Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Dansk film, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 03:06   #1
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Dansk film, da?

Mens vi er så godt i gang med å skryte av våre naboer, hva synes dere om dansk film? Hva er de beste danske filmene dere har sett?

Jeg elsker dansk film, og tror nesten jeg har tilgode å se en som jeg ikke blir ordentlig glad i. Mine favoritter: Babettes Gjestebud, Nattevakten, Breaking the Waves, Mifunes Siste Sang, Den Eneste Ene, Festen, Arven, Italiensk for Begynnere, Monas Verden, I Kina Spiser de Hund, Gamle Menn i Nye Biler, Elsker Deg for Evig, Adams Epler...

Gammel 24-09-06, 07:56   #2
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror du har ramset opp alle de danske filmene jeg har sett. Og ja, jeg er enig med deg.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 08:13   #3
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Jeg synes dansk krim er god. Det samme er forøvrig engelsk og svensk også.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 08:27   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festen.

Det er den beste filmen eg veit om.

Ellers glede eg meg stort til den filmen med Mads M som kom no. Den med bryllup i tittelen

Gammel 24-09-06, 09:20   #5
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Den Eneste Ene og Nattevakten er de to jeg har sett, og de var bra

Gammel 24-09-06, 09:27   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg må velge land når det gjelder film så velger jeg Danmark.

Det finnes så utrolig mange gode danske filmer.

Nattevakten, Italiensk for begynnere, Idiotene... ja jeg kunne ramset opp i fleng!

Jeg liker forresten også Riget godt. Helt psyk, men bra!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 10:19   #7
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

"Festen", "Italiensk for Begynnere" og "I Kina Spiser de Hund" er de jeg kommer på å ha sett, og alle var meget bra!

Den siste husker jeg spesilet, fordi mannen min var utrolig negativ til dansk film, og ble frelst etterpå

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 10:26   #8
Albertine
Passiv

Standard

Hva het den filmen der et ektepar adopterer ei lita jente fra Afrika?

Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 10:28   #9
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Kan ikke huske å ha sett andre danske filmer enn Nattevakten, og den synes jeg var bra.

Når det gjelder danske serier så liker jeg bl.a. Ørnen og den romantiske serien som jeg ikke husker tittelen på. Om de to som ble skilt og fant sammen igjen.

Gammel 24-09-06, 10:43   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes danskene har mye bra ja!

I kina spiser de hund husker jeg og.. og Festen.. og Nattevakten ...

Synes Svenskene har mye bra og Men .. må jo si at Norske filmer har tatt seg opp LITT de siste åra da

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 11:17   #11
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Jeg synes dansk krim er god. Det samme er forøvrig engelsk og svensk også.

Helt enig.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 18:06   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hva het den filmen der et ektepar adopterer ei lita jente fra Afrika?

Mgala fra Burkina Faso!
Den Eneste Ene.

Jeg glemte forresten Beck. Var nesten litt forelsket i han en stund.
Mye bra dansk og svensk krim, ja. Noen som husker Malström?

Gammel 24-09-06, 18:10   #13
Albertine
Passiv

Standard

Takk, Majsa! Den er kjempefin.

Malstrøm, det var jo en engelsk-norsk krim som het det, var det ikke?

Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 18:13   #14
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Takk, Majsa! Den er kjempefin.

Malstrøm, det var jo en engelsk-norsk krim som het det, var det ikke?

Jo, svensk påskekrim. Bare kom på den når det var snakk om dansk og svensk krim.

Gammel 24-09-06, 18:30   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babettes gjestebud
Pelle Erobreren
Festen
Den eneste ene
Mifunes siste sang
Benken
Italiensk for begynnere
Elsker deg for evig
Arven
Adams epler
Etter bryllupet

--- og Krøniken.
----- og alt der Mads Mikkelsen er med. :hjertebank:

Sist redigert av Katinka : 24-09-06 kl 19:18. Årsak: Takk, Kiddo!
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:06   #16
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir så rørt av dere som skriver Italiensk for Begynnere, for det er så mange som sier feil (altså nybegynnere...sorry, Tosse )

Helt enig i alle disse filmene dere nevner, tror jeg har sett de fleste, men ikke I Kina..., Nynnes verden, Adams Epler, Gamle Menn... og Etter bryllupet, men jeg skal få med meg disse også.

Mine favoritter er Den eneste ene (han kompisen er jo ubetalelig, især når han kaller Mgala for Gamla ), Elsker deg for evig, Mifunes siste sang og Italiensk for begynnere. Og ikke minst Per Fly-trilogien som trollbandt meg hver eneste en; Benken, Arven og Drabet.

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:18   #17
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg kan ikke huske en eneste dansk film jeg har sett, men jeg hvet jeg har sett noen.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:22   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Jeg blir så rørt av dere som skriver Italiensk for Begynnere, for det er så mange som sier feil (altså nybegynnere...sorry, Tosse )

Gremmes!

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Og ikke minst Per Fly-trilogien som trollbandt meg hver eneste en; Benken, Arven og Drabet.

Har også sansen for Fly, men synes Drabet var en smule skuffende.

Gammel 24-09-06, 19:32   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere dansk-film-entusiaster har vel fått med dere den aldeles ubetalelige traileren til den fiktive danske filmen Kirsten Rytter i Slå på ring på NRK?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:48   #20
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hermine, her.

Kan ikke huske å ha sett andre danske filmer enn Nattevakten, og den synes jeg var bra.

Når det gjelder danske serier så liker jeg bl.a. Ørnen og den romantiske serien som jeg ikke husker tittelen på. Om de to som ble skilt og fant sammen igjen.

Nicolaj og Julie heter vel den - og ja den er utrolig bra.

Av krim så ser jeg ikke at noen har nevnt Sidste time - den var altså helt rå - skremte vettet av meg. Synes den var bedre enn nattevakten. Men jeg lurer fortsatt litt på hvem som var drapspersonen...

Danskene er vel så bra på å lage film, det ser jeg nå, har sett de fleste som har vært nevnt her og de har alle gitt meg mange gode timer.

Noen som har sett Nynnes dagbok forresten? Hva synes dere om den? Den nynneserien som begynner på TV nå, er det om samme damen? Noen som vet?

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.