Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan vet jeg om Flexus er gyldig?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 12:46   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vet jeg om Flexus er gyldig?

Jeg har månedskort på Flexus. I ettermiddag skal jeg reise til en annen kommune enn hjemkommunen. Hvordan finner jeg ut om månedskortet mitt er gyldig eller om jeg må løse en ny billett?

Gammel 04-10-10, 12:48   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vet jeg om Flexus er gyldig?

Husker den andre Flexustråden, og venter spent på slakt av Flexus med deilig, sylskarp penn.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:48   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Du må sjekke hvilken sone du skal til.

http://trafikanten.no/no/Billetter/billetter-akershus/

http://trafikanten.no/Gallery/1-Gall...r/Sonekart.jpg

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:53   #4
Tulla79
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: oslo
Tulla79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er vel bare å spørre sjåføren og se hva som skjer når du evnt skal scanne det ved påstigning :O)

Tulla79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:54   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kartet skjønte jeg ingenting av.

Jeg har månedkort fra hjemkommunen min til Oslo S. Fire soner med Oslo. Jeg skal til Lillestrøm. Kan jeg bruke kortet mitt?

Gammel 04-10-10, 13:01   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men du må betale et mellomlegg. Kortet ditt gjelder til Lørenskog, deretter betaler du for resten av turen.

Gammel 04-10-10, 13:02   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det kartet skjønte jeg ingenting av.

Jeg har månedkort fra hjemkommunen min til Oslo S. Fire soner med Oslo. Jeg skal til Lillestrøm. Kan jeg bruke kortet mitt?

Det kan ikke engang NSB svare deg på, ifølge en kollega av meg. Hun og datteren fikk ihvertfall to forskjellige svar på det spørsmålet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 13:05   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spurt om dette en gang, og fikk beskjed om at et kort som gjaldt i både Oslo og Akershus, var gyldig for reiser inntil det antallet soner i hele Oslo og Akershus. Papirkortene er bundet til faste soner, så de er det ikke. Men om det stemmer, vet jeg da ikke.

Jeg har iallfall fått brukt mitt kort, som går på andre siden av Oslo, ute i Follo uten problemer. Grønt lys på Flexus-automaten i bussen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 13:07   #9
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Jeg reiser på tvers hver dag, og betaler for alle sonene jeg reiser gjennom.

Luftslottet - hvis du gikk på bussen i en av de sonene du har betalt for, var det vel derfor du fikk grønt lys.

Gammel 04-10-10, 13:09   #10
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg reiser på tvers hver dag, og betaler for alle sonene jeg reiser gjennom.

Luftslottet - hvis du gikk på bussen i en av de sonene du har betalt for, var det vel derfor du fikk grønt lys.

Jeg gjorde det på vei til, men ikke på hjemveien. Da gikk jeg på ute i Follo. Null problem. Men jeg har også maksimalt antall soner for OA, kanskje det er det som gjør det.

Jeg vil uansett bare anbefale å prøve, og så kan du heller ha penger rede hvis det ikke skulle gå. Det er jo ingen som vet fasiten, later det til.

Gammel 04-10-10, 13:12   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal: Dragen har rett, kortet ditt er gyldig til Lørenskog og du må derfor kjøpe vanlig bilett Lørenskog - Lillestrøm. :BTDT:

Gammel 04-10-10, 13:26   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg gjorde det på vei til, men ikke på hjemveien. Da gikk jeg på ute i Follo. Null problem. Men jeg har også maksimalt antall soner for OA, kanskje det er det som gjør det.

Har du OA kort, gjelder det for samtlige soner i Oslo og Akershus. Det kortet gjelder selvsagt i Follo også.

HI har et annet kort.

Gammel 04-10-10, 13:35   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Har du OA kort, gjelder det for samtlige soner i Oslo og Akershus. Det kortet gjelder selvsagt i Follo også.

HI har et annet kort.

OK. Da så.

Har man ikke automatisk OA, om man kjører gjennom både Oslo og Akershus?

Gammel 04-10-10, 13:41   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

OK. Da så.

Har man ikke automatisk OA, om man kjører gjennom både Oslo og Akershus?

Hvis man kjører igjennom Akershus, ja. Ikke hvis man bor i Akershus. Da får man kort som gjelder for de sonene man kjører. F.eks. om man bor i Bærum er det sone V03 - 01. Og da kan man bare reise i sone 01 til V03. Ikke N03 eller Ø03.

Gammel 04-10-10, 13:46   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Hvis man kjører igjennom Akershus, ja. Ikke hvis man bor i Akershus. Da får man kort som gjelder for de sonene man kjører. F.eks. om man bor i Bærum er det sone V03 - 01. Og da kan man bare reise i sone 01 til V03. Ikke N03 eller Ø03.

Nyttig, takk skal du ha!
Man må altså reise gjennom noen Akershus-soner, ikke bare ut fra en, hvis jeg forstår det riktig?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.