utfallet var litt voldsomt, kanskje, men jeg må dessverre si at jeg også fniser i skjegget av disse navnene.

Jeg må si meg enig i det. Men at navnevalgene skal være et argument for å avskaffe monarkiet, det er vel å gå en smule langt, ja...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:39   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Surmaget og gammel grinebiter har talt.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:40   #7
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Er monarkiet så skjørt at det faller bare av noen spesielle navn?

Forøvrig fant jeg dette festilige sitatet fra artikkelen i VG.no:

Sitat:

Jeg ser med forundring på hvordan unger nå blir døpt. Det er de besynderligste navn og et slags jåleri som ikke tiltaler meg. Jeg skulle ønske at foreldrene kunne begynt å kalle barna sine Kari, Eva, Knut og Kjell igjen, sier språkeksperten.

Og så tror han at barn får navn ved dåpen...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:42   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? navnevalgene til Ari og Martha

Det er kongen og dronningen han burde ta i første omgang. I Märtha har vi en 'h' vi ikke bruker, og siden de sier "Luis" så har vi jammen en 'e' for mye i Louise også. Og er det ikke en tanke unorsk med øyne over a'en, da? Der kan de se hvilken dårlig trend de startet. Og strengt tatt kunne de saktens også ha vært måteholdne nok til å slå sammen de to a'ene til Haakon i en 'å'. Skulle bare mangle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:47   #9
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.803
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke akkurat har samme navnesmak som Märtha og Ari, men jeg synes at Vinje er helt bak mål med disse utsagnene sine.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:49   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Jeg synes Vinje er morsom og helt fantastisk. Dette er naturlig nok litt preget av at jeg synes navnene er helt skrullete, men jeg liker debatten. Kongehuset bryr jeg meg lite om og er ikke opptatt av tradisjonene deres, jeg hadde knegget av disse navnene helt uavhengig av foreldrenes stilling.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:53   #11
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Jeg synes ikke navnvalgene til Märtha og Ari er så ille, jeg. Derimot har jeg større problemer med å si "dronning Mette-Marit" når den tid kommer. Det skurrer i mine ører. !

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:54   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Noko av poenget til Vinje er då vel at han endeleg kan legge bort objektiv-forskar-hatten og meine noko. Eg les ein stor porsjon humor inn i dette oppslaget, og ser ikkje heilt den gamle, furtne grinebitaren som vert skildra i nokre av innlegga.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:55   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg les ein stor porsjon humor inn i dette oppslaget, og ser ikkje heilt den gamle, furtne grinebitaren som vert skildra i nokre av innlegga.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:58   #14
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Noko av poenget til Vinje er då vel at han endeleg kan legge bort objektiv-forskar-hatten og meine noko. Eg les ein stor porsjon humor inn i dette oppslaget, og ser ikkje heilt den gamle, furtne grinebitaren som vert skildra i nokre av innlegga.


Synes han har et poeng eller to også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:00   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Noko av poenget til Vinje er då vel at han endeleg kan legge bort objektiv-forskar-hatten og meine noko. Eg les ein stor porsjon humor inn i dette oppslaget, og ser ikkje heilt den gamle, furtne grinebitaren som vert skildra i nokre av innlegga.

Samme her. Jeg syns det var småartig. Riktignok er jeg ikke helt enig med Kjell og diverse navn han vil ha, men det er nå bedre med hans valg enn diverse pompøse navn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:03   #16
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.


Synes han har et poeng eller to også.

Siterer denne - jeg synes heller ikke Vinje er helt bak mål. Dog er nok jeg mer positiv til Märtha enn jeg er til Haakon og Mette-Marit. Jeg sitter med følelsen av at de egentlig ikke har lyst til å overta tronen. Og med fare for å pådra meg andre sin harme ; jeg savner stil hos Mette-Marit! Kongelige skal liksom ha en viss stil og aura, og det finner jeg totalt fraværende hos henne.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:05   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Kongelige skal liksom ha en viss stil og aura, og det finner jeg totalt fraværende hos henne.

I motsetning til kong Harald, som det formelig stråler av?

Kongelige er jo bare mennesker, hvorfor skulle de i større grad ha stil og aura enn andre?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:07   #18
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I motsetning til kong Harald, som det formelig stråler av?

Kongelige er jo bare mennesker, hvorfor skulle de i større grad ha stil og aura enn andre?

*fnis* Påstår du at Hans Majestet Kong Harald ikke har sjarm?? Forstår ikke hvor du har det fra...

Men må si meg enig angående Mette-Marit.. jeg synes hun går kroknakket, har en kjedelig hårklipp og godt kunne sett litt mer prinsesse ut slik jeg ser for meg ei prinsesse da

__________________
Noen som har en gode ide til signatur??
oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:09   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I motsetning til kong Harald, som det formelig stråler av?



Og kongelige må ha aura? Hallo? De er vanlige mennesker, de tisser og bæsjer og er akkurat like ulike som oss andre.

:ikkefanavmonarkiet:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:10   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Men må si meg enig angående Mette-Marit.. jeg synes hun går kroknakket, har en kjedelig hårklipp og godt kunne sett litt mer prinsesse ut slik jeg ser for meg ei prinsesse da

Eg synest Mette-Marit er ein flott representant for at det å vere eit forbilde handlar om langt meir enn designerkle, flott holdning og glamour-sveis. Ho har vore ei banebrytande talskvinne for å skape eit varmare og meir inkluderande samfunn. Kong Olav tok trikken, Mette-Marit inviterte narkomane og psykisk sjuke på middag i heimen sin.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no