|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Lusesjekk på skolenEn spinåff ...
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, men det hadde nok ikke vært så dumt.
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, det syns jeg da jammen er foreldrenes ansvar. Og hvordan skal de gjøre dette på skolen da- ha en kam til hver unge? Jeg vil da virkelig ikke at læreren skal bruke timesvis en dag i uka på å sjekke barna for lus. Skal det gjøres skikkelig må man bruke tid på hvert barn.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei. Og som lærer vil jeg ikke si at det er mitt ansvar å gjøre. Jeg vile muligens protestert om det ble pålagt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, jeg ser jo at det egentlig ikke er en naturlig ting for lærer å gjøre, men kanskje helsesøster kommer inn en gang i blant og sjekker?
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, det sjekker vi selv ved behov.
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei det gjøres ikke.
![]() |
#10 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, ingen sjekk på våre skoler.
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Lusesjekk på skolenNei, ikke som jeg vet om. Men så har vi egentlig vært ganske forskånet for lus. På de fem årene ungene gikk i barnehage opplevde vi ett lusevarsel, og da unnslapp vi. På skolen har vi opplevd ett lusevarsel på skolen og en telefon fra venninnes mor som hadde funnet lus på ungene etter at Frøkna var på besøk der. Vi slapp unna begge de to gangene også.
![]() |
#12 |
Hekta
![]() Sv: Lusesjekk på skolen
Heller helsesøster enn læreren ihvertfall. På skolen vår er det 1 helsesøster og 450 barn, hun ville fått det travelt tror jeg, så det hadde vel uansett ikke vært aktuelt.
![]() |
#14 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Lusesjekk på skolenAt det er foreldrenes ansvar er nå så. Bare husk at i enhver klasse går det flere barn enn de som har FP-mødre. Vi her inne er over gjennomsnittet opplyst hva gjelder lusesjekking, bilsikring, holdbare klær etc. Men det finnes også de som har foreldre som ikke bryr seg så mye om poden, og det finnes de som ikke tar seg tid.
![]() |
#17 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Lusesjekk på skolenHer blir ikkje skulebarn sjekka av korkje lærar eller helsesøster. Dessverre. Mange slurvar med å sjekke sine barn, og nokon av oss sjekkar, men har likevel greid å oversjå lus. Under den nasjonale lusekampanjen i vår, var det fleire av storesøsters veninner som ikkje var sjekka. Storesøster misjonerte viktigheten av å lusekambe, og to av veninnene ba om at eg sjekka dei ettersom foreldrene (iflg. dei) ikkje hadde tatt seg bryet.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg mener at vi bryter med opplæringsloven dersom vi brukte en time i uka på å sjekke ungene for lus. En ting er at dette ikke er en oppgave jeg ønsker å pålegges, en annen ting er at det overhodet ikke står i min stillingsinstruks og at det ikke ville vært forsvarlig i forhold til undervisningen. Jeg flirer faktisk litt av tanken på å bruke en undervisningstime i uka på lusesjekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Og hva slags lusesjekk skal det bli da, når man skal bruke 2 minutter på hver unge? Jeg bruker ihvertfall mye mer enn 2 minutt når jeg sjekker barna mine. Nei, dette tror jeg bare ville blitt en fin sovepute for enkelte foreldre, som hadde droppet å sjekke hjemme.
![]() |
|
|