![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Tett avløpJeg observerte for 2 uker siden at vannet ikke rant like fort ned i sluket i dusjen. I dag helte jeg derfor på en del Plumbo, fordi jeg har hatt hell med det tideligere. I dag snudde hellet. Nå ser det ut til at avløpet på badet er helt tett. Jeg får innholdet fra vasken opp i dusjen. Æsj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett avløpPrøv sugekopp du, det pleier å gjøre susen. jeg elsker min, fått den i gave av rørleggerens søster, som er min venninne.
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Tett avløpKom problemet når du hadde i plumboen? Problemet med plumbo er at man må helle over større mengder skikkelig varmt vann, gjør man ikke det kan det hele krystallisere seg i røret = en skikkelig hard klump som det må rørlegger til for å fikse.
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Tett avløpMan bruker hendene nedi sluker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Tett avløpAltså, ikke hender nedi sluk fult av plumbo altså, men før plumboen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Tett avløpHør om noen du kjenner har et stakebånd. Pleier å funke utmerket. |
![]() |
![]() |
#7 |
I endring
|
![]() Sv: Tett avløpMan bruker som nevnt før ikke plumbo. Man tar å bruker mundin eller corium. Gå til en rørleggerbutikk å spør etter dette. Vil tro at dette kanskje løser plumboen også.
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Tett avløpJeg fikk ikke helt på så mye varmt vann, fordi det var tett. Men skal prøve koke vann og helle på litt etter litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Tett avløpDet spørs om en stakefjær er tingen. Dersom du har hatt Plumbo i og ikke har hatt i masse vann kan det hende at det har klumpet seg - og du må fysisk fjerne det. En stakefjær kan få tak i noe av det ...
![]() |
#12 |
Nå også i farger
![]() Sv: Tett avløpI sluket vårt ser jeg ikke for meg at vi kan stake i det hele tatt, uten demontering eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tett avløpI vår sluk var det en stakeluke nedi under rista. Det så ut som et lite lokk, og kunne skrues opp med en stor skiftnøkkel eller en rørleggertang. Litt kinkig å se dersom det er mye vann der, så jeg anbefaler å bruke en sterk lommelykt om det ikke er godt lys akkurat der. Eventuelt ta på gummihansker og grave rundt. Veldig delikat, jeg vet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Tett avløpSer at jeg har plastsluk. Jeg har tatt spett og hammer og forsiktig kakket av all avleiringen som var over, og kan nå faktisk se kanten på plastikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Tett avløpHvordan gikk det Joika? Fikk du orden på sluket ditt?
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Tett avløpNope! Eller.. det er jo en viss "gjennomtrekk" der, så rekker ta en lyndusj. Forsøker fortsatt finne ut hvordan jeg åpner vannlåsen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: Tett avløp
Stor skiftnøkkel? Det brukte jeg her, men jeg har en skikkelig gammel sluk av metall eller støp eller noe. Tømte en flaske Mudin inn i vannlåsen, og kokende vann etter (full vannkoker). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|