|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() I kveld hjalp jeg en rusa mann, menMin bror og jeg var og handlet søppelmat i Drammen da jeg observerer en mann stående veldig rart. Etter at vi har handlet mat går jeg tilbake og får da se samme mannen stå i samme rare stilling men han har flyttet seg over veien. Nå har han buksa på låra, penisen på utsiden og den ene skoen er av. Jeg snakker med en som tydelig er "kompisen" hans og han sier at han
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menFar min plukket en gang opp en overstadig beruset unggutt, han var kanskje rundt 15-16 år, og var så full at han overhodet ikke kunne gjøre rede for seg. Han ravet rundt i et område, fullt av svaberg, så far var redd han skulle gå på sjøen. Fatter'n putta guttungen i bilen, kjørte ham til Blåkors og dumpet ham der.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menDet er egentlig dumt at vi har separate nødtelefoner her i landet. Jeg synes egentlig 113 burde ordnet opp da du ringte først, og evt satt deg over til politiet hvis det var de som hadde ansvaret, men sånn er det åpenbart ikke.
![]() |
#5 |
Ferdig!
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg følte meg bare til bry når jeg ringte for å være ærlig. Det er min andre gang jeg ringer disse nødnr og trodde virkelig de kunne gi meg litt bedre løsninger enn å lempe ansvaret over på ei søppelmat-sjappe.
![]() |
#6 |
Ferdig!
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg hadde jo i minne hun jenta/dama som frøs i hjel og det var en mann som påstod han hadde ring politiet for å få hjelp. Hadde det vært sommer hadde jeg ikke vært så bekymret for han.
![]() |
#7 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menDet var jo ein sak i Bergen som likna på dette. Ei jente i hjelpelaus tilstand. Stygg sak. Merkeleg at det ikkje finnes rutiner på sånt. Det kan så lett gå galt.
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSå fint at du brydde deg, men dårlig at du ikke fikk noe hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tåler regn
|
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann men
Ja, det var virkelig en stygg sak. Jenta på 19 år døde. Forferdelig tragisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSkjedde vel det samme i Trondheim og for ikke lenge siden. Ei overstadig beruset jente/dame som ikke kunne gjøre rede for seg, langt mindre ta vare på seg selv, og de som ringte etter hjelp fikk vel samme svar som deg om jeg ikke husker feil. I den kulda som er nå og som har vært kunne folk ha frosset ihjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menSå fint at du tok deg av ham
![]() |
#12 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menDritdårlig at du ikke fikk noe hjelp, har de ikke lært noe etter den saken om hun som frøs ihjel nylig?!
![]() |
#13 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menFlott at du bryr deg!
![]() |
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Nå har de jo faktisk innrømmet at de har tapet den aktuelle samtalen. Håper virkelig at de tar et oppgjør med dette nå.
![]() |
#15 |
Ferdig!
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg må bare få si at jeg er kjempestolt av min bror som har bakteriefobi, faktisk tok tak under mannens arm og halveis bar han bortover veien og som satt og støttet han inne på søppelmat-sjappa.
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
Ikke noe rart de nekta først da når samtalen ikke kom dit den skulle, men håper virkelig de får litt andre rutiner.
![]() |
![]() |
#17 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menDere skal være stolte av dere selv både du og broren din. Dere gjorde noe veldig bra. Og jeg håper at hvis en av mine sønner noen gang skulle komme i en slik situasjon, altså være rusa på gata, at han møter noen som dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menJeg husker veldig godt en episode for mange år siden. Jeg var på vei til en venn, nedre Grünerløkka, en kar satt på en trapp og var ikke i form, han fortalte at han hadde satt en overdose og ba meg ringe etter hjelp. Jeg ringte til avrusningen, det var ikke deres bord, så ringte jeg til ambulanse, som ikke ville gjøre noe så lenge han var bevisst. Så ringte jeg politiet og forklarte situasjonen, og de sa noe sånt som "vi skal sette han på lista vår". Så mye for å bry seg, liksom. Jeg aner ikke hvordan det gikk med ham. Jeg gikk nemlig fra ham for å ringe, jeg hadde ikke mobiltelefon den gangen, og da vi gikk forbi seinere på kvelden var han ikke der.
![]() |
#19 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann menDet var godt at dere brydde dere Huldra, og jeg synes også det var godt at sjappa tok mannen inn i den tilstanden, det kunne vært nok av de som ikke ville gjøre det av hensyn til eget salg. Politi og ambulanse burde rykke ut i slike tilfeller, men når de ikke gjør det er det kjempeviktig at privatpersoner også er medmennesker og ikke bare toer sine hender. Det står respekt av handlingene deres i dag. Takk for påminnelsen til oss andre! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|