|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Haster! Hvordan pynte pepperkakehusHvordan i f*** får man pynten til å henge fast? har just nu tre sure unger som ser på at non-stoppen sklir på melisglasur nedover alle veggene.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusMelisglasur med eggehvite, og den må være ganske tykk. Lykke til |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusSå tjukk melis at man nesten ikke får rørt skjeen rundt i smørja. Og kun eggehvite, ikke vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusEn dråpe sitron eller eddik, eggehvite (pisket) og masse masse melis!
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusDenne tråden er verdiløs uten bilder.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusDet er vel for seint nå, men til et annet år kan du få vite at det er veldig greit å pynte vegger og tak for man setter huset sammen. Da blir det kjempefint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehus
Jepp!
![]() |
#14 |
One of These Days
|
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusJeg har prøvd å pynte pepperkakehus før jeg satte det sammen, og maken til rot har jeg ikke hatt. Smelta sukker blandet seg med melis og pynt og alt ble egentlig en salig røre! Jeg tar gjerne i mot tips hvordan det gjøres! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster! Hvordan pynte pepperkakehusEtter at pynten på vegger og tak har fått festet seg skikkelig (helt tørket melis altså), har vi satt delene sammen med tykk melisblanding. Da har du god tid til å få det bra, og slipper svidde fingre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() |
#20 |
I mål
|
Pynter en dag, og lar alt tørke til neste dag. Så må man bruke så lite sukker man klarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|