Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tett avløp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-10, 21:25   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tett avløp

Jeg observerte for 2 uker siden at vannet ikke rant like fort ned i sluket i dusjen. I dag helte jeg derfor på en del Plumbo, fordi jeg har hatt hell med det tideligere. I dag snudde hellet. Nå ser det ut til at avløpet på badet er helt tett. Jeg får innholdet fra vasken opp i dusjen. Æsj!

Så hva nå? Tenkte kjøpe en diger sugekopp i morgen, men om det ikke gjør susen så blir det rørlegger.. Men hva kan det koste?

Er det noen som har gode råd for en fattig student...?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:27   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tett avløp

Prøv sugekopp du, det pleier å gjøre susen. jeg elsker min, fått den i gave av rørleggerens søster, som er min venninne.
Du trenger ikke kjøpe, har du en rørlegger i nærheten får du garantert låne en.

Gammel 13-10-10, 21:28   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kom problemet når du hadde i plumboen? Problemet med plumbo er at man må helle over større mengder skikkelig varmt vann, gjør man ikke det kan det hele krystallisere seg i røret = en skikkelig hard klump som det må rørlegger til for å fikse.

Gammel 13-10-10, 21:28   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Man bruker hendene nedi sluker. Jeg gjør alltid det og slipper plumbo. Vårt sluk har også vært så tett at vannet fosset ut på gulvet.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:30   #5
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, ikke hender nedi sluk fult av plumbo altså, men før plumboen.

Gammel 13-10-10, 21:32   #6
Albertine
Passiv

Standard

Hør om noen du kjenner har et stakebånd. Pleier å funke utmerket.

Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:36   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Man bruker som nevnt før ikke plumbo. Man tar å bruker mundin eller corium. Gå til en rørleggerbutikk å spør etter dette. Vil tro at dette kanskje løser plumboen også.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:59   #8
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ikke helt på så mye varmt vann, fordi det var tett. Men skal prøve koke vann og helle på litt etter litt.

Får høre ang Mundin om ikke sugekopp gjør susen. Vil for alt det er verdt unngå rørlegger...

Gammel 13-10-10, 23:36   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs om en stakefjær er tingen. Dersom du har hatt Plumbo i og ikke har hatt i masse vann kan det hende at det har klumpet seg - og du må fysisk fjerne det. En stakefjær kan få tak i noe av det ...

Gammel 13-10-10, 23:40   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Litt forsiktig bør man være ved kombinasjonen Plumbo og stakefjær, for Plumbo kan skape gasslommer og stakefjæren gnister.

Gammel 14-10-10, 16:50   #11
Joika
Pauset

Standard

Har kjøpt Mundin og stakefjær på 4 meter.. Må bare skjønne hvor jeg skal stake nå da.. Dama i butikken forsøkte forklare meg, men jeg blir ikke klok. Kan noen forklare?

Gammel 14-10-10, 17:04   #12
Nå også i farger

Standard

I sluket vårt ser jeg ikke for meg at vi kan stake i det hele tatt, uten demontering eller noe.

Gammel 14-10-10, 17:14   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en snill rørlegger på besøk her for å ordne et lite problem for meg, og det kostet ikke mer enn noen tusenlapper-og-litt altså

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:05   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

I vår sluk var det en stakeluke nedi under rista. Det så ut som et lite lokk, og kunne skrues opp med en stor skiftnøkkel eller en rørleggertang. Litt kinkig å se dersom det er mye vann der, så jeg anbefaler å bruke en sterk lommelykt om det ikke er godt lys akkurat der. Eventuelt ta på gummihansker og grave rundt. Veldig delikat, jeg vet...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:35   #15
Joika
Pauset

Standard

Ser at jeg har plastsluk. Jeg har tatt spett og hammer og forsiktig kakket av all avleiringen som var over, og kan nå faktisk se kanten på plastikken. Kan også kjenne at det faktisk er plast der. Jeg ante ikke at det var plast under all "kjeksen" som satt fast over.

Dama i butikken sa noe med at jeg skulle løfte opp hele "koppen".... jeg tror jeg skjønner hva hun mener nå, men er fortsatt veldig usikker på om jeg burde gjøre de. Litt redd for å ødelegge noe....

M^2: Jeg er student, og oppvaskmaskinen røyk også forrige helg. Jeg unngår derfor rørlegger i det lengste.

Gammel 19-10-10, 09:48   #16
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan gikk det Joika? Fikk du orden på sluket ditt?

Gammel 19-10-10, 16:28   #17
Joika
Pauset

Standard

Nope! Eller.. det er jo en viss "gjennomtrekk" der, så rekker ta en lyndusj. Forsøker fortsatt finne ut hvordan jeg åpner vannlåsen...

Antar at jeg ringer rørlegger i morgen om jeg ikke lykkes i dag.....

Gammel 19-10-10, 16:37   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nope! Eller.. det er jo en viss "gjennomtrekk" der, så rekker ta en lyndusj. Forsøker fortsatt finne ut hvordan jeg åpner vannlåsen...

Antar at jeg ringer rørlegger i morgen om jeg ikke lykkes i dag.....

Stor skiftnøkkel? Det brukte jeg her, men jeg har en skikkelig gammel sluk av metall eller støp eller noe. Tømte en flaske Mudin inn i vannlåsen, og kokende vann etter (full vannkoker).
Nå vedlikeholder jeg et par ganger i året med 1/3 - 1/2 flaske Mudin rett i sluket (uten å skru opp alt).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 16:38   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Eventuelt ta på gummihansker og grave rundt. Veldig delikat, jeg vet...

Eventuelt brødposer, de går lenger opp på armene.... : pjuk:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 17:27   #20
Joika
Pauset

Standard

Du har støpejernssluk. Jeg har plastsluk.... Aner ikke hvordan jeg får det opp, evt om man kan få det opp? Kan legge inn bilder om et smart hode mener de kan ha en ide.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.