Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ramme inn et klesplagg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 10:12   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ramme inn et klesplagg

Er det noen som har gjort det før og evt hvordan blei det?

Når vi var i Italia i fjor sommer kjøpte guttene seg et par utrolig kule t-skjorter med "Det skjeve tårnet i Pisa" på. De er også en "barne-tv figur" på t-skjorten som "holder" tårnet.
Jeg har fått for meg at det hadde vært tøft å ramme dem inn (en til hver av guttene) sammen med et par bilder av guttene den samme ferien. Dette var tidenes ferie som vi aldri kommer til å glemme, og har derfor lyst til å gjøre noe ekstra ut av det. Og siden guttene skal få pusset opp rommene sine er det moro med noe annet enn hva alle andre har.

Jeg vil ha proffe til å gjøre det, men om noen har gjort det før, kom gjerne med innspill og meninger.

Kan det i det hele tatt bli bra eller er det mitt lille hodet som fantaserer??

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:19   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ramme inn et klesplagg

Jada. Du kan ramme dem inn i "skap". Altså sånne rammer som er dype.
Skjønner?
En litt sånn oppslagstavelbakgrunn inni rammen hvor du fester bilder og stæsj.

Mannen til ei venninne av meg laget et sånt til henne og rammet inn bryllupsskoene sammen med brudebuketten hennes. Kjempestilig.

Gammel 04-10-10, 10:56   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror rammeverksteder liker sånne oppdrag som går utenfor A4-malen. Spør en proff!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 11:27   #4
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drømte en gang i tiden om å ramme inn dåpskjolen til jentene. Men kom aldri så langt. Jeg husker jeg kikket på de dype rammene på Ikea, de så fine ut.

Gammel 04-10-10, 11:33   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du satte meg på en tanke nå. Jeg har et antrekk som jeg fikk sydd til Pip sin navnefest. Kanskje ramme det inn? Nå gjemmer jeg bare på det fordi jeg håper/tror kanskje Pip får en datter en gang..... I mellomtiden kunne det kanskje vært i en ramme i stedet for klesskapet. :vurderer:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 11:36   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har rammet inn hentesettet til Knotten. Det er i en stor Ribba-ramme fra Ikea, de er ganske dype. Jeg festet bare settet til bakveggen med nåler, og voila! ferdig.

Gammel 04-10-10, 11:36   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

En jeg kjenner har rammet inn en kjole, rett og slett fordi stoffet var så fint mens størrelsen var feil. Det ble veldig veldig kult. Hun draperte den sånn at den ikke står helt rett opp og ned, men ser litt sånn henslengt ut. Vet ikke om hun brukte noen spesiell rammetype, eller om den er presset bak glasset.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 12:29   #8
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Her var det kommet inn mange fine tips!!
Takker!!

Gammel 04-10-10, 17:42   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også kult å kopiere t-skjortene i kopimaskinen, da blir det bare vanlige bilder.

Det har jeg gjort på jobb av noen av ungenes kule t-skjorter.

Gammel 04-10-10, 17:58   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikea har dype rammer. Naboen her har rammet inn flettene til jentene da de ble klippet sammen med bilde. Veldig fint.

Gammel 04-10-10, 20:43   #11
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg har sett, og vet flere, som har innrammede klesplagg, det er kjempestilig! Jeg har vurdert det med kjolen min oldemor strikket til min mormor og som mamma, jeg, min søster og mine to snupper har brukt etter det
Men du vet jo hvor rask jeg er til å få ting fiksa, så det kan ta noen år

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:36   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Jeg har sett, og vet flere, som har innrammede klesplagg, det er kjempestilig! Jeg har vurdert det med kjolen min oldemor strikket til min mormor og som mamma, jeg, min søster og mine to snupper har brukt etter det
Men du vet jo hvor rask jeg er til å få ting fiksa, så det kan ta noen år

Synes nå du er ganske så effektiv jeg da!!

Hadde vært moro å få det til iallfall, ser for meg at det blir super kult.
Har den ene lekkre hel-dressen snuppa fikk av mamma og dem også, lyst til å ramme inn den også jeg. Sammen med et bilde av henne med den på.
Skal sjekke opp pris borte på rammeverkstedet her borte. Hvis det er SVIN-dyrt, så får jeg teste Ikea metoden.

Gammel 04-10-10, 21:38   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg rammet inn en ManU t-skjorte m/autografer til nevøen min i en ramme fra IKEA, laget ett panel av sort stoff og nålet fast skjorten i den..

Gammel 04-10-10, 21:41   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg rammet inn en ManU t-skjorte m/autografer til nevøen min i en ramme fra IKEA, laget ett panel av sort stoff og nålet fast skjorten i den..

Ja ikke sant. Brukte du vanlig ramme da, eller slik dyp type?

Gammel 04-10-10, 21:48   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Ja ikke sant. Brukte du vanlig ramme da, eller slik dyp type?

Type dyp fra Ikea Men jeg er usikker på om de har så store lenger. Det er vel 4 år siden vi gjorde det *leter etter link*

Sist redigert av Fløyel : 04-10-10 kl 21:55.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:49   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Type dyp fra Ikea Men jeg er usikker på om de har så store lenger. Det er vel 4 år siden vi gjorde det.
*leter etter link*

Snill er du!

Gammel 04-10-10, 21:55   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg mener vi kjøpte den på tilbud.. (sort ramme) Ganske stor ramme..

Gammel 04-10-10, 21:59   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Det er en variant av denne - rektangulær og ikke kvadratisk - og større..
Men jeg ser de nå har en som er 23,5x23,5 og 50x50 cm... mulig noen av de
kan brukes til ditt formål?

Gammel 04-10-10, 22:04   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Skal sjekke pris hos en proff som holder til rett borti her allerførst.
Dersom prisen er så dyr at det ikke er verdt det, så skal jeg absolutt sjekke opp med Ikea.
Tusen takk for hjelpen Fløyel!

Gammel 06-10-10, 19:00   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smart!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.