|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nytt kjøkken – inspirer meg!Vi skal snart i gang med å pusse opp hovedetasjen, altså entré, vaskerom, stue og kjøkken på tilsammen 45 m2. Alle rom (inklusive hovedinngangen og entréen) bytter plass og alt inventar skal skiftes ut, så vi har skremmende mange muligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Lykke til med stort og spennende prosjekt! Selv har vi nettopp montert opp ikea-kjøkken, og er veldig fornøyde. Det er et stort kjøkken i u-form, med sittebenk under vinduet og høyskap for innbyggingsovn og -mikro. Har valgt Lidingø-fronter og en benkeplate i valnøtt, en del vitrineskap i midten med lys i, som jeg bare gleder meg til å se i vintermørket. Stilen passer til resten av huset. Skjønner godt den med at du ønsker noe annet enn det "alle andre" har - men samtidig er det så mye en tilpasser osv at det blir jo ens helt eget. Om dere som du sier ikke kan ha så mye veggskap, vil jeg anbefale deg å gå for store, dype skuffer. Disse rommer mye og det er straks litt lettere å komme til enn om en bare har benkeskap med hyller f.eks. Ellers kan det være lurt å tenke på arbeidssonen (kjøleskap, ovn, oppvaskkum)..og generelt bare sette deg ned og tegne forskjellige løsninger, er mye lettere da å se mulige utfordringer og hva en bør tenke på. Hent ulike blad fra tilbydere som Sigdal, Marbodal, osv - om en ikke ønsker å kjøpe derfra kan en i alle fall få nyttige tips =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Så spennende! Jeg ville gått på Narvesen, tatt med meg en bunke med interiørblad, også internasjonale, og funnet ut hva jeg egentlig falt for. Og så ville jeg sett hvilke leverandører som kan levere et slikt kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fluctuat nec mergitur
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Takk for tips! Ikea Lidingø er i den sjangeren jeg har tenkt meg, ja. Sigdal får jeg neppe tak i her i Frankrike, og Bulthaup blir for moderne (og dyrt) for dette huset - men det er usannsynlig lekkert i det rette miljøet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Med nebb og klør
![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Enig i at enkel innredning gir større muligheter for andre elementer, vi får f.eks en sittebenk under et vindu, så nå funderer jeg litt på underlag/stoff.. :-) Et fransk hus altså, bygd i tre? Spennende med ulik byggekultur og -teknikk, vårt hus er i tømmer og fra 30-tallet. Føles riktig for meg å ta hensyn til dette også innvendig :-) Dessverre ingen kjennskap til det nei, Mistral. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Kikk i interiørblader og blogger.
![]() |
#9 |
Fluctuat nec mergitur
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Jeg tror ikke jeg prioriterer to oppvaskmaskiner altså, så stort er ikke kjøkkenet og til daglig er vi bare tre som bor her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!
![]() |
#11 |
Med nebb og klør
![]() ![]() |
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Mistral; likte kjøkkenet veldig godt, fikk litt sånn fransk følelse av bildet! Syns også de andre kjøkkenbildene var flotte, men så matcher de jo også den stilen vi har gått for så det var kanskje ikke så merkelig.. (",) Jeg kjører forresten alt av kjeler i den ene oppvaskmaskinen vi har nå, til mammas store fortvilelse i starten - men nå i sommer avslørte jeg henne i å gjøre det samme =D |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Be inspired.
![]() |
#13 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Nytt kjøkken – inspirer meg!Oooh, du bor i Paris, ja. Er ikke italienske kjøkken litt rimeligere der? I så fall ville jeg definitivt satse på noe italiensk. Ser at du nevner Mobalpa - vet ikke noe om det, men var inne på nettsiden deres og fant veldig mye fint.
![]() |
|
|