Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tilbakerefundering av moms fra tollvesenet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 09:34   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tilbakerefundering av moms fra tollvesenet?

Jeg vil gjerne kjøpe den berømte odd molly kjole som jeg har funnet i danmark. Det er bare det at de ikke trekker fra dansk moms, men mener at dette kan gjøres på tollstedet.

Hm. Virker veldig styrete! Noen som har gjort det?

Forbaska at jeg har hengt meg opp i at jeg SKAL ha en Odd molly kjole!

Sist redigert av Trulte : 23-03-07 kl 09:49.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 09:59   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbakerefundering av moms fra tollvesenet?

Jeg har akkurat hatt en sak med tollvesenet: hadde bestilt undertøy fra www.figleaves.co.uk til 17 GBP, og mente at jeg hadde holdt meg akkurat under 200 NOK-grenser. Men nei: jeg måtte ut med hele 156 NOK i mva, siden man ikke bare skal betale mva over varen, men også over den utenlandske mva som man har betalt for varen samt forsendelsen. Jeg har tidligere betalt mva 2x når jeg har bestilt varer fra Danmark over nettet, er blitt mere obs nå. Så enten blir det sendt til svigers i Danmark eller min søster i Nederland, som så sender det opp som gave/brukt tøy, og ellers kjøper jeg mens jeg er dernede.

Av prinsipielle og økonomiske grunde gidder jeg ikke betale dobbelt skatt over mine varer samt deres forsendelse !

Noen nettbutikker i Danmark trekker dansk mva fra (bl.a. Bambino).

Gammel 23-03-07, 10:16   #3
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk. Ja da skal jeg ihvertfall ikke gjøre det!

Gammel 23-03-07, 10:17   #4
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Noen som vet nettadressen til danske nettbutikker som trekker dansk moms? Og som har Odd molly...

Gammel 23-03-07, 10:27   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men MadsogMille sender feks som gave. Er man heldig da så slipper man ofte norsk moms, og da har man jo likevel spart.

Men det er jo en gambling selvsagt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 10:32   #6
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Helena på FolkArt skrev, at hun hadde bestilt kjolen hos OM, og ville få den inn snart. Sist jeg bestilte hos henne, deklarerte hun en 1300 SEK-genser til 1000 kr., så da sparer man i det minste 90 kr. i tollgebyr. Genseren ble også inkl. dobbelskatt (den svenske og den norske) og forsendelse rimeligere enn i de norske butikker. Og jeg fikk en liten gave med i kjøpet !

www.folkart.se

Gammel 23-03-07, 12:40   #7
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Nå løste det seg.

Jeg skulle betale til bankonto og ikke via visa på siden, og da fikk jeg uten mva.

Nå er jeg snart lykkelig eier av OM kjole!!

Gammel 23-03-07, 13:11   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hvilken nettbutikk har du handlet på Trulte?

Gammel 23-03-07, 13:15   #9
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hvilken nettbutikk har du handlet på Trulte?

www.butikcha.dk

Gammel 23-03-07, 13:47   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

www.butikcha.dk

Iler inn!

Gammel 23-03-07, 14:30   #11
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Iler inn!

Fortell om du finner deg noe fint da!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.