|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Vi har en komfyr som fulgte med leiligheten da vi kjøpte den for ni år siden. Jeg sliter litt med terminologien her, men den har innbygd koketopp (er det ikke det det heter?). Den volder oss nå så mange kvaler at vi bare MÅ ha en ny. Men hva trenger vi? Jeg ønkser induksjon og pyrolyse, og ønsker fortsatt at koketoppen skal være innbygd. Mamma viste meg et tilbud fra IKEA som virket greit, men vi må jo ha noen til å installere den? For IKEA gjør vel ikke det? Og hvordan gjøres det egentlig når man skifter ut en innebygd topp? Noen ganger ER jeg virkelig skikkelig blånn, altså.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Er både stekeovnen og kokeplatene gåen? Holder det å bytte bare én av delene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Beha er jeg også stor fan av. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Du trenger vel en elektriker til å montere en koketopp, tror jeg? Da bestiller du fra IKEA, også ringer du en elektriker og avtaler montering så snart du har fått alle delene i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Er det ikke mange som er misfornøyd med hvitevarer fra ikea?
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Litt skeptisk til hvitevarer fra Ikea hvis det er Whirlpool. Har elendig erfaring med både kjøleskap og vaskemaskin av det merket (ikke fra Ikea). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?
Eh, meneh ... hva med den nye koketoppen da? Den må jo også settes på plass? Og må man ikke ha en håndverker da, som må skjære til kjøkkenbenken?
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Nei, men det er jo allerede hull etter den gamle. Hvis dere får løs den gamle, måler hullet, og så finner en koketopp som passer, er det det aller enkleste. |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?
Vi har derimot hatt to utmerkede kjøleskap og en vaskemaskin som gikk feilfritt i 14 år fra Whirlpool. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Ja, sånn er det jo med alt - noen har gode og noen har dårlige erfaringer med ett og samme merke, så det er et sjansespill det der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Jeg ville styrt unna beha siden stekeovnen bråker veldig.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Du kan fint skjære hull til koketopp selv i en benkeplate selv med stikksag altså (tror jeg det heter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Ny komfyr - hva bør vi kjøpe?Vi har akkurat kjøpt komfyr og koketopp fra IKEA med de funksjonene du etterlyser, og er strålende fornøyde med begge to. Ovnen er stillegående, heldigvis. |
![]() |
![]() |
|
|