|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
09-06-22, 00:14 | #1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Tenerife?Jeg skal plutselig til Tenerife i sommer, hva må jeg gjøre/se/spise der? Give me all the tips! Vi skal bo i playa de las americas ( ) men leier bil deler av oppholdet. Har tenkt på den kabelbanen, hvalsafari og strand. Hva mer? |
09-06-22, 09:29 | #2 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
|
Sv: Tenerife?Ligge i sola og ikke gjøre noe?
09-06-22, 09:47 | #3 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tenerife?Jeg har vært på Tenerife, og hatt en strålende ferie. Vi spiste (overraskende) god mat og slappet av både ved hotellbassenget og på stranda. Mer enn det trengte jeg ikke akkurat den ferien.
09-06-22, 09:55 | #4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
|
Sv: Tenerife?Sykle eller gå opp til toppen av Teide. |
09-06-22, 10:09 | #5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Tenerife?Teide er supert, men du må søke i forkant om du vil gå helt opp til toppen. Det er høyt, men kult å bare ta taubanen opp og kjenne på hvordan det er på over 3000 meter.
09-06-22, 11:46 | #6 |
Har diplom
|
Sv: Tenerife?Ja, blir nok endel dager med strand, men syns det blir litt kjedelig i to uker. Må ha litt aktivitetspause innimellom for ikke å bli gal. Reisefølget er ikke helt enig så jeg må ta ansvar for all planlegging ellers skjer det absolutt ingenting. |
09-06-22, 14:36 | #7 |
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Tenerife?Det er et av mine favorittsteder hvis man skal til et typisk syden-sted. Masse god mat, fint sted og fine strender.
14-04-24, 18:38 | #8 |
Har diplom
|
Sv: Tenerife?Vi kom oss aldri til Tenerife sist, SAS-streiken satte en grei stopp for det. Nå har vi bestilt på nytt, krysser fingrene for at ikke Norwegian finner ut at de skal streike denne gangen. Noen som har noen oppdaterte tips? Skal bo i Costa Adeje. Mest opptatt av sol og varme, men vil gjerne oppleve noe også. Skal ikke leie bil hele oppholdet, men man kan leie bil direkte fra hotellet så tipper vi gjør det et par ganger. |
14-04-24, 19:35 | #9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Tenerife?Lago Martianez i Puerto de la Cruz. Utendørs bassenger med saltvann som slår inn. Stilig sted og mange bassenger og områder. Byen er veldig forskjellig fra sørsiden, gammel og med tapasbarer, litt San Sebastian stil. Det er mat og vinproduksjon i nærheten, flere er besøksgårder med mulighet for å handle.
06 & 08 . Sist redigert av Lavender : 14-04-24 kl 19:40. |
14-04-24, 19:49 | #10 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Tenerife?Jeg var på tenerife i 2019, og bodde litt sør for Puerto de la cruz. Jeg syntes San Cristobal de la Laguna var en superhyggelig by å besøke - koselig gammelby, bra shopping og flere hyggelige restauranter. Puerto de la Cruz var også hyggelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
14-04-24, 21:23 | #11 |
Har diplom
|
Sv: Tenerife?Takk! Kan man leie bil på la gomera ved fergen, Pøblis? Det høres helt topp ut å dra innom der! |
14-04-24, 21:47 | #12 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Tenerife?
Ja, det er leiebilkontorer ved fergehavnen i San sebastian de la Gomera. eller man kan kjøre over med leiebilen fra Tenerife.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|