Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 15:14   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?

Vår 10 år gamle Whirlpoolvaskemaskin har fått kjørt seg hardt og vært med på opptil flere flyttinger. Nå lager den mer og mer bråk for hver gang vi vasker med den, og vi innser at vi nok snart må ut på vaskemaskinshopping. Når den er såpass gammel er det vel liten vits å bruke tusenlapper på å reparere. Så da lurer jeg; skal vi bare kjøpe en ny først som sist, eller er det galskap og sløsing og tull? Den kan jo slumpe til å vare i et år til, kanskje fler? Den kan jo også komme til å nekte å virke mer når det passer aller minst. Den kan også - skrekk o gru - være brannfarlig og sette fyr på det fine "nye" huset vårt.

Hva ville du gjort?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:20   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?

Ny. (Preget av en viss shoppingtråd her på FP.)

Gammel 29-07-10, 15:20   #3
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg ville sørget for å ha pengene klare til en ny når den gamle gir opp

Gammel 29-07-10, 15:21   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den står vel i vater?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:24   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vår sluttet å virke midt i en vask en lørdagskveld...

Jeg stemmer ny... når dere har muligheten til å velge fritt mellom alle, ikke "hva har dere på lager i kveld"-utvalget...

Gammel 29-07-10, 15:27   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer også får ny- du vet ikke når den gamle ryker.

Gammel 29-07-10, 15:37   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også kjøpt ny. 10 år er vel grei levetid for en maskin og det er så utrolig kjipt å måtte ta det første og beste fordi man er desperat.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:38   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår gamle Whirlpool varte i 15 år, så jeg ville ventet - og lagt til side penger til den faktisk ikke vasket lenger, samt kikket litt rundt på nye modeller så jeg visste hva som var på markedet om behov for en ny skulle oppstå akutt.

Også ville jeg sjekket maskinen med et vater, som Allium er inne på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:41   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dog ikke brukt penger på reparasjon, så hvis det faktisk er feil på den, ville jeg kjøpt ny, men jeg ville ikke kjøpt ny basert på at den bare bråker. (Innen rimelighetens grenser, så klart.)

Gammel 29-07-10, 15:52   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Bråket har den forsåvidt gjort noen år, men nå bråker den mer og mer og mer. Og lukter litt rart et par ganger har den også gjort. Den står i vater ja.

Gammel 29-07-10, 15:56   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gått for ny maskin.

:svar overhodet ikke preget av at jeg sikler på ny vaskemaskin sjøl:

Gammel 29-07-10, 16:06   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Bråket har den forsåvidt gjort noen år, men nå bråker den mer og mer og mer. Og lukter litt rart et par ganger har den også gjort. Den står i vater ja.

Rar lukt var begynnelsen på slutten på vår Whilpool også. Til slutt begynte klærne å lukte snodig etter vask, og da var det bare kort tid igjen før den stoppet helt.

Jeg heller mot nykjøp, jeg også, da.

Gammel 29-07-10, 16:14   #13
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Er strålende fornøyd med vår nye Miele vaskemaskin, som kom i hus etter at noe gammelt skrap (endelig) takket for seg her i vår en gang.

Gammel 29-07-10, 16:51   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Håkkei! Ny vaskemaskin? Hva har skjedd på markedet de siste ti årene? Hva kan den gjøre for meg nå? Henge opp? Brette?

Gammel 29-07-10, 18:40   #15
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, men du får dem med større trommel, slik at det faktisk er plass til å vaske alt det man vil stappe inn, og det faktisk blir rent, fordi den ikke er overstappet... evt altså får du vasket mer enn du pleier (dersom du ikke er en overstapper) og derved færre maskiner, mer vasket. (Mer å henge opp og brette, men mindre tid til vask....)

Sørget ikke dypt da min streiket, rent bortsett fra at det var midt i en bleievask (Vi definerte den som ferdig da... ), og det ble torsdag senkveld før den nye endelig kom i hus grunnet rot fra butikkens side...

Gammel 29-07-10, 18:41   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Større trommel høres ut som en bra ting. Hva mer av nye gadgets finnes på dem? Trenger man tidsinnstilling? Noen spesielle program som er ekstrakjekt å ha?

Gammel 29-07-10, 18:45   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Større trommel er kjempekjekt.

Vi kjøpte 7 kg, men fikk tilslutt 8 (grunnet nevnte rot... de solgte vår, som var eneste på lager, to ganger, etter at vi hadde bedt spesifikt om å bare bli vist de som fysisk var på lageret...) og jeg elsker det!

Tidsinnstilling som "forsinkelse" har jeg ikke sett behovet for enda (har, men bruker ikke) men derimot at den forteller meg hvor lenge det er igjen, og piper når den er ferdig, det er genialt... i alle fall når man vil henge opp med en gang, og få satt på ny...

*kronisk på etterskudd med klesvasken*

Gammel 29-07-10, 18:47   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Å vite hvor lenge som er igjen høres også finfint ut.

:noterer:

Gammel 29-07-10, 18:54   #19
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde kjøpt ny!

For et knapt år siden fikk jeg plutselig litt penger, så jeg kunne kjøpe ny maskin selv om den gamle Whirlpoolen ikke var helt gåen enda. (Den stoppa av og til midt i det mest brukte programmet og begynte å bråke litt.)

Er strålende fornøyd med min nye Miele. Den har stor trommel, sentrifugerer ved 1600 omdreininger, forteller hvor mye tid som gjenstår, og jeg har også mulighet for utsatt start.

Gammel 29-07-10, 18:56   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.