Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Julekoldtbord

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-10, 13:38   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekoldtbord

Hva har man med? Vi blir 14 stk og alle skal ha med litt hver. Tidligere har vi hatt med potet/kålrotstappe og juleskinke, men i år har vi lyst til å være litt spenstigere. Noen med gode forslag?

Gammel 26-12-10, 13:41   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julekoldtbord

Når er det da? I dag?

Jeg ville ha tatt med kald, skivet hjortesteik og hjemmelaget potetsalat, men det fordrer selvsagt at man har en hjort eller flere i fryseren.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 13:42   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I morgen, så vi har tid til å stikke innom en butikk.
(og potetsalat vil jeg helst unngå siden jeg spiser lavkarbo og jeg antar at det vil bli begrenset hva jeg kan spise).

Gammel 26-12-10, 13:44   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

I morgen, så vi har tid til å stikke innom en butikk.
(og potetsalat vil jeg helst unngå siden jeg spiser lavkarbo og jeg antar at det vil bli begrenset hva jeg kan spise).

Hva med et brett med ruller av fullkornslefser med røkt laks og Snøfrisk-ost da?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 13:45   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk nettopp servert salt lammelår med biter av kokt kålrabi, det var utrolig godt. Kunne selvfølgelig også vært kålrabistappe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:06   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Kjøttboller/spanske kjøttboller i tomatsaus?

Manchego (ost) i terninger på tannpirkere?

Blomkålstappe?

Salat?

Mims magiske cæsarsalat?

Glitters parmesankylling?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:21   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lagde julelefser med røkelaks, kesam, snøfrisk og hakket rødløk, rullet og delt opp. Ellers på bordet vårt i går var det rå salmalaks med ingefær og sitron, cabaret, tunge, salt lammelår, sild av ymse slag, marinert edamer, quiche, spekepølse, diverse oster og salat.

I fjor lagde jeg denne: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=14758 - den var god. Det er flere gode tips til juletapas på matprat.no.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.