|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vår 10 år gamle Whirlpoolvaskemaskin har fått kjørt seg hardt og vært med på opptil flere flyttinger. Nå lager den mer og mer bråk for hver gang vi vasker med den, og vi innser at vi nok snart må ut på vaskemaskinshopping. Når den er såpass gammel er det vel liten vits å bruke tusenlapper på å reparere. Så da lurer jeg; skal vi bare kjøpe en ny først som sist, eller er det galskap og sløsing og tull? Den kan jo slumpe til å vare i et år til, kanskje fler? Den kan jo også komme til å nekte å virke mer når det passer aller minst. Den kan også - skrekk o gru - være brannfarlig og sette fyr på det fine "nye" huset vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Ny. (Preget av en viss shoppingtråd her på FP.)
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg ville sørget for å ha pengene klare til en ny når den gamle gir opp
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Den står vel i vater?
![]() |
#5 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vår sluttet å virke midt i en vask en lørdagskveld...
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg stemmer også får ny- du vet ikke når den gamle ryker.
![]() |
#7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg ville også kjøpt ny. 10 år er vel grei levetid for en maskin og det er så utrolig kjipt å måtte ta det første og beste fordi man er desperat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Vår gamle Whirlpool varte i 15 år, så jeg ville ventet - og lagt til side penger til den faktisk ikke vasket lenger, samt kikket litt rundt på nye modeller så jeg visste hva som var på markedet om behov for en ny skulle oppstå akutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg hadde dog ikke brukt penger på reparasjon, så hvis det faktisk er feil på den, ville jeg kjøpt ny, men jeg ville ikke kjøpt ny basert på at den bare bråker. (Innen rimelighetens grenser, så klart.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Bråket har den forsåvidt gjort noen år, men nå bråker den mer og mer og mer. Og lukter litt rart et par ganger har den også gjort. Den står i vater ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg hadde gått for ny maskin.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?
Rar lukt var begynnelsen på slutten på vår Whilpool også. Til slutt begynte klærne å lukte snodig etter vask, og da var det bare kort tid igjen før den stoppet helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Er strålende fornøyd med vår nye Miele vaskemaskin, som kom i hus etter at noe gammelt skrap (endelig) takket for seg her i vår en gang.
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Nei, men du får dem med større trommel, slik at det faktisk er plass til å vaske alt det man vil stappe inn, og det faktisk blir rent, fordi den ikke er overstappet... evt altså får du vasket mer enn du pleier (dersom du ikke er en overstapper) og derved færre maskiner, mer vasket. (Mer å henge opp og brette, men mindre tid til vask....)
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Større trommel høres ut som en bra ting. Hva mer av nye gadgets finnes på dem? Trenger man tidsinnstilling? Noen spesielle program som er ekstrakjekt å ha? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Større trommel er kjempekjekt.
![]() |
#19 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskinen synger på siste verset - kjøpe ny først som sist?Jeg hadde kjøpt ny!
![]() |
|
|