Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 21:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Vent på poll!

Gammel 03-03-08, 21:41   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Du er så innmari streng!

Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:42   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler sikkert alternativer. Si fra.

Gammel 03-03-08, 21:44   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig passe, men vil liksom ned bare 2-3 kg til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:44   #5
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke stemt.

Jeg har noen få kilo mer enn jeg burde (tre, kanskje) og er på vei ned.

Gammel 03-03-08, 21:44   #6
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er forsåvidt på vei ned, men for min del er den mentale prosessen viktigst. Jeg er i ferd med å bli friskere, og da betyr ikke antall kilo så mye. Hilsen Albertine, spiseforstyrra og sykelig overvektig.

Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:47   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk

Dette stemte jeg ut i fra at jeg ikke klarer å forsone meg helt med kroppen min, ikke riktig ennå. Det jeg ikke klarer å forsåne meg med er den litt utrente kroppen og det lille overskuddet på hoftene/magen som sannsynligvis stammer fra graviditeten. Jeg er ganske fornøyd, og på gode dager har jeg det dermed strålende. Men på slemme dager med stramme bukser synes jeg magen tyter fram, og jeg har det ikke helt bra.

Et liv med luksusproblemer med andre ord, jeg er faktisk heldig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:47   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ingen god forhold sånn egentlig.

Gammel 03-03-08, 21:47   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg har omtrent den vekta jeg bør ha i forhold til min høyde - helt til jeg beveger meg inn i vektdiskusjoner på NM. (Les: "Jeg veier 48 kilo og det er altfor mye." Da hender det at jeg føler meg overvektig, dum og lettpåvirkelig som jeg er.)

Gammel 03-03-08, 21:47   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vanskelig den der. Noen ganger er jeg undervektig og trives med det, andre ganger er jeg undervektig og synes det er kjipt og vil opp i vekt, og noen ganger er jeg undervektig og synes fortsatt jeg er tjukk. Jeg svarte ut i fra denne dagens tankegang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:48   #11
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har dårlig forhold til både kropp og vekt, skulle ha gått ned minst 10 kg!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:49   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veier noen kilo mer enn jeg burde, men er happy og laidback som bare det. Det er jeg veldig fornøyd med, for det har ikke alltid vært helt sånn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:49   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne sikkert veid 3 kilo mindre, men jeg er happy som jeg er. Føler det egentlig er på grensa til akkurat passe. Fikk ikke bestemt meg for hvilke av de to jeg skulle velge.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:53   #14
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utfra kveldens humør måtte jeg svare dustepoll! Er gravid og ikke helt venn med kroppen for tiden. Jeg har ikke problemer med at magen blir stor og at vekten går opp, for det er jo sånn det skal være, men jeg føler meg så utrolig skjør og utrent! Bekkentrøbling får da brorparten av skylden.

Men hvis jeg hadde svart på pollen med tanke på hvordan jeg var før jeg ble gravid hadde jeg nok måttet svare "Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er." Ikke nødvendigvis fordi jeg var så happy med det, men jeg vet at hvis jeg virkelig ville, så kunne jeg sett litt bedre ut. Jeg har klart det før. Kjenner at jeg gleder meg veldig til å ta kontroll over kroppen min igjen etter fødselen, og krysser fingrene for at jeg ikke må dra med meg noen vanskeligheter. Jeg lengter etter å føle meg sprek og trent igjen!

Gammel 03-03-08, 21:55   #15
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Du mangler alternativet: Jeg er slank og vil gjerne opp i vekt. Eller er alle som er tynne/slanke undervektige?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:55   #16
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte ganske overvektig men happy som jeg er, selv om det ikke er helt sant.

Jeg er ca. 12 kg lettere nå enn jeg var før jeg ble gravid, men har fortsatt 15 kg igjen til jeg kan kalle meg normalvektig. Jeg fullammer og har ikke tenkt å gjøre noe for å bli enda lettere før jeg er ferdig med ammingen. At jeg gikk ned så mye under/etter graviditeten var overraskende og jeg er veldig fornøyd med det og det er en inspirasjon til å gjøre en innsats til å få strammet opp kroppen etterhvert.

Men alt i alt, i dagens situasjon er jeg happy slik jeg er.

Gammel 03-03-08, 21:55   #17
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvorfor så mye fokus på vekt? Synd om forholdet til kroppen styres av antall kilo.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:56   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mange kilo for mye og hater det. Jeg har godt ned mye men har fortsatt mye igjen.

Gammel 03-03-08, 21:59   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig talt si at jeg spyr litt av disse "jeg er passe men syns jeg er feit" folka.

Forøvrig er det ingen passende alternativer for meg.

Gammel 03-03-08, 21:59   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

En sannhet med modifikasjoner, men det alternativet som passet best, om jeg ikke skulle stemme Dustepoll. Jeg veier akkurat passe, og er fornøyd med det, selv om jeg for tiden må jobbe litt med å holde vekta oppe, ammingen suger fortsatt kalorier av meg. Jeg er misfornøyd med at den litt lavere vekta har ført til at buksene ikke sitter så pent på meg, og jeg har ikke penger for tiden til å kjøpe meg nye.
Og så skulle jeg gjerne hatt bedre kondis, men det har jo egentlig ingenting med vekta mi å gjøre.

Svar

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.