|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hjelp meg med sofabord!Vi har fått oss ny sofa - en riktig koloss med to sjeselonger. "Det er sofa overalt", sa 4-åringen da hun så den for første gang.
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Sofabord (eller salongbord, som jeg har lært av min mor...) er vanskelig. Vi har et billig og kjipt bord nå, og da er det ikke så farlig at de yngste ungene gjør sitt ytterste for å slå hull i det på daglig basis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!For en herlig sofa med koselige hjørner til å krype inn i.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Salongbord heter det, ja.
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Dette du tenker på, veobra - vejmon?
![]() |
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!
Det eneste jeg tenker kan være litt upraktisk med et lite salongbord er dersom man spiller mye brettspill etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
Det er det ingen fare for, nei.
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Det var det jeg tenkte på.
![]() |
#10 |
intro
|
Det var et fint bord med en fin fasong, men feil farge. Jeg vil ha det lysere, enten bjørk eller eik.
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Jeg tenker retning rundt eller kvadratisk ja. Vi har et kvadratisk på 90 x 90 cm - det kunne ikke vært større og passer veldig fint.
![]() |
#12 |
intro
|
Nå skjønner jeg ikke hva du mener.
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Hva med Como fra Bolia? Det får du i flere farger!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 05-11-10 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
etterpåklokest
|
Jeg så på Bohus for ett par år siden ett serverings-"brett" laget av lameller tredd på to snorer. Jeg sliter med å forklare, men det fungerte da sånn at du kunne legge det flatt over sitteputene i sofaen eller på en puff og da fikk du en stiv flate du kunne sette et fat og en kaffekopp på, eller du kunne legge den over armlenet eller ryggen på sofaen og den formet seg da etter armlenet eller ryggen og fungerte tilsvarende som et lite bord du kunne sette fra deg noe på. Ble veldig knotete fortalt, og jeg har ikke tid til å lete etter bilder, men det var ganske praktisk. Den var dog heftig overpriset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg med sofabord!Jeg ser at du syns det er upraktisk med glass, men jeg tror det kunne vært fint med noe transparent, siden sofaen er såpass massiv. Når dere putter et bord innimellom, så blir det liksom en hel flate.
![]() |
#19 |
intro
|
Ja, jeg ser det, men glass er nok uaktuelt, altså. Flatemessig sett kunne det jo bryte opp noe mer med et rundt bord enn et firkantet, i det minste.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Du vil ikke vurdere pelxiglass heller? Men ja, kanskje et ovalt? Også med smale ben, ikke noe massivt i tre.
![]() |
|
|