|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Noen her som har erfaringer med Bunadstradisjoner? De annonserer jo bl.a på Finn.no og har bunaden jeg skal ha, i mine mål, klar for levering ... Men jeg er livredd for å gå på en smell, så jeg er litt nysgjerrig på om noen her kan si litt om de er seriøse eller ikke!??
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Jeg vurderte veldig frem og tilbake før jeg fant ut hvor jeg skulle bestille min beltestakk. Jeg var inne på Bunadstradisjoner og vurderte de en stund. Men jeg tok ikke sjansen, så jeg bestilte heller fra en butikk jeg var fysisk i selv. Jeg kan ikke si noe om troverdigheten deres, men jeg angrer ikke på at jeg valgte noe annet. Dessuten fikk jeg en beltestakk helt etter min smak, jeg har valgt alt fra broderier, skjorte, belte og bånd osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Men muuuulig det var en annen systue. http://www.foreldreportalen.no/forum...let+mors+bunad
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Ja, den der husker jeg, Karamell!! Er derfor jeg er heller mistenksom ...
![]() |
#6 |
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?
Ja dette er noe annet. Hva er det de heter igjen, er det disse tro: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Har ikke personlig erfaring, men så vidt jeg har skjønt er de i hvert fall et troverdig firma i form av å være ekte, og alt det jeg har lest tilsier at de er seriøse også. Men de har vel vært omdiskutert, kanskje særlig fordi Husfliden gjerne vil beholde sitt tilnærmede monopol på salg av bunader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?
Min er laget hos noen som heter Bunadsrosen i Drøbak. Det er to veldig hyggelige damer som driver butikken. De har ikke så ille priser heller og bunadene de har er kjempefine. De har egen systue. Mamma har fått sin Øst-Telemarksbunda sydd inn der, og brødrene mine har fått hver sin Øst-Telemarksbunad derfra. Jeg var igrunn litt opptatt av at bunaden var laget i Norge. Og så likte jeg at jeg kunne bestemme alt selv på den, farger osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Det eneste jeg vet/har hørt er at bunader sydd i f.eks. Kina ikke holder samme kvalitet som bunader sydd i Norge etter norske tradisjoner. Det benyttes kun maskinsøm i motsetning til mye håndsøm i "ekte" bunader, det benyttes andre materialer enn det som er i de "ekte" bunadene, osv. Det blir påstått at slike billigbunader gjerne bare holder i noen år, mens ekte bunader kan holde i generasjoner. Jeg kan ikke gå god for at dette stemmer, men det blir som sagt hevdet. Du kan nok finne ut mer om dette ved å google litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
snur
|
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Jeg kjøpte (eller riktigere, foreldrene mine kjøpte) bunad av en godkjent syerske. Ville ikke ha bestilt av firma som får sine sydd i Kina el.l. En bunad er ett stasplagg som skal vare i magnge år, da legger jeg heller i penger og får kvalitet.
![]() |
#11 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Hvis de er maskinbroderte er det ikke kjekt, men om de er håndbroderte kan du være sikker på at kvaliteten er vel så god som her. Kostnadsnivået gjør at folk i Kina kan ha dette som heldagsjobb og da sier det seg selv at de blir flinke.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Jeg hadde ikke kjøpt bunad fra kina, det blir liksom feil for meg.
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Nei, jeg ble skeptisk da det kom til produksjon i Kina ...også fant jeg en artikkel på nett i dag, som har fått meg til å slå dette fullstendig fra meg!!
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
![]() Sv: Erfaringer med Bunadstradisjoner, noen?Et godt råd: Kjøp ALDRI noe fra Bunadstradisjoner! De lover og leverer virkelig "MADE IN CHINA" med feil stoff (billigste tynne viskose istedenfor tykt vevd spesial-lin), feil farger (kritthvitt istedenfor dus gult), feil mål (trang jakke og enorm vest). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|